/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Intel vs. AMD ... tests tak
Fra : rolf01
Vist : 1114 gange
100 point
Dato : 03-06-06 20:41

Hej

Jeg mangler en test eller flere... af nogle af de nye processorer.
Primært er jeg interesseret i tests hvor Intel pentium D dual core og AMD 64 x2 dyster mod hinanden.
Både for at sammenligne hastighederne mellem de forskellige størrelser af processorer, men også varmeudvikling og strømforbrug kunne da være interessant...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-06-06 06:27

Lige for øjeblikket sparker AMD røv, men så er Intels duo2 lige om hjørnet, mens AMD brygger lidt på deres nye platform am2.
Lige nu er det måske mere grafikkort man skal lægge mærke til end cpu!

Accepteret svar
Fra : dreyer

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-06 13:13
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-06-06 15:54

jeg er nok lidt blind over for intel.
ja de gav mig jo ikke noget jeg havde råd til da jeg startede på pc,
jeg vil derfor altid kikke på amd, jeg kikker dog lidt på intel og læste at deres dual core ikke var som forventet...(tænker)
samtidig syntes jeg at amd har for mnge prossesore på markedet ja man kan jo få en bla.bla
i mange udgaver, og man skal virkelig se sig for, for hvad er lige foreskellen på en udgave der hedder vince og san diegro (sikkert stavet forkert).

jeg tror at prossesore er der hvor at det er ligemeget hvad du vælger,
de overgår aligevel hvad at man kan bruge dem til i dag.

ang varme og watt,,, så vinder AMD

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-06-06 19:29

De nyeste cpu fra AMD bruger højst 65 watt! Med AM2 socket! I Juli kommer de nye Intel duo2 som på mange måder er interessante både på ydelse og varmeudvikling!

Godkendelse af svar
Fra : rolf01

Dato : 04-06-06 22:36

Ser godt ud dreyer. Jeg har selv kigget på tomshardware for tests, men fandt altså ikke lige de to du henviser til. De opfylder vist til fulde hvad jeg gerne vil vide. Da jeg selv skal læse hele skidtet igennem for at drage konklusionerne, må du "nøjes" med 4 stjerner

-Rolf