/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Større grafikkort til MEDION ?
Fra : cccf
Vist : 1338 gange
50 point
Dato : 05-06-06 08:42

Jeg har en MEDION pc med et grafikkort der hedder GE FORCE 6700XL
Men da jeg skal til at arbejde med HDV er kortet ikke kraftigt nok.
Jeg kan godt redigere i Pinnacle 10, men den kommer i starten og siger at mit grafikkort ikke er kraftigt nok
.Og når jeg panorerer billedet på stor skærm bliver det uskarpt.
Hvad for et nyt kort vil passe i min MEDION.??

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-06-06 10:13

Måske denne her
Interface: AGP 8x
Processor: nVidia GeForce 6200
Video Memory: 256MB DDR
GPU Clock: 350MHz
Memory Interface: 64-bit
Memory Clock: 200MHz x 2 = 400MHz
VGA Udgang: 1 stk.
DVI Udgang: 1 stk.
TV Udgang: Ja
Køling: Passiv Køling
Pakning: Retail
Teknologi: DirectX 9.0

Til 485.kr

hos http://www.prcdata.dk/page.asp?screen=995

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-06-06 10:53

Vil det være hurtigere end det jeg har ??
Nogle steder står der det kun er på 125mb.??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-06-06 14:44

har du pci express eller er det agp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-06-06 14:46

http://hardware-test.dk/default.asp?side=artikler&sub=Grafikkort

her er der en test af forskellige kort som ville være en god hjælp i din søgen efter et nyt

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-06-06 16:47

Hvor skal jeg se om jeg har
pci express eller agp ???

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 05-06-06 17:17

Når du har et 6700 XL, så skal du ihvert fald ikke have et 6200!!!

Du skal op i noget lignende et 7800 GT.
Det er på 256 MB, men tænk også lige på om resten af din PC er hurtigt nok.

"Supergrafik: NVIDIA® GeForce™ 6700 XL High End grafikkort. TV Out-tilslutninger via: SCART, S-Video, Composite eller Component (YUV; YPrPb) High Definition. Lynhurtig GDDR3-hukommelse med 1100MHz. NVIDIA® GeForce™ 6700 XL grafikprocessor med 525 MHz. 128 MB PCI-Express x16 buskoncept. "

Det er et PCI-E 16x

Så du bør købe dig et 7800 GT. Det burde være hurtigt nok.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-06-06 19:21

ja et godt bud eller måske et radeon x1900. men jeg ville nok foretrække 7800

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 06-06-06 09:00

Kan man gå ud fra at de passer til min PC-??
Det er en MEDION købt i januar.
Pentium (R) D
CPU 3.000 ghz
1.00 GB RAM.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 06-06-06 20:51

ja, de passer i den, da den har PCI-E 16x

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-06 22:21

Det har ikke så meget at sige hvad mærket er for et, da alle sokler der hedder det samme er lig hinanden uanset fabrikat. Smart nok.

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 12-07-06 20:34

jeg ville nok også sætte noget mere ram i den... fordi et 6700XL også er et godt grafikkort, og det kan ikke kun være grafikkortet der er for langsomt. hvis det er kan du jo måle i din computer hvor "langt" der er til bagvægen også bruge det tal til at sammenline med tal fra fx edbpriser.dk

angående om du har pci-express:
jeg har søgt på edbpriser.dk og der er 301 bundkort med pci-express og Pentium D og kun 29 uden.. ellers kan du kontakte medion.
du kan ikke måle et grafikkorts hastighed i mb ram; du skal måle det i mHz på ramen og processoren.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 12-07-06 21:29

prøv at installere dette lille program

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Med det kan du finde ud af hvad for hardware der er i pcen det fortæller dig alt om hvad der er i den

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 10:32

Tak for svaret Fijala.