/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
engelsk tastatur om til dansk
Fra : GizmoPro
Vist : 849 gange
20 point
Dato : 05-06-06 11:10

jeg har langt en engelsk windows vista i min pc, hvordan laver jeg tastatur om til dansk hvis man da kan

kim

Accepteret svar
Fra : Coliniiii

Modtaget 30 point
Dato : 05-06-06 11:27

kontrol panelt > internationalt sprog indstilling > fanen sprog > vælg dansk som hoved sprog englsk som anden sprog....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-06 11:31

det har vel ikke noget at gøre med dit tastatur (hvis det er dansk med æ ø og å ) ???

Har du nede ved uret ikke værktøjslinien sprog ??? Der kan du tilføje sprog

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-06 11:34

Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.
Klik på Detaljer under Sprogtjenester og sprog under fanen Sprog.
Klik på Tilføj under Installerede tjenester.
Klik på det sprog, du vil tilføje, på listen Sprog.
Marker afkrydsningsfeltet for den type teksttjeneste, du vil installere, hvis du kan vælge mellem flere indstillinger, og klik derefter på en tjeneste på listen.
Hvis Tastaturlayout/IME er den eneste type tjeneste, der er tilgængelig, skal du klikke på en indstilling på denne liste.

Bemærk!

Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Internationale og sproglige indstillinger, hvis du vil åbne Internationale og sproglige indstillinger.
Tilføj et sprog, hvis du vil indsætte eller have vist tekst på det pågældende sprog. Du skal vælge mindst én teksttjeneste, f.eks. et tastaturlayout eller en IME (Input Method Editor), når du tilføjer et nyt sprog.
Tilføj kun de sprog, du vil bruge. Hvert sprog, du tilføjer, indlæses i hukommelsen, når du starter computeren, og kan påvirke ydelsen.
Hvis værktøjslinjen Sprog vises, kan du højreklikke på den og derefter klikke på Indstillinger for at åbne dialogboksen Sprogtjenester og sprog.
Relaterede emner

iflg microsoft

Godkendelse af svar
Fra : GizmoPro

Dato : 05-06-06 11:42

Tak for svaret Coliniiii. Bukker mange gange og takker

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 05-06-06 12:04

Tak for points...