/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kopiere tekst
Fra : eln
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 06-06-06 19:17

jeg skal have skrevet nogle invitationer hvor der skal være et billede på den ene side og skrift på den anden ,billederne er ingen problem ,der finder jeg et billede og kopierer det ind på en side i mit tekstprogram ,4 billeder der passer til en A 4 side,som jeg så printer ud , så kommer mit problem ,jeg skriver en tekst der passer til bagsidet af det ene billede og vil så kopiere teksten så jeg har 4 x tekst
hvordan gør jeg det ?

mvh.eln

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-06-06 19:21

Hvis du kun har Word, så lav en tekstboks og kopier ind i den. (marker den første tekst, højreklik, kopier, gå ind i tekstboksen, højreklik, sæt ind.
Håber det var svar nok
Lillian

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-06-06 19:55

perfekt , men hvordan fjerner jeg tekstboksen så den ikke kommer med .

mvh.eln

Kommentar
Fra : Katiie

Dato : 06-06-06 20:24

Tekstboksen bliver vidst kun at være synlig når man ser den på skærmen, og ikke når den er skrevet ud, har du prøvet at udskrive med tekstboksen?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 06-06-06 20:53

Hvad med at bruge værktøjet rammer og tabeller.
lav en tabel, 2 rækker og 2 kolonner rækkehøjde 11 cm
til sidst vælger du stregfarven hvid.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-06-06 22:20

Dobbeltklik på tekstrammen - her kan du få den lige, som du vil have den.

Hanne

Kommentar
Fra : eln

Dato : 07-06-06 21:31

jeg troede jeg havde fundet ud af det ,men det har jeg ikke ,er der ikke en nemmere måde??

mvh.eln

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-06 22:39

I printerindstillingen - skal lige checke det af - augenblick bitte...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-06 22:43

Jeg har en HP Deskjet 840C og når jeg går ind i Filer, Udskriv er det et faneblad, der står Layout på.

Dér kan jeg sætte printeren til at lave fire ens tekster el.lign. på én A4 side.

Så prøv at se, hvad din printer siger til det.

Har du Publisher? Dét er meget nemmere at bruge til den slags end Word.

Hanne

Kommentar
Fra : eln

Dato : 07-06-06 23:14

jeg har ikke publisher

min printer er en canon i450 og der er så vidt jeg kan se af ikke et faneblad med layout

/eln

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-06 23:37

Prøv at kikke hele printerens indstillinger igennem - mon ikke den findes under et andet navn.

Ellers er den, Rosco40 et godt forslag.

Du kan også kopiere teksten, så du har fire ens ståendene i forlængelse af hinanden.

Så går du op Formater, Spalter og laver 2 spalter.

Stil curseren på første linie i tredie tekst og hold Skift+Ctrl nede mens du trykker på Enter. Så skulle de to sidste tekster stå i højre side.

Du kan lave linieskift mellem hver tekst, så det kommer til at passe på siden - husk at indstille margen.

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 08-06-06 22:31

Tak for svaret Camillasmoster.

jeg er ikke helt sikker på endnu ,hvordan jeg gør, men har fået så mange forslag ,at der er en del ting at arbejde videre med

mvh.eln

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 23:21

Meld tilbage til mig, hvis jeg skal lave en udførlig forklaring, punkt for punkt til dig - den har du så også til senere brug.

Hanne