/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MSN explorer
Fra : grethes
Vist : 669 gange
500 point
Dato : 13-12-02 17:06

Jeg har gennem lang tid kørt MSN explorer uden problemer, men da jeg igår åbnede den fik jeg min hotmail ind, istedet for explorer.

Jeg har prøvet at geninstallere, men det ændre intet. Får stadig hotmail ind.

Alt hvad jeg har liggende i foretrukne er der stadig, og fungerer, som det altid har gjort.

Jeg vil gerne have min mail til at køre explorer igen. Er der nogen der kan hjælpe mig??

På forhånd tak!!

/Grethe

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-12-02 17:10

Kan du ikke uddybe spørgsmålet lidt - msn (messenger) har ikke noget med MS Explorer at gøre.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 13-12-02 17:21

Et lidt vildt gæt :) Hvis det er startsiden som explorer bruger du vil ændre skal du gøre følgende:

Åben Explorer klik Funktioner, vælg instillinger. Her står bl.a. "adresse"

Skriv her hvad hvilken side du vil starte op med: Skriv http://www.msn.dk og tryk ok nederst.
Så starter explorer på msn´s side?

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-12-02 18:59

Hej Grethes

Forklaringen er givetvis, at du har installeret den sidste version af Messenger.
I forbindelse med installationen bliver man gjort opmærksom på risikoen for, at MSN Eksplorer
herefter ikke vil fungere problemfrit. Og det må siges at holde stik.
For mit vedkommende kan jeg godt åbne MSN Eksplorer som sådan - men e-mail-klienten
fungerer ikke længere, så jeg er nødt til at læse mine e-mails hos hot-mail.
Løsningen er efter al sandsynlighed at geninstallere den ældre version af Messenger - eller
at hælde Messenger helt ud.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-12-02 19:02

Og til rkl: MSN Explorer er ikke lig med MS Explorer.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 13-12-02 20:00

Til Rellom

På det tidspunkt problemet opstod, havde jeg ikke genindlæst noget som helst. Det virkede onsdag aften. Torsdag morgen var det galt, og har været det siden, så JEG må også læse mine mail hos hotmail, hvis der overhovedet kommer nogen. Har lidt mistanke om hotmail/explorer ikke helt fungerer i øjeblikket. Der er ikke kommet en eneste mail retur på dette spørgsmål. Hvad så årsagen her er til det.........må stå som et andet spørgsmål??

Men jeg vil nu gerne have den danske version til at fungere. Håber stadig på de vise guldkorn!!!

Til Rasmus

Så kan jeg kun sige, det er MSN Explorer mit spørgsmål drejer sig om.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-12-02 20:05

Hej Grethe!

Jeg tror jeg ved hvad du efterspørger og har prøvet at kigge på MSN-explorer indstillingerne. Da jeg startede MSN-explorer blev jeg spurgt om jeg ville gå direkte til mail eller explorer, jeg vagte explorer og har ikke kunnet finde hvor jeg skal ændre til at starte med mail i stedet for.

Jeg har på mit skrivebord et link til MS Explorer og et til MSN Explorer samt et til mine alm. mail Outlook Express.

Dette virker fint hos mig også med Passport-konto til en hotmail-konto.

Hvis det er sådan du ønsker din opstilling, så er startsiden når jeg vælger MSN Explorer således:
http://www.msn.dk/Default.asp?Ath=t

Men jeg kan ikke se hvor man ændre den via MSN Explorer; men prøv at at højre klikke på MSN Explorer under programmer og vælg kopier og indsæt derefter på skrivebordet. Herefter højreklikker du på genvejen til MSN Explorer på skrivebordet og indsætter eks.v. C:\Programmer\MSN\MSNCoreFiles\msn6.exe i "Destination" feltet, så vil jeg mene, at MSN Explorer vil starte i stedet for mail.

Hvis dette ikke virker, så prøv at afinstallere via kontrolpanel og tilføj / fjern programmer og installer derefter igen.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-12-02 20:27

Hej grethes

Surt show!
Når jeg forsøger at læse mine mails i MSN Explorer, får jeg følgende besked:

"Det lykkedes ikke at oprette forbindelse til e-mail-serveren. Der kan være et
problem med internetforbindelsen eller med e-mail-serveren. Prøv igen senere. "

Men når jeg højreklikker på Messenger-ikonet på proceslinjen og vælger "Hotmail-indbakke",
er der ingen problemer. Jeg modtager alle de mails, jeg skal modtage.

