/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tilbud om hjemme pc til ansatt
Fra : creamygirl
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 06-06-06 13:14

Er der nogen der har kendskab til tilbudet om hjemme-pc til ansatte?!

Det drejer sig om et tilbud der løber over 3 år, hvor man betaler en mindre sum via lønnen for sprit nyt udstyr fra Dell. Jeg kan vælge mellem 4 modeller - og umiddelbart lyder det som et kanont tilbud, men jeg er et fjols til at gennemskue om der ligger noget skjult bag!

Jeg hører helst fra nogen, der har taget imod et lignende tilbud..

//Creamy..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-06 13:53

Det er godt nok. Det er "skattefar" og vi andre skatteydere, der er med til at betale det.

Ole P. Bielefeldt

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 60 point
Dato : 06-06-06 14:07

jeg har ser et rigtig slem eks. for nogle år siden
en ansat fik en meget komplet computer mv pris ca 24000-kr
efter ca 18 mdr skulle han forlade firmaet, restgæld til betaling ca. 18000-kr
eller han skulle aflevere alt, hvad han så gjorde
jeg har set flere medarbejde tilbud, hvor det har set ud til at priserne har været alt for høje

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 06-06-06 14:30

Hej Creamy.

Vi har haft hjemmePC siden man begyndte på det, for efterhånden en del år siden.
Konceptet er fint nok - der lå intet 'skjult' bag og det fungerer fint!

MEN - det kræver selvjustits!
Nu ved jeg ikke hvilken stilling du har - men her er min mand overordnet og jeg har omdøbt hans såkaldte 'Hjemmearbejdsplads' til det MEGET mere dækkende:
OVERarbejdsplads - GRRRR..

Jamen..det er så nemt..er man bagud med et eller andet....nåede man ikke liiige osv. osv. - så napper man da bare lige nogle timer efter aftensmaden - eller i weekenden, det er sågar blevet sådan at kollegaerne indbyrdes kontakter hinanden i fritiden - angående arbejde

Husk - det er jo ikke dét der er meningen! (måske i firmaets tankegang - det kunne man jo mistænke ).

Til gengæld er det dejligt når man kan planlægge en hjemmearbejdsdag og slippe for morgenkøerne på motorvejen - og ekstra dejligt når det kan lade sig gøre om mandagen hvor trafikken er rigtig slem.

Men pas på at det ikke bliver til en overarbejdsplads - i mine øjne scorer firmaerne rigtig mange gratis timer på denne måde - på grund af medarbejdernes ansvarsfølelse...fordi....
"det er jo så nemt...."

Men hvis du kan administrere din arbejdstid, så din hjemmearbejdsplads kommer til at fungere som det den er beregnet til og ikke som OVERarbejdsplads - så er det alle tiders

God fornøjelse og venlig hilsen
Dorthe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-06 16:49

Gør som vi andre, køb en "blær-bar" + et par dockin stationer. Så betaler firmaet hele dynen og du har 0 egenbetaling! Denne konstellation var for vores vedkommende væsentlig billigere for firmaet (og mig).

Zepto kan være et godt valg og gode gamle IBM www.laptops.dk Hp'erne jeg har set kører ikke godt og Dell's tåler ikke en tur på gulvet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-06 16:50

Men det kommer stærkt an på hvilket behov du har!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-06 17:55

Som udgangspunkt ville det være interessant at høre, hvorfor og i hvilken sammenhæng din arbejdsgiver tilyder dette.

Jeg er af natur meget skeptisk overfor tilbud, (grænsende til det paranoide lool) hvilket også gælder tilbud fra arbejdsgivere. Ingen giver (ud over i private forhold) noget for ingenting. Som e.c. vist engang skrev på Kandu..... "Hvis noget tilbud lyder for godt til at være sandt, så er det nok rigtigt".

Tilbuddet kan tænkes at være en god fidus, men dit forhold til din arbejdsgiver kan jo ændre sig, og kan give dig problemer. Som vil.du bl.a. skriver, så kan det hurtigt udvikle sig til en pestilens, så fordelen blir ædt op af ærgelser.

Herre gud.... Delle mig her og Delle mig der... Der er ligesom Krokodillen

Du kan få en aldeles glimrende riskoger m. skærm, højtalere, tastatur og mus for under 5.000. Dertil skal du lægge din udgift til en netforbindelse, men så er det DIT, og INGEN kan bede / beordre dig til at åbne for den/ arbejde på den, hvis det ikke passer DIG - Og du får under ingen omstændigheder vrøvl med skattefar

Se f.eks her http://www.computerbutik.dk/product.asp?product=2933&sub=72&page=1

Nå men du bad jo helst om kommentarer fra nogen, der har taget imod et lignende tilbud, og det har jeg jo ikke, så jeg klapper bare i LOOOL

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-06-06 01:04

.o0...(endelig lidt fornuftigt fra Klummes tastaturfinger )

Men nej - der er ingen økonomisk risiko, vi har i hvert fald ikke oplevet noget - men der er så dén dér med overarbejdet

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 08-06-06 13:19

Tak for svaret ferik.

Du har ret. Jeg har netop været til et informationsmøde - og vælger at lade Dell sejle sin egen sø! - sådan nogle skiderikker gider jeg ikke spilde en krone på!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-06-06 13:35

Hvor er du altså en klog pige Creamygirl smisk smask hi hi.......... bortset fra din fuldkomne irrationelle angst for edderkopper

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-06-06 15:36

hvis i stadig vil have medarbejder comp
så skulle i vælge et fornuftig og ikke for stortfirma f eks
http://www.1tegration.dk/
jeg handler næsten altid med dem, de har altid en god service