/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
agresiv tæve i løbetid
Fra : risvej07
Vist : 1211 gange
50 point
Dato : 05-06-06 00:21

min 9mdr. gamle golden retriver er i løbetid for første gang. her har hun vist en ny sider, hun er en smule agresiv, og knurre og viser tænder, den kan forkomme mens man sidder lige så stille og klør hende på rygge, er det noget der går over sammen med løbetiden??? og til det hjælpe at sterelisere hende for at det ikke kommer tilbage??? det hjælper jo på hanhunde..

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 05-06-06 00:39

Vi må da ikke håbe at det fortsætter for det er ikke rigtigt - jeg sad og tænkte på om der er noget i vejen med hende siden hun har den adfærd,
de kan være vrisne hvis de er gravide. Men ligefrem i løbetid skulle de ikke vise den adfærd.

Jeg tror du skal tage en snak med din lokale dyrlæge for der kan være et eller andet der generer hende så det er derfor hun tager sådan en metode i brug.

Ellers må hun i rette sættes hvis det bare er teenager løjer.

Og ligefrem tage de drastiske midler i brug i form af sterilation det ville jeg mene er alt for tidligt da hun ikke er færdig udviklet endnu. så¨tag du en snak med en fagmand og ellers slå koldt vand i blodet sæt dig i respekt over for hende så hun ikke løber med hele sejeren.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-06-06 06:47

Der er et eller andet galt her, er du sikker på det er agressiv adfærd hun viser? Nogle goldens er meget "snakkende" (Brummer, knurrer) når de er veltilpas, hun vil i den situation også kunne løfte overlæben, så du kan se hendes fortænder.

Enten misforstår du hundens signaler eller også kan du måske i den situation ramme et bestemt punkt, der gør ondt, og så må du til dyrlægen. Prøv at lægge mærke til præcis hvornår det sker.

Jeg tror ikke det har noget med, at hun er i løbetid at gøre.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-06-06 09:57

Vi har nr. 2 golden retriever og der er ingen af dem der har haft den adfærd, så jeg tror det er noget andet galt med hende, og som de andre skriver gå til dyrlægen med hende.

Den vi har nu er meget snakkende, d.v.s. når vi leger med hende skal hun jo sige noget o.s.v.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 05-06-06 11:07

jo hun gør det når hun leger, men her er ikke tale om leg, f.eks vågnede hun i går ved siden af min stol, og begyndte at vise tænder og knurre!!! og ja det hun er jo kun teenager. og har indtil ca 6 uger før løbetiden, været en smule nervøs, hun var en af de mindste, af to hold hvalpe der boede på 2 nærliggende gårde, og som legede sammen .men for ca. 6 uger siden faldt hun helt til ro. hun har gået på DCH hvalpekursus og har fået stor anerkendelse... lig nu er hun i træning som C hun hvilket køre der ud af....vi har snakket om det måske kan skyldes forlidt søvn f.eks i weekenderne vi har jo 3 teenager hjemme hver dag????

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-06-06 13:00

Er det kun dig hund knurrer ad?

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 05-06-06 14:32

Det lyder underligt...................
Jeg kan slet ikke genkende den adfærd fra Silke, når hun har været i løbetid...

Og alligevel... Jeg har læst tråden et par gange mere....:
Hun er lille i forhold til sine kuldsøskende og "adoptivkuldet" i hendes første uger..
Hun har stor glæde af træning og er rigtig dygtig så I allerede træner DCH klasse c...
Hun er golden retriever, og du har 3 teenager-børn? hjemme i week-enden...
Hun vågner ved siden af din stol og knurrer og viser tænder?

---Jeg tror, at du er inde på noget af det rigtige: Hun er simpelthen overtræt. Hun er så glad for sin familie. Og når der er så mange hjemme, så gør hun sikkert sit bedste for at "underholde" jer allesammen. Hun vil have svært ved at sige fra, når hun begynder at blive træt.

Det er meget vigtigt, at hun har sit eget sted at sove. En hundekurv, et tæppe, en hule, --lige meget hvad, -bare det er et sted, hun er glad for. Og det sted skal respekteres AF ALLE! INGEN rører hende eller taler til hende når hun lægger sig der. Hvis yndlingsstedet er ved siden af DIN stol, så skal DU også respektere det. Ikke noget med at kæle eller snakke med hende, før hun har sovet færdig.
Hun ER ikke så gammel, så hun har brug for uforstyrret søvn. At hun er i løbetid lige nu, det har nok ikke den store betydning. Det er muligt, at det stresser hende lidt ekstra. Men det er ikke normal adfærd i løbetid.

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 22-06-06 18:09

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-06-06 18:13

--Tak for accepten af mit svar.
Er løbetiden ovre? -Og hvordan med problemerne?