/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
bedste brændings format?
Fra : Frederiksen
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 04-06-06 17:52

ska lære at brænde min efterhånden betragtelige samling af videoer fra kamera og tlf. Det henholds vis MPEG og MPEG4, hvad ska jeg konvertere dem til for at få det over på dvd med Nero v.7 Eller evt. et bedre program hvis der er forslag?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-06-06 18:15
Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-06-06 18:45

Hvis det skal være DVD er der ikke andet end standard DVD formatet, som kan give meget bedre kvalitet og funktionalitet end det du har.
Ved en konvertering kan kvaliteten desværrekun blive endnu dårligere, så jeg vil råde dig til at lave dine skiver i det format dine filer nu engang har. De kan så spilles på computeren og på visse DVD afspillere , som også kan andre formater.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-06-06 19:03

Hvis du har Nero 6/7, bruger du NeroVision Express, og trækker filerne over.
Så får du også en pæn Menu´
Ellers, bruger du NeroExpress, der kan lave de fleste Lydfiler om til et brugbart produkt.

Angående kvalitet, kommer det lidt an´på, hvor meget du smider på den enkelte DVD.
Ellers skulle kvaliteten meget gerne være den samme

Annuller spørgsmålet
Fra : Frederiksen

Dato : 04-06-06 20:42

omformulerer