/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Farve forskel efter rep.
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 512 gange
50 point
Dato : 04-06-06 12:31

For 5 mdr siden fik jeg lavet en forsikrings skade hos das.
Det var en bule og rids i føredør(lupo 3l sølvgrå)..
I den forbindelse blev forskærm og dør malet om,desværre er farve forskellen på det malede og resten af bilen nu meget markant(mørkt og lyst),da jeg fik bilen tilbage var der ingen nuance forskel at se,det er kommet over et par mdr,jeg går naturligvis udfra at jeg kan forlange at dette bliver rettet så man intet kan se og ja jeg ved godt at det kan være svært at ramme den orginale farve 100% eller hvad Mvh Alex

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 04-06-06 13:37

Ja, det er svært at ramme den originale farve - specielt efter at den oroginale farve er mærket af sol og ælde.

Husk at 10% (eller højere) af den samlede forsikringssum som du har fået erstattet, kan du få udbetalt - da man anser det som et generelt værditab af bilen !!
Det er der ikke mange der ved - og ofte skal man sige til sit forsikringsselskab at det vil man gerne have.
Denne udbetaling skal blandt andet bruges til det værditab som kommer i forbindelse med at bilen aldrig bliver helt det samme efter repatationer.

De 10% han forhøjes - måske i dit tilfælde hvor man måske ser at bilens værdi er faldet endnu yderligere end normalt. Du skal have fat i din assurandør og få lavet en vurdering af bilens stand mht. behandlign af skaden.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-06-06 14:23

Nogle farver er sværere end andre.
Metal glanslakeringerne er også sværerere da udseendet ikke kun er et resultat af hvilken lak man bruger, men også af hvordan den sprøjtes på.
Det med falmingen er en dårlig malerundskyldning. Men lyset ændrer sig med årstiden og farver er nu engang et udtruk for lysets reflektion i lakken.

Jeg har også oplevet en lakeringsforskel , som tydeligt kunne ses med solbriller på og ellers ikke.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 04-06-06 16:40

Alene forskellen i, at bilen fra fabrikken er lakeret af en robot og ikke med menneskehånd, kan give metallak en anden skær!

Gert

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-06-06 18:41

Jeg ville gå tilbage til DAS og forlangt omlakkering.
alimak

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 04-06-06 18:56

Gør jeg da osse,ingen tvivl om det syntes bare det er ærgeligt at jeg igen skal bruge tid på det.
Mvh Alex

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-06-06 19:00

Det er jeg helt enig i.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 04-06-06 23:59

Det er bare sur R..

Jeg fik omlakeret min Peugeot 106 4-5 gange før alt var iorden.
Du skal ikk lade dig affinde med alt, fordi mange mange går det for stærkt hos maleren.
Jeg ser mange biler til dagligt på arbejde, der er lakeret mere eller mindre heldigt.

Mercerpigen