/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Eksem efter opsæt. af glasvæv
Fra : SandraFalk
Vist : 6044 gange
50 point
Dato : 07-06-06 09:20

Vi har sat glasvæv op i vores nye køkken og nu 2 dage efter, er min ene underarm fyldt med hundredevis af kløende knopper.. Ligesom noget eksem.. Det klør MEGET - hvad gør jeg ved det?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-06-06 09:30

MÅSKE kan du være allergist overfor stoffet...Prøv med en allergipille / antihistamin, så ved du ihvertfald om det er allergist, da det så vil tage det

Good luck

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-06 09:37

Visse typer glasvæv afgiver støv der kan fremkalde eksem - i og med det er støvet der generer ville det være klogt at få taget en allergitest - du kan være overfølsom for støv uden at vide det i og med at denne form for allergi kan variere meget

det kan også være pga den lim du har brugt - måske - værd at undersøge .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-06 09:39

hov - manglede lige at tilføje at du kan købe bla. lidokain der bedøver så du ikke mærker så megt til den irriterende kløe

Men vær opmærksom på at du skal søge læge hvis det er noget der ikke umiddelbart går væk.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 07-06-06 10:32

Udover støv indeholder glasvæv, også glasstøv, det kan generer huden ligesom rockwool, et langt
bad han hjælpe meget, men som meritdk er inde på, kan en allergipille, eller kløestillende salve som regel klarer det. Vi har især gode erfaringer med mepyraminsalven (håndkøb)

Hvis det er det eneste du har oplevet i form af allergi, ville jeg vente med et lægebesøg, det er en
helt almindelig reaktion på huden, især hvis det er den billige form for glasvæv

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 07-06-06 10:48

Ja, kunne godt mærke det stikkede lidt da vi satte det op.. Lidt ligesom rockwool.. Jeg snupper en anti.. og lidt kløestillende salve - takker for de hurtige svar..

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 07-06-06 10:48

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-06 11:23

Det er ikke støv fra glasvævet du har fået knopper af.

Men glasvævsfibre.

Bittesmå tynde, skarpe fibre der sidder som små "stikker" i huden.
Der går et par dage så er det væk igen.

Når man arbejder med glasvæv, skal man helst undgå at "glatte" på det ned hænder og arme.

Da jeg arbejdede som maler, brugte jeg altid tunde handsker når heg satte glasvæv op.

mvh dova