Hm, måske beror problemet på, hvilken version af Windows, man kører. Jeg kører Windows ME.
Og af en eller anden grund har jeg på fornemmelsen, at du kører Windows XP.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-12-02 20:29

NB! Problemet opstod ikke umiddelbart efter, at jeg havde installeret den sidste version af Messenger, men et par dage senere.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 13-12-02 20:59

Til Rellom

"Det lykkedes ikke at oprette forbindelse til e-mail-serveren. Der kan være et
problem med internetforbindelsen eller med e-mail-serveren. Prøv igen senere. " Den besked har også jeg fået adskillige gange. Men med lidt tålmodighed....efter tre til fire forsøg...lykkes det som regel at logge ind.

Lige nu har jeg modtaget 7 mail fra kandu.....på dette spørgsmål, så måske det er ved hotmail/explorer problemet ligger. Men synes nu det er godt lige at få konstateret andre også har samme problem, så jeg holder mit spørgsmål åben.

Og jeg kører forøvrigt Windows98........

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 13-12-02 21:12

Jeg mener ikke jeg har gjort noget siden jeg for længe siden installerede Explorer. Dog forsøgte jeg for måske tre til fire uger siden at installere den nye Messenger, men det lykkedes ikke at installere denne.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-12-02 21:29

Hej grethes

Tak for oplysningen.
Så er det måske slet ikke, fordi jeg har installeret den nye Messenger, at jeg ikke
kan læse mine mails i MSN Explorer.
Jeg kunne selvfølgelig kontrollere det ved forsøgsvis at hælde Messenger i papirkurven,
men så risikerer jeg bare endnu mere bøvl, når jeg henter den tilbage igen. Så i første
omgang vil jeg vente og se tiden an.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-02 22:06

Hej jeg er også medlem af klubben "stakkels MNS explorer brugere". Min hoppede over til en Engelsk mail på en ellers dansk udgave. Jeg skrev til MNS, og han sagde afindstaller og genindstaller - det hjalp ikke. Men genindstallation af harddisken hjalp. Nu er mine mails bare væk - hulk. Ja det er nok en ringe trøst.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-12-02 01:27

Hej igen grethes

Jeg har sørme fået løst mine problemer med MSN Explorer.
Jeg fik pludselig den idè at afslutte Messenger, inden jeg
åbnede Explorer - og det virkede!!
Først fik jeg meddelelsen "Systemindstillinger opdateres" - den med
trommehvirvlerne, du ved.
Og nu kan jeg igen modtage og læse mine mails i MSN Explorer.
Det er bare rigtig fedt!!!

Så prøv det samme. Måske virker det også hos dig, selv om du ikke har
den nye version af Messenger.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 14-12-02 10:25

Hej Rellom

Prøvede at slette min msn messenger helt. Startede så MSN Explorer op, men desværre. Fik stadig min hotmail ind og ikke den danske version, som jeg efterlyser.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-12-02 14:12

Hej grethes

Okay, det får jeg også, men for mig er det afgørende, at jeg kan åbne den i MSN Explorer. Det kunne jeg ikke før; da måtte jeg ned i proceslinjen, højreklikke på Messenger-ikonet og vælge "Hotmail-indbakke".
Den danske version tror jeg ikke er tilgængelig mere, for Microsoft har inden for det sidste år lavet en masse justeringer i sin hotmail-tjeneste, og dette er sikkert èn af dem.
I mange lande kan man nu vælge mellem en betalingsversion og en gratis version af hotmail. Den mulighed har man ikke i Danmark, hvor vi må nøjes med gratisversionen. Men til gengæld skal vi så ikke betale noget.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-12-02 14:45

NB! Jeg har også en email-adresse hos NamePlanet. Efter at have haft den gratis i over et år, fik jeg for et par måneder siden pludselig besked på, at jeg måtte betale, hvis jeg ville beholde den fremover. Og det ville jeg så.
I det hele taget har jeg indtryk af, at det er ved at være nat med de flotte gratis-ydelser på nettet. Så det er sikkert kun et spørgsmål om tid, før vi også i Danmark skal betale for hotmail.

