/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Ernæring - LIV
Fra : sofus.dk
Vist : 1079 gange
300 point
Dato : 05-06-06 04:12

Alvorligt
Unskyld slåfejll/Tastaturpaksjfqpwoue+qo2urowfgkiafgw20+94872+
MOLO..............altså
ALTSÅ

Drikker 3-4 L sødmælk- dagligt
MEN,,,maden mangler ??? Vitaminer, tager dem dagligt

Kan tage en druktur på ½ år, uden ar indtage andet, end du kan købe HER
Eller er det bare tamt., spørgsmål.....
Faktiskt - et spørgmål om liv eller katten

Og sådan har jeg egentigt-------levet de sidste 40 år
men syntes at kræfterne / man bliver så hurtigt træt..

Kan alt, NÆSTEN--intet galt med blodet/prøver.

Og nu jeg LIGE ser, katten ligger osssså og sover, godt.

Jeg kan mærke, hvis jeg tager en steg, og 1/4 - ½ KG grøntsager,
Så har jeg det rimeligty godt.
Og ser ikke genfærd,,,,,,,,,,,tv/genudsendelser,,,,,ECHO/ sk0
NMen er det ikke at spise for GODT.
Har aldrig ???????
Nedenunder SORY

Men for F_______hvorfor kan man ikke få LIDT hjælp til det.

Vil til eb hver tid IKKE have det privat.
Da alle her kender JER/ikke mig.

Dermed mener jeg, at jeg nu har boet her 10 år snart, og kun haft besøg af- naboens kat.
Derr tilbød at passe min MØGKAT, eet par dage
Og så kommer jeg, sgu hjem, og skal fodre deres DYR

Kan ikke mere end poæn g er

Men har fået ting og sager at vide fra Hospitalet.
Men gider ikke at høre på DEM--------------IGEN

BITTER
Hilfe sofus

Kommer tilbage, når jeg har fodret VUF---------håber der er e´n, der ved hvad jeg ikke HYLER OM'

SORRY
Katten skal have mad-----------

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-06-06 10:14

mælk er til børn!!! Det handler også om kostomlægning! Gå til nogle kurser, foredrag og møde andre mennesker.

Jeg har selv levet noget usundt en del år det var ligesom noget nemmere, men når man ikke får de nødvendige vitaminer og mineraler - bliver man altså syg, (tarmkræft) det værste af det man bliver også mere træt, og kan ikke overkomme ret meget. Så nu er jeg og min familie kommet på kostomlægning, hvor jeg bl.a. benytter opskrifter fra kræftens bekæmpelse, og min familie er meget glade for det, og jeg har smidt nogle kilo, motionerer en hel del, og får det derved noget bedre.

På nettet findes der også oplysning om alt om kost, 6 om dagen o.s.v. det vil sige 6 stk blandet frugt eller 600 gram grønt om dagen.

Måske kan du bruge noget af dette!

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 300 point
Dato : 05-06-06 10:20

Drukture er noget lort, jeg har haft en lillebror der døde fordi han ikke kunne lade være med at drikke, han kom flere gange til blå kors, - men problemet er/var han kom tilbage i samme miljø. Kan du ikke stoppe dine drukture skal du have professionel hjælp! start med at gå til din læge, som kan vejlede dig.

Til orientering så døde min lillebror af indvendige blødninger, han blev kun 51 år.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-06-06 15:04

Min søster blev kun 39...

Det er drukken, du skal droppe hvis du vil leve, sofus...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-06-06 21:12

Tænk over, hvad det var, der helt fra starten, fik dig til at drikke.

Snak med din læge - og lyt til ham/hende, hvis du har en kompetent og forstående een af slagsen.

Har I ikke et værested i din by?

Dér kan du også hente hjælp og råd.

Gode ønsker til dig

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-06-06 20:01

Tak for svaret 25.
Den har åbentbart været her før.

Skal beklage jeg bragte dette indlæg,
føler at jeg, lever et _____DR Jekyll og Hyde liv.
Da jeg ikke kunne finde på at skrive dette indlæg,,,normalt.
Men kan da se klokke havde rundet oo-4, hvilket tyder på der mindst var røget en hel flaske sprut.

Min bror tog livet af sig i 84
også grundet stoffer/druk.
Under opsyn enda.......

Og jeg hader skidtet, men det eneste der kan tage "andre problemer"
Da jeg som sagt er opvokset med LORTET
øretæver, andet misbrug, !!! og alt hvad der ellers følger med.

Men det er sgu da uhyggeligt, at man bliver udskrevet fra hospitalet 3 dage dage efter en sprængt mavesæk, grundet druk.
Uden hjælp eller andet, end en gang tom snak.
DU FÅR HJÆLP, når du er kommet hjem, og indtil jeg er kommet igang igen.

Og her blakkede jeg en vis person, et andet sted.
Andet ???

Ringer 1-2 mndr senere til det SOCIALE, de har aldrig hørt NOGET.

Lægen havde en ikke modtaget jurnalen.
Og må rykke hospitalet efter den, hvilket tager endnu 1 mnd
Sgu da til at grine af.
Da han ikke ved om jeg skal viderebehandles, for betændelses i bughulen, eller.

Så kom katten,,,skulle hilse.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-06-06 21:05

GODT at høre du har det bedre, sofus...

"skidtet" tager jo ikke "andre problemer"... Det VED du da efterhånden.

Du må finde ud af, hvordan andre mennesker løser "andre problemer".. Uden sprut..

Der andre måder. Rigtig mange har problemer, også med tæv, misbrug, omsorgssvigt osv..

Der ER andre måder...

---Du må tilbage til din læge i første omgang...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-06-06 21:49

Birgitta....
Takker stadig.
Og er på den igen HÆ...

