/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra LP til CD ?
Fra : Fnollerpige
Vist : 357 gange
65 point
Dato : 13-12-02 23:25

har lige et spørgsmål - har netop i et andet indlæg hjulpet en med noget omkring en sang - jeg har med netop det band der blev spurgt til, en masse LP`er og kun een CD med dem - så er det jeg ville vide : Hvad skal der til for at man kan overspille LP`er over på CD ( for det mener jeg at have hørt man kunne ) er det korrekt ???

det ægrer mig med alle de gamle fede plader man har at man ikke osse har dem på CD, for i mange tilfælde er det nemmere .....

Fnollerpige

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-12-02 23:51

Hej igen

Der har netop været 2 spørgsmål om netop det samme, jeg tror det var catbody og Bjarne_H der stillede en frygtelig masse point på spil.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 23:52

okaj det har jeg så bare ikke set ..... det har garanteret ikke været interessant på det tidspunkt nu var det fordi de gamle plader lige "tittede frem" *S

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 75 point
Dato : 14-12-02 00:02

Haha, kender det godt.

Her er en
http://www.kandu.dk/dk/spg/8364

Her er en mere. Tror også jeg har et par vinyldimser jeg heller må få spillet over inden de bliver alt for ridsede.
Den er lidt "dyr" så jeg deler svaret med dig

http://www.kandu.dk/dk/spg/8727

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-12-02 00:07

Her er vinderen

citat
"Hej catbody
Så fik jeg mit til at virke
Her er hvordan du får det til at virke
Du skal bruge en audiokabel
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50098.HTM
den der er vist på linket er den samme som min bortset fra at den der er gøn er sort på min.
Du tager den røde og hvide stik og putter dem i bag på-lad os sige det er kassettebånd du vil bruge til at få over på cd-så kommer du dem i der hvor der på din kasette står line out-er det til grammofonen sætter du den røde og hvide bagpå den hvor der står line out-den anden stik skal i din computers lydkort-under line.
Så skal du hvis du vil gøre som jeg downloade audiograpper- http://www.audiograbber.com-us.net/
Når du har dovnloadet den og åbnet den-skal du i programmet gå op under filer og vælge den der hedder line in sampling-så starte du bare henholdsvis din kassette eller grammofon og så klikke du bare der hvor der står record-og bagefter skal du bare gemme filen.
Indstillinger for dine lydegenskaber skal være følgende(som jeg beskriver er den måde som min står)
Højreklik på dit lydikon
Vælg-åbn indstillinger for lydstyrke
Vælg fanen indstillinger
Klik på egenskaber
Vælg indspilling-klik på ok
Den eneste jeg har flueben i her er den der hedder line in
Håber du også må få det til at virke ligesom jeg
Ellers så giv lige en tilbagemelding
MVH og en rigtig glædelig jul og lykkebringende nytår til dig og dine kære
MVH Brian"

Nu er det vel etisk korrekt at dele svar ? Nåh pyt jeg får det med garanti at vide :)

God fornøjelse og god nat

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-12-02 00:08

Tak for svaret srhansen

Pænt af dig at dele - men jeg skal da stadig af med prisen på det link ( det nederste du sender mig *G )

du får de 65 point jeg udlovede for dette indlæg
ang. gammelt vinyl - ja av for den lede har osse en del der skal bevares - har et dobbeltalbum med Elvis jeg har "arvet" efter min mor - hun købte det i 74 og den lille snotunge jeg var dengang - jeg brugte hendes plader til at stå på skøjter med på gulvtæppet i stuen, så dem tør jeg slet ikke spille - men vil da forsøge at se om de kunne reddes ad denne vej - tak for tippet ...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-12-02 00:09

ja igen er jeg for hurtig - tak for du deler med mig ...... en ægte Marillion stemning *G

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-12-02 00:11

ja det kan du bande på - her er ikke plads til folk der træder ved siden af de uskrevne regler ....men det må blive de andres hovedpine - jeg er glad for du deler og det er hovedsagen for mig

Godnat med dig.....