/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
INFRARØD
Fra : ilgp
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 05-06-06 16:22

Hej til jer som har forstand på mobil.Har lidt kig på at købe en nyere mobiltelefon med kamera. Det er en Samsung 700 det drejer sig om.
Hvad er forskellen på dem der har infrarød, og dem der ikke har?Har det noget at gøre med hvorvidt man kan overføre billeder til pc.
Venligst ilgp

Accepteret svar
Fra : dr0zie

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-06 17:00

Hejsa, jeg ville klart anbefalde dig at vælge den uden infarød hvis pris forskellen er stor.. Da du ikke bruger infarød til særlig meget... Jo selvfølgelig bruger du det til overførsel af billed til pc osv, men så længe den har bluetooch så kan infarød være lige meget da bluetooch kører meget mere stablit enorm rækkevidde i forhold til infarød og de fleste telefonner har "blue".. Og så er det også nemmere og billigere at købe en "blue" station til pcen istedet for en infarrød.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-06-06 17:02

Ja, det er rigitgt det du skriver.

Infrarød eller Bluetooth er til trådløs overførsel.

Infrarød har en meget kort rækkevidde mellem de 2 enheder der skal kommunikere.

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/brug_mobil/teknologiordbog/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-06-06 17:03

Ups...der var kommet et svar....

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 05-06-06 19:30

Tak for svaret dr0zie.Så blev jeg lidt klogere på forskellen på de 2 ting.
Mvh ilgp.