/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
partioner eller ej????
Fra : taliskoko
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 05-06-06 21:49

Hey.

Jeg har lige købt husets nye vidunder... En bærbar. Nå, men den er som "standard" partioneret. Men er det smart?? Den er på 80GB, som så er delt i 2, på godt 35 GB hver.

Men er det smarteste ikke at have én stor disk, og så en mappe hver, på C drevet, til hver af de to brugere der skal bruge maskinen.??

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-06 22:00

Nej det er ikke smart at have een stor disk.
Programmer kan ligge på andet end C: drevet
Hvis dit styresystem går ned så ligger dine filer som regel godt på de andre drev.
Hvilken type backup har du ........ recovery CD eller en du selv skal lave.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 05-06-06 22:03

Det smarte ligger i at du på drev C har dit/jeres styresystem og på drev D har alt det du gemmer, musik, dokumenter, billeder,osv.

skulle dit C drev (styresystem) gå ned har du stadig dine ting på drev D også selvom du skulle formatere drev C

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-06-06 23:30

e.c > Jeg har lavet en recovery CD, men planen er en komplet kopi af den bærbares HD på en extern HD.!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-06-06 23:39

Og til det skal du bruge Ghost eller Drive Image og lægge det i sammenpakket tilstand Ca. 50%
Det er hurtigst at lave det på den indbyggede HD og så flytte bagefter Husk at lave rescue diskette
Når du indstallerer program så vælg at indstallere på et af de andre drev så kun systemfilerne lægges på C: (hurtiger at lavce backup)
H-klik på mappen dokumenter > egenskaber > skriv D:\dokumenter (hvis D er et af de to drev)
og ok til at flytte alt over.
Den recovery gælder for det der er tilsluttet nu, og for de to ekstra drev.......så lad dem blive.

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 06-06-06 10:48

Tak for svaret e.c.