/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 brugere på samme tid?
Fra : Djkruntz
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 04-06-06 00:10

Hej!

Jeg har en pc med xp sp2 som jeg bruger til filserver og lidt af hvert.
Men der bliver også brugt af damen, når jeg sidder ved min stationære.
Det kan godt give lidt problemer når jeg skal lave noget på serveren.
Jeg bruger "Fjernskrivebord" men selv om vi har hver vores bruger på severen så bliver hun logget af når jeg logger på min (selvom det er en anden bruger)
Ftp og de fleste andre services kører selvom hun sidder og bruger sin bruger...
Kan jeg ikke fjernadministere serveren uden hun ryger af?

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-06 10:38

nej det kan du ikke der kan kun være en logget på en xp maskine
hvis du skal have muligehed for at være logget på samme tid som damen via fjern administration skal du opgradere til en windows 2003 server
så har du faktisk mulighed for at være logget på med ihvertfald 20 kontoer på samme tid standard for 2oo3 er dog kun 2 sessioner men du kan bruge terminal server service og derfor de 20 sessioner du kan også godt have flere men jeg har kun forsøgt med 20
det er faktisk ret tjekket
håber du forstår hvad jeg mener
Granslam

Godkendelse af svar
Fra : Djkruntz

Dato : 04-06-06 18:45

Tak for svaret granslam.