/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
græsslåning
Fra : tpjevser
Vist : 6637 gange
300 point
Dato : 05-06-06 21:10

er der nogle bestemte regler for, hvornår man må slå græs. vi er flere naboer som har bedt samme nabo holde eksempelvis kl. 22, hvilket han sagde ja til. men han forsætter med at slå græs og bruge buskrydder. hvad gør vi?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-06 21:17

Hvis i har en grundejerforening, er der et regelsæt, hvor netop tidspunkter for græsslåning er
skrevet, hvis i ikke har en sådan, er det op til folks egen samvittighed, hvornår de syntes de kan
tillade sig at larme

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 160 point
Dato : 05-06-06 21:17

At holde høns...med eller uden haner og regler for græsslåning (støj med maskiner) afgøres suverent af din hjemkommune, i københavn Miljø- og Teknikforvaltningen og i øvrige kommuner af den lokale "Teknisk Forvaltning"

Ring til dem og de kan give dig svar med det samme og stiller gerne op hvis du føler dig krænket.

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-06-06 21:21

Nordsted1...det er noget fordrukent vrøvl..ganske enkelt...alle kommuner har fastsat regler, som hverken grunejerforeninger eller privatpersoner kan overrule

Ziggy99

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-06 21:23

ziggy99.... Tal ordenligt

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-06-06 21:24

Nordsted1...sæt dig lidt ind i tingene før du svarer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-06-06 21:31

Nemlig:
Citat
Hvis i har en grundejerforening, er der et regelsæt, hvor netop tidspunkter for græsslåning er
skrevet, hvis i ikke har en sådan, er det op til folks egen samvittighed, hvornår de syntes de kan
tillade sig at larme

En grundejerforening kan godt lave "skrappere" regler, dog inden for rimelighedens grænser.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 05-06-06 21:34

ziggy99, det er langtfra alle kommuner der har sat regler for græsslåning og anden brug af havemaskiner.
Kan du evt. lave et link til Slangerup kommune eller for den sags skyld en anden kommune.

Jes

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-06-06 22:15

OK...jeg klapper hesten, undskyld Nordsted1,jeg skal nok opføre mig pænere i fremtiden, men det var ikke ment på den grove måde.

Jeg bor i Kbh.s komm og har fået fin hjælp herfra, b.la. med en grundvandspumpe der kørte døgnet rundt på en nabobyggeplads...den blev stoppet omgående selvom den ikke var desideret høj men konstant irreterende.

http://hjem.get2net.dk/naturglostrup/tips.html

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 05-06-06 22:43

ziggy99,"Svar aldrig på spørgsmål du ingen kompetance har ellers har dette forum ingen værdi"
"Nordsted1...sæt dig lidt ind i tingene før du svarer"
Det er god skik at følge egne regler, men det er fint at du giver Nordsted ret, meget fint.
Som e.c skriver, det er grundejerforeningerne der kan sætte diverse regler for græsslåning og anden støj fra havemaskiner.

Jes

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-06 23:05

Det er bestemt ikke op til folks egen samvittighed. Det kunne jo komme an på en prøve, såfremt I melder vedkommende til politiet for at forstyrre med nabostøj på uhensigtsmæssige tidspunkter, sådan lige som der er regler for, hvis man spiller for høj musik.

"Akut og meget voldsom støjforurening, fx fra husspektakler, høj musik i fri luft eller for åbne vinduer, kan meldes til politiet."

Her er de gældende vejledninger

http://www.noeragerkom.dk/miljoe_vand_energi/nabostoej.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-06 23:07

Og forøvrigt skal man ikke lade sig narre af, at linket er fra Nørager kommune, det var vare den der stod først ved søgningen

Men prøv selv at skrive "nabostøj" i søgefeltet.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 05-06-06 23:13

dova, nu var det hvornår man måtte slå græsset som ziggy99 påstod at kommunen havde fastlagt,
ikke slåskamp eller andre uoverensstemmelser mellem beboerne i naboejendommen der er tale om.

Jes

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 06-06-06 00:08

Tak for svaret ziggy99. og tak til alle i andre. vi vil først prøve teknisk forvaltning. vi vil gerne have en fredelig løsning.

Kommentar
Fra : Jmio

Dato : 26-04-10 21:36

Kode
Jeg arbejder i et firma som laver <a href="http://www.aktiv3.org/haveservice-gr%C3%A6sslaning">græsslåning</a> proffesionelt, og ja det er teknisk forvaltning i skal have fat i angående den græsslåning.

Surt man ikke bare kan finde ud af det på en mindelig måde :(

Kommentar
Fra : Jmio

Dato : 26-04-10 21:38

Hmm ville skrive noget kode, så jeg kunne linke til min side om professional græsslåning, så man kan henvende sig og få råd. Men kode delen virker åbenbart ikke. Prøver lige på den almindelige måde.

Surt man ikke kan rette i sine indlæg :(

http://www.aktiv3.org/haveservice-gr%C3%A6sslaning