/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Derbi GP1 revolution
Fra : spooff
Vist : 326 gange
300 point
Dato : 03-06-06 16:56

Har fået fjernet de 2 blindrør på udstødningen. Er der nogle der ved hvad det sidste rør, som er forbundet til en slange der går til motoren er for noget? Og vil det ikke give effekt at få lukket den osse?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-06-06 17:54

Den slange er til et forbrændingsomløb, en form for en katalysator.
Hullet har ikke meget indflydelse på farten, men skal bare lukkes med en prop i begge ender.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 03-06-06 18:03

Hej Palle. Er det umagen værd at save røret af og lukke det så?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 03-06-06 18:19

Nææ, men det er godt at sætte en prop i røret/slangen som går til motoren, da der ellers kommer skidt derind.
Røret på udstødningen er det ligemeget med.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 03-06-06 18:32

Ok, men det er jo altså lukket da jeg ikke har rørt det endnu! Der må jo strømme luft inde i slangen, enten fra udstødningen eller fra motoren? Hvis jeg saver røret af helt oppe ved udstødningen og svejser det til, må det da give lidt? Det er ca 16-17mm i diameter.

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 03-06-06 21:38

Tak for svaret pallebhansen.