/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
sidedør strejker
Fra : sjlr
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 05-06-06 23:07

jeg har netop haft min berlingo 2 fra 2003 til dinitrolbehandling og nu har jeg problemer med den venstre skydedør. Den bliver ikke låst /låst op af centrallåsen. Når døren er helt åben (i hak) vil c-låsen ikke låse resten af bilen, men når den er lukket kan bilen låses. jeg har talt med værkstedet og de siger at de måske kan have ramt noget inden i døren og jeg bare skal køre den på et værksted, så skal vi nok finde ud af det. der er bare ca 30 dages ventetid...
Jeg har haft kontaktpladerne ude af både dør og stolpe men det ser fint ud, ingen stik er faldet ud.

kan det løses eller må jeg bare vente???

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-06-06 00:21

Hvis du kan komme til de mekaniske dele, kan du prøve at rense dem med lidt petroleum. Det kan være at dinitrolen har sat sig på nogle af de vitale dele, så de har lidt svært ved at bevæge sig.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-06-06 03:02

hvis du renser plast/nylon dele med petroleum, skal du huske omgående, at sjaske dem til med ren silicone, da de ellers bliver sprøde og risikerer, at revne!

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 17-06-06 17:33

du skal være velkommen til at kigge forbi mit værksted i KBH så skal jeg nok finde ud af hvad der galt.

mvh Nicolai

Annuller spørgsmålet
Fra : sjlr

Dato : 11-08-06 23:19

så har vi fundet fejlen. det var motoren til centrallåsen der var stået af. det havde intet at gøre med dinitrol-behandlingen.