Men er det den ikke-danske version af hotmail, du har problemer med at åbne i MSN Explorer? For den kan jeg efter systemopdateringen åbne uden problemer, og på MSN Explorer´s email-ikon foroven, kan jeg nu igen se, hvor mange mails, der ligger og venter på mig.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-12-02 15:20

Hej Rellom,

jeg ved ikke lige hvor meget "nat nat" det er med gratis-ydelser på nettet... der er da stadigvæk en hel del gratis ydelser rundt omkring på nettet... og der eksistere da heldigvis alternativer til f.eks. hotmail...

f.eks. eksistere der en dansk hjemmeside der tilbyder 10 mb gratis mail online, og som ovenikøbet ka' integeres med Outlook Express, (eller muligvis hvilket som helst mail program), da den understøtter POP3...

nu ka' jeg ikke lige huske i hvilket indlæg det kom frem, men stedet hedder Coolnames.dk, det er da noget bedre en hotmail og deslige, hvor man dårligt nok får lov til at ha' mere end en 2 til 5 Mb, plus de indimellem rydder op i ens mail... hvorimod hvis du henter dem ned via mailprogrammet vha. pop3 ka' du ha' dem liggende på din harddisk... som hvis man f.eks. benytter en mail hos sin internnetudbyder... -->
http://www.coolnames.dk

Coolnames.dk mailen ka' både bruges via deres webinterface (10 Mb online) og ens Mail program...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 14-12-02 15:23

Den ikke-danske version har jeg ikke problemer med. Kan også se, hvor mange email der venter. Det eneste der ikke fungerer er, at jeg ikke har den danske version med de faciliteter den har, så som stavekontrol, kan arkivere mail på computeren, både sendte og modtagne, så de ikke fylder på selve hotmail. Den var i det hele taget nemmere at arbejde med.......måske også fordi den var på dansk.

Det eneste der er sket for mig er, at den danske version er skiftet ud med den engelske......og det er det, jeg er træt af.

MSN Explorer fungerer ellers som den altid har gjort.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 14-12-02 15:34

Til Strarup

Jeg havde nu håbet du svarede på mit spørgsmål og ikke kun kommenterede Relloms kommentar.........:)

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-12-02 15:42

Hej Strarup

Jeg ved godt, det ikke er nat endnu.
Det var bare et forsøg på at lege spåmand og lodde den vej,
udviklingen går.

Hej grethes

Jeg tror ikke, der er mulighed for at få den danske version tilbage.
Hvis du vil have det på dansk, er du nok nødt til at skrotte MSN Explorer/hotmail
og vælge en helt anden tjeneste, sådan som Strarup foreslår.
For mit vedkommende er ændringen som sagt okay. Men smag og behag er
som bekendt forskellig.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-12-02 19:13

I outlook express kan du køre hotmail, og endda trække dine mail's ud og gemme i en mappe. Start outlook express og under funktioner - tilmeld ny konto, kan du koble hotmail til. Her kan man sende og modtage på dansk.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 500 point
Dato : 14-12-02 22:27

Hej nok engang grethes

Jeg har lige talt med min nabo, som er hardware designer (fint skal det lyde), og han siger det samme:
Den særskilte e-mail-klient i MSN Explorer er afskaffet. Fremover er det kun muligt at få adgang til sine mails
i MSN Explorer ved at åbne hotmail.
Så det er altså hverken din opsætning eller din computer, der er noget i vejen med.
Iøvrigt er det i hotmail muligt at vælge mellem flere forskellige sprog. Af skandinaviske sprog har man mulighed
for at vælge svensk. Det har jeg selv valgt - ikke fordi jeg har specielt svært ved engelsk, men fordi det
engelske sprogs dominans irriterer mig.

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : grethes

Dato : 15-12-02 14:21

Tak for svaret Rellom.

Til emesen

Jeg har tidligere haft min hotmail til at køre i Outlook Express, slettede den, men har nu igen oprettet den der.

Til Rellom

Tja...må nok se i øjnene, at der ikke er nogen løsning på mit spørgsmål og så affinde mig med som det er nu. Det fungerer jo også, men var nu så glad for den danske udgave og faciliteterne der.
Men alligevel tak for din hjælp i form af mange gode indlæg........fik da konstateret, at det ikke var min computer eller opsætning der var noget galt med.

Hermed sender jeg så en julehilsen........
Grethe

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-12-02 14:25

Hej Grethes

Selv tak - og også en julehilsen til dig.

De bedste hilsner
Rellom