/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
"Talkoderne" i Word
Fra : Breunski
Vist : 6178 gange
50 point
Dato : 05-06-06 14:11

Er der der nogen der har en liste med de talkoder man kan bruge i word?

Man kan lave en masse forskellige tegn ved at trykke "alt" + en talkode. Men det er lidt uoverskueligt at sidde og prøve sig frem med alle koderne for at finde den rigtige kode til det rigtige tegn.

Jeg leder blandt efter en måde jeg kan lave kubikmeter og kvadratmeter om til (m3 og m2)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-06 14:17

Det er i Windows...
Programmer - tilbehør - systemværktøjer - tegnoversing
Her kan du se coden på alel tegn alle i nederste højre hjørne....

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 05-06-06 14:20

Men jeg tror det du mangler er at hæve 2 og 3 tallet
i Word gør man det normalt under Menulinien - Formater - skrifttype og sætte flueben i Hævet... når du har skrevet tallet skal du lige tilbage og fjerne fluebenet for at skrive i normal tegnhøjde..

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-06 14:22
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-06-06 14:22
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-06 14:23

Programmer - tilbehør - systemværktøjer - tegnoversigt....
Skulle der stå...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 05-06-06 14:43

Jeg ved godt jeg mangler at have 2 og 3 tallet. Det var jo det der var problemet blandt andet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-06 16:45

Er dit problem løst eller er der noget du stadig mangler? Forstod ikke helt dit sidste indlæg...
mvh Ben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-06-06 19:19

efter min gamle kopi af codepage 865, er der ingen mulighed for 2 og 3 tallet hævet undtagen du selv må igang med formateringen af tekst.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 05-06-06 20:53

Hej

Her er en løsning efter en helt anden model.

Når jeg skriver kvardratmeter og kubrikmeter, så bruger jeg nogle små 2 og 3 taller, som er hævet lidt.

Det finderjeg således:

"Indsæt" - "Symbol"
Vælg skriftstype, f.eks. "Arial" eller "Times New Roman", de ønskede tegn er i de fleste almindelige skriftstyper.
Der er en hulens masse tegn. Et lille stykke nede, der er de to ønskede tegn.

Jeg indkopiere her resultatet, men er i tvivl om det stadig er pænt når det bliver vist:

Hvis du bruger en skriftstype som ikke har disse 2 tegn, så gør du følgende:
Skriv bogstavet "M" efterfuldt af et mellemrum. Gå et tegn tilbage, dvs. imellem "m" og mellemrummet - her indsætter du symbolet (f.eks. med Arial), hvorefter du med musen eller pil flytter dig til efter mellemrummet, så har du stadig den skriftstype du bruger.

Håber at det hjælper.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-06-06 23:20

det er altså muligt at formatere sig ud af det ved at markere 2 eller 3 tallet og vælge Formater - Skrifttyper- Sætte kryds Hævet skrift og vælge den størrelse der passer bedst, som regel passer str. 8 fint til skriftstørrelse 11 og 12

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-06-06 23:22

Breunski

som svar på dit spørgsmål er det den Codepage jeg har kigget i ikke muligt med alt + at lave de hævede 2 og 3 taller

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 08-06-06 21:58

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-06-06 21:58

Hejsa og hør så ligeher. Jeg har lige i en anden tråd fundet ud af at for at skrive de hævede 2 og 3 taller skal du blot bruge

Alt+248 = °
Alt+251 = ¹
Alt+253 = ²
Alt+252 = ³

Håber det var det du var ude efter.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-06-06 22:05

Aj Aj så du ikke mit sidste indlæg