/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Overnatnings campingplads
Fra : syrena
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 05-06-06 14:45

På vores campingrejse til Østrig vil vi gerne finde en god og fredelig overnatningsplads ca. omkring Kassel.
Vi søger efter en mindre campingplads med god plads til at parkere vores campingvogn og helst ikke mange kilometer fra motorvejen sydpå.
Vi har været ude for at benytte større overfyldte pladser, hvor det var svært at klemme campingvognen ind mellem andre vogne. Derudover var der meget støj og uro, så campingchaufføren ikke fik den bedste hvile inden afrejsen næste dag.

Er der nogen, der har et godt forslag?

MVH

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-06 15:15

vi har flere gange overnattet i Bad Gandesheim
en meget rolig og fin plads
noget nord for Kassel
http://www.camping-bad-gandersheim.de/

Kommentar
Fra : EstherErik

Dato : 27-06-06 20:46

Hej syrena
På vores tur til Østrig overnatter vi altid i Rotenburg a. d. Fulda. (og også på vejen hjem). Den ligger 6 km fra Bebra på B 27.
Vi kører gerne fra lidt syd for Göttingen. ved Dreieck Drammetal, og følger så B 27 for at undgå bakkerne i Kassel, og samtidig komme lidt væk fra motorvejen. Det er en fin vej, hvo man kommer tæt på grænsen til det gamle DDR. Pladsen er ikke ret stor, men vi kan fint anbefale den. Vi bruger den igen næste år. da vi allerede har været i Østrig i år. God ferie.
Hilsen EstherErik
PS. har flere muligheder, alt efter hvor i vil hen i Østrig.

Kommentar
Fra : ole65

Dato : 05-11-06 00:15

Campingpladser ligger ofte ved støjende veje eller virksomheder, så et par ørepropper er godt at have med, for der skal ikke ret mange fremmede lyde til at ødelægge nattesøvnen.

Med ørepropper der virker kan man lægge sig alle steder uden gener, - egentlig ret enkelt