Gennem de 30 år ikke som skrevet 40, tastefejl.
Har jeg prøvet alt.

Men har endelig fundet en Læge, der tager mig ALVORLIGT
Og ikke noget med nogen form for afvænning, medmindre jeg selv ønsker det.

Men har i "gamle dage" fået B.la, Rohypnol, som angst´dæmpende middel,
hvilkket sikkert ikke BURDE HAVE været tilladt.
Men sig det er min skyld,,,OK, kunne lade være med at tage det.
Men ???.

Får I dag, Cipramil som jeg kan tage som jeg selv ønsker, selvfølgelig til en vis grænse, som jeg ikke overskrider, hvilket heller ikke virker.

Men problemet er sikkert, at jeg gennem mange år 1988 har fået midlet Tafil, uden megen efterkontrol, af virkningen.
Som jeg tror ikke virker mere, og Lægen giver mig ret.
Men tør ikke lade mig stoppe med det.

Så, SER du !!! karusellen den kører sgu,,,,,da godt.

Kan ikke få noget for at blive afvænnet af gammmelt medicin, og kan/vil ikke få dosis øget, da jeg/lægen kan se problemet.
Gamle sager om HARMLØSE STESOÈR.

Da jeg var indlagt sidste år for maven, fik jeg selv at vide,,,,,at JEG var meget heldig, at jeg stadig, var i live, med det forbrug jeg har/havde, hvilket ikker er blevet mindre.

Men der dukkede et par problemer op, for et par mnd´r siden, der ikke kunne tages, med Medicin.
Og ved ikke om du har fulgt mig, men har på ingen måde trang til det. 42% altså

Men takker mange gange, for TILTALE.......
Det kan JO være det hjalp/hjælper.

Nu skal jeg lige have dette spørgsmål ud af verden, så har jeg ikke mere at tænke, SÅ meget på.
Men sikke man dog kan ændre sig, efter FLASKEN snakker.

Min bror, var samme alder, da han gik væk.
Mig der skulle skaffe ham,,,skidtet.
Da jeg JO selv var inde i miljøet/på vej ud,men nej,der er altid en der skal blande sig
ØV.

Og hvis du vil se hans kiste, eller lidt billeder af min FU familie, ligger det på
har fået besked om, af min familie, om at fjerne VISSE billeder, men dem der ikke er tilstede, kan vel næpppe brokke sig.
Kunne jo være der var nogen, der kendte min bror/familie, og ville hilse.

www.steenmartinsen.dk

Kunne ikke være tilstede til min Bror´s eller min egen Mor´s begravelse.

Føj,,,,,,Spritfabrikkerne skulle erlægge Staten en meget større afgift.
Til senere behandling af, men så vidt jeg ved, er det kun spil og andet du bliver afhængigt AF.
Mit forbrug steg sgu da af H til, da de satte Afgiften ned.
Men sikker med GOD mening.
Sarkasme------elsker det, bare alle kan lide det.

Hej
Og alt godt til JER.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-06 13:59

Hej sofus. ---Ingen uanstændige billeder i den flok... Hvis folk ikke kan lide at se på billederne, så kan de jo bare lade være med at klikke ind... Men der er ikke nogen, jeg kender. det ville også have været spøjst, for jeg bor jo i Københavns omegn, og billerne er vel fra den øvre del af Jylland.. ---Jeg har godtnok en niece i Århus...

Nå, men det er rigtig fint, at du har fundet en læge, der tager dig alvorligt.
Måske skulle du snakke med ham om at få bevilget nogle samtaler? --Jeg ved ikke, om det kunne hjælpe dig. For nogen er det bedre med en selvhjælpsgruppe, så man møder andre, som har det værre og bedre end én selv...

Du skriver, at din bror var samme alder, da han gik væk? Det tolker jeg sådan at DU nu 51 år?

Han har jo nok været en vigtig rollemodel for dig i det meste af dit liv. Så den måde HAN har levet sit liv har været LØSNINGEN på alt, hvad du har rendt ind i af problemer. Og når det hele tiden gik ned ad bakke for ham, så måtte det jo også gå ned ad bakke for dig.
Men helt ærligt: Er du trods alt ikke lidt raskere og har et lidt bedre liv end din bror havde i sine sidste år?

Der KAN ske det nu, hvor du er ved at blive ældre end din storebror, at du ikke mere kan bruge ham til rollemodel. For han blev jo aldrig så gammel som dig. Så du er jo nødt til at skifte rollemodel. Det kunne være godt for dig, hvis du kunne finde nogle lidt ældre venner som har styr på livet OG SOM IKKE LØSER PROBLEMER VED AT RENDE FRA DEM!

Jeg så det med min niece (hende fra Århus). Hendes mor døde, da min niece var 19 år. Og de næste 20 år havde hun en masse problemer og lige så mange ture med druk og misbrug. Men i modsætning til sin mor fik min niece aldrig børn, så hun havde ikke en kæmpe skyld, hun også skulle dølle. Da hun var 39 drak hun og tog stoffer og hun ringede ustandselig på grund af en masse problemer og havde det rigtig skidt. ---I år blev hun 45, og de sidste år har jeg ikke hørt ret meget fra hende... Når vi endelig snakker sammen, så har hun det godt, i sin lille lejlighed med sin lille kat. Hun er selvfølgelig pensionist, for hun har jo taget skade af det hårde liv. Men hun er ikke plaget mere. Og hun har ikke mere en mor, hun skal "leve op til"...

Det kan være afgørende for dit liv om du nu kan finde nogen -i din familie, omgangskreds eller et andet sted- som du kan se lever et liv som du synes er godt. Ikke fordi du skal efterligne dem, men bare det at se at det kan lade sig gøre, det kan være nok.. --Altså nok til at du kan få lagt dit liv om.....