/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Uro i kroppen
Fra : bublebee
Vist : 977 gange
100 point
Dato : 06-06-06 12:46

Jeg har et problem ind imellem når jeg skal sove. Jeg får ind imellem sådan en uro (svært at forklare) i f.eks. maven. Så når jeg lægger mig til rette går der ikke mange sekunder før jeg er nødt til, at skifte stilling pga. den uro der kommer. Andre gange er det i armen....

Hvad kan jeg gøre ved det. Det er utrolig belastende.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-06-06 12:51

hmmm
Jeg har det tit om aftenen når jeg sidder og slapper af foran tv'et.
Det er en ubegagelig kildrende fornemmelse i mine ben. Nogle gange er jeg bare nødt til at bevæge dem hele tiden, men det hjælper heller ikke. Nogle gange har jeg det også i det underarmene.

Jeg følger nøje med i dine svar. Måske kan jeg også blive klogere

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-06-06 13:01

JA det er netop sådan en følelse. rigtig irriterende.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-06-06 14:28

Lad os håber der er nogen, der kan hjælpe os

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-06-06 14:40

Hej
Har i prøvet Kinin. Jeg kan ikke huske om det er på recept. Det hjalp mig.
Torben

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-06-06 15:56

Hva er kinin ?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 06-06-06 16:23

Min mand får tit uro i benene, når han er stresset. Det eneste der hjælper ham er en rigtig god gang massage. Prøv at undersøge, om ikke der en thai-massør i nærheden af hvor du bor, det vil ganske givet være godt for dig med sådan en massage, hvor hele kroppen: arme, ben, mave, ryg, skuldre, nakke og hovede bliver masseret. Jeg kan anbefale et godt sted i København, men hvis du bor langt fra København kan det jo være ligemeget
Shiatsu-massage er også rigtig rigtig effektivt. Und dig selv at få sådan en oplevelse 1 gang om måneden, - du bliver ganske givet et helt nyt menneske.
Håber jeg da....

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 06-06-06 19:04

Hej bublebee
"kenin" er et medisinsk præperart mod malaria men er også god for noget uro i kroppen ..men i stedet for at fyldet dig med medisin, så vil jeg også anbefale dig, ligesom Axelise, at du finde dig en alternativ behandler i dit område, som kan arbejde i meridianerne med akupressur, det så vil løsne op for din uro og ubalance ...jeg har selv haft god erfarning med at arbejde med den form for behandling..og jeg ved det kan være utroligt træls at havde med at gøre ...
hilsen lilleclaus
www.velbehag.webbyen.dk

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-06-06 21:31

Hey Axelise.

Bor desværre helt ovre på Fyn, så det er lidt langt til Kbh

Men det lyder som en rigtig dejlig ide

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-06-06 17:35

Sørg for at vælge en behandler med omhu. Ikke alle massører er lige dygtige, men somsagt kan jeg anbefale dig shiatsu-massage (hvilket min thai-massør også giver - men desværre bor du jo for langt væk fra hende )
Ligesom Lilleclaus er inde på, er shiatsu-massage netop så virkningsfuldt fordi der bl.a. bliver arbejdet med dine meridianer og dermed dine ubalancer.
Indtil du får fundet en god massør, kan du evt. gå på biblioteket og låne en bog om akupressur; der er nemlig meget, du selv kan gøre.
Jeg kender en bog, som hedder "Zoneterapi og akupressur - kroppens helbredende punkter" af Janet Wright. DEn kan iøvrigt fås billigt gennem Borgens Bogklub, hvis du kender nogen, der er medlem.
Der er meget fine foto-illustrationer på hver eneste side, så det er nemt at bruge bogen til at gøre noget for sig selv. Netop på underbenene sidder der rigtig mange meridian-krydspunkter, som du med stor fordel kan massere selv.
Jeg plejer hver morgen efter mit bad at smøre underbenene ind i en god og velduftende æterisk olie, og så masserer jeg meridianbanerne på samme gang. Desuden går jeg til akupunktur 2 gange om måneden, det hjælper nemlig også til at få "flow" i energierne og hele systemet har så godt af det.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-06-06 08:49

Min søsters svigermor siger, at i gamle dage bandt man et stykke snor i rent uld om benene???

Har ikke prøvet,synes det lyder som lidt heksedokteri..

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 08-06-06 10:38

Jeg har selv prøvet at have uro i kroppen, men de sidste 2 -3 år har jeg ikke haft nogen "anfald".
Jeg sørger for at få vitaminer og mineraler nok! Især kalk, magnesium , D- og B- vit.
Se dette link: http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/Uro_og_kramper_i_benene.asp
Det lyder rigtig dejligt med massage, men prøv kosttilskudene også.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 09-06-06 11:12

Øv havde bare alt for meget uro i nat. Kunne slet ikke sove selvom jeg var helt vildt træt. Fik det bare varmt og roede rundt. Øv.

Må have prøvet nogle af jeres forslag

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 09-06-06 11:51

Nu er der også kun et par nætter til det bliver fuldmåne. Der er mange, der i forvejen har svært ved at sove netop lige inden fuldmåne. Det kan jo yderligere forstærkes af drikke f.eks kaffe om aftenen. Tag en øl eller et glas vin i stedet

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 09-06-06 13:05

Hvad med at tage dig en løbetur eller tag i svømmehallen og svøm 1 km? Måske du trænger til at få bevæget dig i hele kroppen, - hvis du er fysisk træt, skal du nok sove godt om natten!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 09-06-06 13:11

Min uro har det i hvert til fælde bedre de dage jeg er til gymnastik.

Tror jeg vil finde de gamle støvede løbesko frem igen

I hvert til fælde får man jo mere energi og ja - man sover bedre om natten.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 09-06-06 18:23

hehe så må jeg hellere til at bevæge mig lidt mere - uha dada

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-06-06 11:06

Nu har jeg prøvet at drikke en del vand i løbet af dagen og et par glas inden jeg går i seng. Det har taget en del af det, men skal også have prøvet de andre ting....

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 22-08-06 15:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Det eneste der hjalp på mig var at drikke en masse væske.