/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny bærbar
Fra : Seeman
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 03-06-06 15:15

Jeg skal til at købe en bærbar computer til ca. 8000 kr. Den skal helst have en centrino processer eller lign, og så skal den oz kunne trække spil ala. Battlefield Vietnam med rimelig grafik. Er der nogle der har nogle forslag til sådan en computer? Markedet er ik så gennemskueligt synes jeg...

Kommentar
Fra : Miljøråd

Dato : 03-06-06 15:21

ville gerne hjælpe:) har kun prøvet hp. de er okay.. men til spil så skal du op i noget nyere end pavillion zv 5000 og ikke under 512 ram.... tror jeg

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-06 15:48

En kolega har lige købt en ny comp med en flot blank skærm og man kan næsten ikke se noget hvis der er lidt lys i baggrunden....... det skinner ind i skærmen.

Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 03-06-06 21:22

Hvorfor spørger du ikke i en forretning, beder om diverse brochurer, tager hjem og kigger det hele igennem, og køber maskinen på nettet i en af de internet butikker hvor der er en del at spare?

Accepteret svar
Fra : GekkoDrive

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-06 13:04

At købe en ny com er ligesom at lave mad.. Hvilke ingredienser vil du putte i får at få en god oplevelse?
Du kan få ret meget bærbar for 8000 og der er mange gode tilbud.
Du siger den skal kunne spille battlefield, ergo skal den have et rimeligt graffikkort og tilpas med ram. En anden ting som også er værd at overveje er størrelsen af skærmen. En 17" widescreen kan blive ret tung og lidt uhandy at rejse rundt med hvis du også skal bruge den til studierne.. (taler af personlig erfaring
Mit skud på en bærbar til omkring 8000 ville være:
Centrino processor på minimum 1.5 gHz (AMD har lavet nogle 64 bit turion processore og selv om det lyder vildt hurtigt skal man passe på! Forskellen på de to processore er at Centrinoen bruger kun processorkraft på de ting som er igang, altså programmer og lign. hvorimod AMD kører for fuld blæs hele tiden, også når computeren ikke laver noget... Det suger strøm helt vildt.. (Personlig erfaring: havde sådan og den kunne kun holde sig halvanden time på batteriet - i modsætning til min nuværende Centrino, der snildt kører 4 timer.
512 mb ddr ram (der er altdid mulighed for at opgradere disse senere hvis du får brug for det)
Ati elle nVidia graffikkort. Det er VIGTIGT at det IKKE er et ONBOARD graffikkort der sidder i maskinen! Det trækker nemlig på processoren. Du skal gerne have et graffikkort på omkring 128 mb. De nyere fra Ati og nVidia kan trække det meste i en okay opløsning.
Harddisken skal vi heller ikke glemme. Her rammer du nok 60-80 gb 5400 rpm. Den langsommere harddisk (i forhold til en stationær som kører med 7200 rpm) er okay, husk det kræver mere strøm at køre hurtigere.
Som sagt med hensyn til skærm. Det er lidt smag og behag.. Skal den være wide eller normal. CrystalClear (Den blanke skærm som har et rigtigt flot billede, men giver ret meget genskin fra sol) eller en normal TFT XWGA skærm.. Det nemmeste er at tage ud og se på nogle skærme og bestem derefter hvad det skal være for en.
Det optiske drev bliver en dvd +/- 8x speed Brænder.
Alt det der med netkort (både trådløst og stik-i-væg), kortlæser, evt. bluetooth har de fleste indbygget.

Alt dette for bare 8000?! Yup det kan lade sig gøre og nogle gange får man endda taske med!

Prøv at tjekke www.zepto.dk her kan du sammensætte din helt egen pc
Eventuelt tjek nyhedsblade fra bilka, elgiganten og lign.
Og sidst men ikke mindst www.edbpriser.dk Det er simpelthen det bedste sted for at finde edb udstyr til de bedste priser over nettet!

Håber det kan bruges til et eller andet

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 04-06-06 13:21

Tak for svaret GekkoDrive.