/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia sonic - Opsætning.
Fra : patrickfridal
Vist : 1579 gange
200 point
Dato : 03-06-06 18:57

Hejsa

Går og overvejer at købe denne her opsætning.
Vil lige høre om der er noget der burde ændres eller noget andet, skriv endelig

Powerfilter - Doppler Air System 199kr
Cylinder - TP Trophy 70 cc
Krumtap - Doppler Endurance ø12mm
Udstødning - TP Nardo
Karburator - Dell´Orto 17,5
Kobling - Polini Speed Clutch 105mm

Er i tvivl om min krumtap skal være 10mm eller 12mm.

Hilsen Patrick.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-06-06 19:23

Din 17,5mm karburator er for lille.
Din cylinder skal være aluminium, fordi jern bliver alt for varmt på tun cylindre.
Synes du burde købe polini eller malossi variomatik med 27kg trykfjeder, istedet for en kobling.

Om din krumtap skal være 10mm eller 12mm afhænger af hvor stor krydspinden er i dit stempel på den cylinder som du vil have.

hvis du vælger 12mm, så holder den flere HK, men du kan så ikke bruge standard cylinder som er med 10mm.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 03-06-06 20:28

Top Performances TPR 70ccm - ø10mm

Top Performances TPR 47,6mm aluminiums cylinder. Top Perfomances nyeste skud på stammen. Denne racing cylinder er med to-delt udstødningsport og stempel med én stempelring. Et kvalitets cylinderkit, som med den rette opsætning, kan trække over 15hk ud af din motorcykel. Kittet leveres inkl. racing nåleleje og overskuelig installationsvejledning.

Vil den være bedre? Skal jeg op på 19mm karburator eller 21mm?

http://www.speedline.dk/products.php?PrId=6 Hvilken variomatik??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-06-06 21:55

21 er et godt tal, da din indsugningsstuds er 20 eller 21mm.
Overvej også om du bør sætte en racermembran i, så den lettere kan suge.

enten skal du vælge
"malossi multivar"
og en færdigsamlet 15% eller 25% gearing.

eller hvis du ikke mangler penge, så helt klart
"Variomatik - Malossi Overrange 2005"

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 03-06-06 22:17

Variator - Malossi Overrange 2005 Multivar

Nyeste skud på stammen fra Malossi, er denne Overrange 2005 Multivar, som er taget fra det nye Overrange kit, der blev lanceret tidligere på året. Variatoren leveres med to sæt ruller - ét sæt 3,5 og ét sæt 3,8gr.

dkk. 749.00

Denne ?
Og er det så bare den og det overnævnte også er har jeg en fin opsætning?

http://www.speedline.dk/products.php?PrId=13 En gearing der er fin der?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-06-06 00:26

helt galt...!
Da jeg skrev overrange mente jeg det kit til 1899!!!
Det er komplet.

Du får ikke noget ud af at købe kun overrange variator.

Prøv uden gearing og se om din motor kører din gearing ud nu, som den nok gør.

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 07-06-06 18:00

du skrev det var en tp trophy cyllinder, hvis det er det så skal du ikk nødvendigvis have en krumtap, så kan standart godt holde, hvis du skal have TPR på så skal du have krumtap på... det er sandsyneligvis 12 mm krydspind når det er tun, men ring til firmaet der forhandler det, de ved det! du SKAL have en variomatik, kan anbefale malossi multivario. du skal have en større karbu hvis det er TPR, men 17,5 mm. er nok til trophy...

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 07-06-06 18:03

TPR Står R'et for racing?

Og det bliver nok den der sidste cylinder jeg køber som hedder trp.

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 07-06-06 21:06

så gør som jeg har sagt..!

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 07-06-06 21:08

Hvilken krumtap? Og er en 19mm karbu. fin nok?

Accepteret svar
Fra : mvoigt

Modtaget 200 point
Dato : 08-06-06 13:18

en topracing krumtap f.eks. den er ikk bedre, men den er billigere og holder fint til det kit.. ja en 19 mm. er fint nok !!!!HUSK DYSER!!!! fra 100 og og opaf...

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 09-08-06 14:22

Tak for svaret mvoigt.

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 01-12-06 14:05

Du skal for det første have større kaburator.
Og syntes at du skal købe 10mm. krumtap .
Cyllinderen syntes jeg nok skulle være Athena Evo ..
Nu er der nogen der griner der ude men der kan komme mange heste ud af den og den er MEGA holdbar..
Og den er nem og indstille og kører godt på alle scootere.
Men resten af din opsæting lyder bar kanon . c",)

Håber mit svar var noget værd.

Mvh //Martin c",)