/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvordan skal stempelt side
Fra : Boss-Boss
Vist : 853 gange
25 point
Dato : 03-06-06 13:57

Er det ikke rigtigt at der sidder en lille pil på stempelts top og den pil skal vende ned mod uddtødningen ?

Kommentar
Fra : hindbersnitten

Dato : 03-06-06 15:24

Jep. Det er rigtig.
Det gør der på min yamaha.

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 03-06-06 15:53

Okay min det er en voldtunet puch

Kommentar
Fra : kejap

Dato : 03-06-06 16:39

Og det er vigtigt at stemplet vender rigtigt. Stemplet ser godt nok ens ud om det vender den ene eller anden vej. Men samlingen på stempenringene må IKKE gå i indsunings eller udstøndningshullet, samt skylle kanaler.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-06-06 18:01

På din yamaha ( nok en 4g ) ser stemplet ens ud, men det går det langtfra, på en scooter, eller en voldtunet puch, fordi den nok har "booster huller"
Hvis disse huller vender imod udstødningen, så forstil dig hvordan den så kører!!

Jeg har set det på en Yamaha BWs NG, og den kørte ikke skide godt.

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 03-06-06 21:36

Stemplet skal vende rigtigt fordi krydspinden ikke sidder lige midt i stemplet , det er forskudt en smule ( ca 0,3 mm) i krumtappens omløbsretning, vender det forkert bliver lejerne i plejlstang og krumtap belastet hårdere end normalt
mvh Jakobsen

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 04-06-06 18:31

Nu hvor du har haft 10.000 spg'er om puch maxi, ville det så ikke være muligt at få at vide hvilken cylinder, og hvilken karburator med mere du har valgt?

Kommentar
Fra : Boss-Boss

Dato : 04-06-06 19:10

Øhh jojo det er 45 mm med 6 skylle kanaler og det er 20 mm kaby

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 04-06-06 20:26

Tak, men det var nu ligeså meget mærket jeg efterlyste, og kan jo næsten gætte mig til at det er købt hos Scooter-dele.dk/kreidler-service.dk