/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
24 timer
Fra : MKW
Vist : 591 gange
200 point
Dato : 06-06-06 22:45

Hejsa!

Leder efter en form for program, der kan skrive, som det første man ser i serien "24 timer".
Det der med tallet 24 blinker på en måde.
Er der nogen, der ved hvordan man kan lave det samme - bare med ens egen tekst?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-06-06 23:12

Hvilken sammen hæng skal det bruges? Som indledning til en video eller som fast tekst?
Det skulle ikke være så svært at finde en skrifttype med samme tegn.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 06-06-06 23:17

Prøv at kigge dig lidt omkring her:
http://www.flamingtext.com/

Kommentar
Fra : MKW

Dato : 06-06-06 23:36

Lige nu er det faktisk lige meget, hvordan den er.. Om det er som filmformat eller animeret billede.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-06-06 23:58

HA en meget DÅR>LIG fantasi.

Og det er der mennesker der har sat og ventet på i 3½ mnd.

24 afsnit af 1 time = minus reklamer + forspil + indledning.
På DK er du ned på 40 minutter, før den overhovdet er startet, og så går der 5 minutter, til at reklamere for ??????

TOTALT ude af propersioner, men der er sikkert mange, der venter på ANOTHER 24 !!!!!!

Ellers kan jeg lave teksten for dig gratis.
www.steenmartinsen.dk
Se under flash wallpaper.
eller skriv hvad effekter du ønsker.

Kommentar
Fra : MKW

Dato : 07-06-06 09:32

Det er ikke pga af filmen, jeg skal bruge det... Men introen er god til mit projekt.
Jeg SKAL selv lave den, så hvis du kan fortælle mig, hvordan du laver det, ville det være godt.

Selvom jeg sætter pris, for at du vil lave det..

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-06-06 15:05

Hvis det skal laves helt fra bunden kræver det et program der kan lave f.eks. en flash-film, når du så har lavet den som du vil have den kan den importeres til dit projekt. Hvad er det lige du vil lave, en video DVD med en indledning der ligner den fra 24 timer med din egen tekst eller hva'?
Jeg synes stadig ikke du har formuleret helt klart hvad det er du ønsker.

Kommentar
Fra : MKW

Dato : 08-06-06 19:02

Citat
Hvad er det lige du vil lave, en video DVD med en indledning der ligner den fra 24 timer med din egen tekst eller hva'?

Ja..
Men er der nogen, der har sådan et program? Eller ved hvor man kan hente det?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-06-06 19:13

http://www.steenmartinsen.dk/html/farveskiftpaatekst.htm

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">
</head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">

<script language="JavaScript1.2">
var message="A Colorful Teletype Message."
var typingbasecolor="000000"
var typingtextcolor="ffff00"
var backgroundcolor="669900"
var blinkspeed=100
var fontface="arial,geneva,helvetica"
var fontsize="5"
var n=0
if (document.all){
document.write('<font face="'+fontface+'" size="'+fontsize+'" color="'+typingbasecolor+'">')
for (m=0;m<message.length;m++)
document.write('<span id="typinglight" style="background-color:'+backgroundcolor+'">'+message.charAt(m)+'</span>')
document.write('</font>')
var tempref=document.all.typinglight
}
else
document.write(message)
function typing(){
if (n==0){
for (m=0;m<message.length;m++)
tempref[m].style.color=typingbasecolor
}
temp

ref[n].style.color=typingtextcolor
if (n<tempref.length-1)
n++
else{
n=0
clearInterval(blinking)
setTimeout("starttyping()",1500)
return
}
function starttyping(){
if (document.all)
blinking=setInterval("typing()",blinkspeed)
}
starttyping()
</script>

</body>

</html>

Ellers kan du hente diverse koder på
www.html.dk
hvor de også henviser tilmange andre GODE sider.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-06-06 19:23

Skal du selv lave din egen indledning.
Og lægge det på, indledningen, bruger du MovieMaker.
Men du skal have lavet "indledningen" om til noget brugbart.
Som ikke er HELT gratis.

Citat
Lige nu er det faktisk lige meget, hvordan den er.. Om det er som filmformat eller animeret billede

Har temmeligt svært ved følge, hvor du vil hen.
Da du skriver, at du selv skal lave den.

Men der findes programmer, der kan optage dine giffer, eller andet.
Så du kan lægge det ind på en film.

Kommentar
Fra : MKW

Dato : 09-06-06 09:02

Nej.. Det med billedet er droppet, hvis det virker som film.

Billedet var kun en 'Plan B'

sofus.dk: Der vises ikke noget, ved linket.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 200 point
Dato : 10-06-06 18:50

Lige her og nu, kan jeg end ikke huske indledningen på serien.
Trods jeg har set den et par gange eller 2

Så jeg kan ikke lave noget, der minder om // noget jeg ikke kan se/huske.

Har du prøvet at sætte koden ind i et html dokument.

Er det 24 timer, du vil have til at blinke/skifte farver.
http://www.steenmartinsen.dk/diverse/24.swf

Hvis ikke du kan se det, mangler du FlashPlayer, eller du ikke vil godkende aktive X

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-06-06 18:52

Du kan selvfølgeligt få det som du vil have det, men svært at lave noget.
Man ikke får at vide hvordan skal se ud.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-06-06 18:53

Den var sgu da hidsig at se på.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-06-06 18:45

Ingen svar,,,ingen hjælp.

Kommentar
Fra : MKW

Dato : 13-06-06 13:50

Mere som digital-tal, ellers fint

Det er ikke så vigtigt mere, da deadline'en er tæt på.

Godkendelse af svar
Fra : MKW

Dato : 13-06-06 21:48

accepterer dit svar sofus... du skal ikke kører mere med det..
Tak for tiden

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-06-06 19:11

Som sagt, når man ikke ved hvad man skal lave,
kommer der en lille prøve her.
Er det for sent.
Tager 1 minut at lave
http://www.steenmartinsen.dk/diverse/1234.swf

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-06-06 19:13

Med valgfri hastighed selvfølgelig.