/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ukrudt eller ??? 2
Fra : sofus.dk
Vist : 949 gange
50 point
Dato : 02-06-06 21:45

Ukrudt eller STADIG en pæn blomst.
Mener at huske den kommer fra et løg.
http://www.steenmartinsen.dk/diverse/Image1.jpg

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 21:52

FLOT UKRUDT/BLOMST
VAR JEG DI VILLE JEG BEHOLDE DEN
KISSAN

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 21:53

DIG

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-06 22:06

kissan har bare ret - det er en smuk blomst uanset hvad det så er for en

og kissan tror vist at have eneret på den sol - men heh - det er da godt nogen kan bruge den

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 22:10

MEE to.

Men altså hellere, et svar en, end UKRUDT, da jeg intet kender til blomsten.

Kan kun sige jeg har kørt plæneklipperen,,,,,,over MANGE blomster og andet skidt,

Som jeg ikke kender til.
Og så har jeg svejseøjne IDAG, hvilket ikke gør min søgen bedre.
Men så larmer min EU ikke så meget efter Nattens/Vinterens salt.

Og VELKOMMEN I , YOU NAME IT.
Det bliver værre med tiden, når du lægger TIPS YD./ud

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-06-06 22:53

Det er smadder svært at definere ukrudt.

Min nabo siger, at min kones roser er det !!!

Hvis det ser pænt ud, så lad det stå og nyd det så længe det varer.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 22:55

Er meget glad for min sOL,Og var jeg dig ville jeg grave dem op og grave dem i jorden et sted du kan nyde dem til næste år

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 23:11

Som jeg tror jeg skrev, kommer fra et løg
der er kørt orver af en plæne/hostemaskine, der starter ved første træk.

På den indbyggede træksnor,,,,,, der rådner op af fugt
hvis ikke den står meget tørt.

Mine maskiner må desværre STÅ udendørs hvert ÅR.

Men starter sgu ved første ryk
no0get at tænke over.
Men meget velholdte,,,,,,,,bortset fra at man har en ny MYRETUE, hvert år,
hvis man er doven/syg, og ikke lige kan tømme græsfanget.

Men hvad skal vi dog brokke sig over,,,selvkørende,,,,,,,hvor blev den AF
Eller var det klumme, der skulle IND med en kommentar over at en B&A kører på Benzin.

Og helst ikke 2/3 takst olie
Uden sukker TAK

OG MANGE TAK FOR SOLEN,,,,,,,DET LUNER, i en ???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-06 23:12

Det er ikke en ukrudt.

Det er en løgplante som kan fås i flere forskellige farver, jeg kan desværre bare ikke lige huske hvad den hedder.

Svejseøjne siger du.

det kan ikke være helt alvorligt, for så var du slet ikke i stand til at åbne øjnene og kigge på tastaturet, men god bedring alligevel

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-06 23:13

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 23:16

Og til brokke,,,,,,,de skal passes
Både mod det ene og andet,,,,,,,,ups, var det skærekniven

Har du et billede af din KONE

Helst med TØJ på, ellers rendte vi JO Bare, M/uden din KONE
Håber du kan tage lidt skæg.
Bare det ikker konens.

UPS

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 23:20

Hvordan sender man billeder her på K.D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-06 23:21

Blomsten er ikke hvad vi normal betegner som ukrudt, den er en løgplante, som dova skriver, jeg har den som både hvid og blå, den er meget flink til at brede sig, så det er tæt på at jeg betegner den som ukrudt jeg kan heller ikke huske hvad den hedder, lillesøster kan, men jeg vil ikke ringe til hende nu, efter kl. 23, skriv hvis du vil have navnet, så skriver jeg igen i morgen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 23:24

DOVA,,,,,gammel AALBORG VÆRFT svejser,,, tager dråber for det.........

Sikkert ikke godkendt,,,,,,NJET

Men,,,,,, JO øjne.

Ønsker det ikke videre, selv Blitzen på et kamera,,,,,,,HØ/HØ
Og du ved,,,,,,tror JEG, at det kommer sgu ikke samme dag, da øjet først skal,,,,,,
vende sig til nye omgivelser, og jeg har/opvokset med migræne, og en Familie,,,,,, så JO,,den kommer IGEN
Men nu VAR det vist en SKIDE løg,,,,,et ellet andet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 23:31

Skide pæne ...............

UKRUDT

Skyderr sgu snart mig selv,,,,,,,,,
Er der virkeligt SÅ meget UKRUDT

Så vil jeg til tider helllere se på Det der er UKRUDT.
Ligesom mange andre TØJDYR...!!!!!!!
Men hvad F------------ hedder den.
Syntes selv den er meger smuk...........
SMQG OG BEHAG
Heldigvis..................

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 23:34

Er i Blåvand de næste 4 /3 dage, me finder nok blomsten i min Atlas
Godnat til alle jer

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 23:40

Sofus,jeg elsker ukrydt,og skyder du dig selv for du dem aldrig mere at se

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 23:59

KISSAN

Pas på solen,,,der er ikke mange, der kan lide at du har det godt.
Herinde.............

Men lader det lige stå hen i uvisheden et par dage/uger.

Da jeg har har haft folk ude og købe mine planter,,,,,,,,og de gik efter den, OG ALLE MINE ANDRE UKRUDTSPLANTER......
Men om de ville have det jeg kalder UKRUDT/stauder/frø
roser eller andet,nelleiker/ bonderoser og hvem ved HVAD
Det havde de.

Plejer at give det væk, bare de selv graver,,,,,,et HUL.
TlL

Takker, men intet gyldigt svar endnu.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-06-06 00:40

Den ligner en "underernæret" liljekonval, der mangler
Men definationen på ukrudt er jo ret nemt. Ukrudt er uønskede planter (på et forkert sted). Meget "ukrudt"/vilde blomster er utroligt kønne. Gem du den bare. Den er da rigtig køn.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-06-06 01:06

jeg har den også i haven, og det er bestemt ikke ukrudt...men jeg kan heller ikke finde ud af hvad den hedder...men er det ikke osse lige meget?
Smuk er den jo.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 03-06-06 01:30

Det er en løgplante der heddder Klokkeskilla.

Mest almindelig i hvid og blå, men fås også i forskellige rosa og lilla farver.

mvh dova

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-06 01:36

dova du kan da bare det der jeg kunne ikke huske navnet, og lad nu være at forstyrre mig, jeg er igang et hæfte til familie tamtam

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 03-06-06 08:04

Det eren hvid Scilla. Det er rigtigt, at den kan opføre sig som ukrudt, for den formerer sig både ved yngleløg og frø. Hvis du fjerner blomsterstandene, når de er afblomstret, vil du ikke opleve at have dem i hele haven. Hvis du graver nogle op, skal du sørge for at få alle løg med - også de meget små, for ellers vil de komme igen.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 03-06-06 09:13

Citat
Har du et billede af din KONE

Næh, det har jeg ikke - Jeg kan godt huske, hvordan hun ser ud !!! (både med og uden).

God weekend

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 03-06-06 12:17

Hej SOFUS !

Grav løget op af jorden, skær den i tynde skiver og steg den på pande, så tar du en nystegt
stor bøf pynter den med løget. Derefter gir du naboens hund det hele, vil hunden,æde det og har det godt, ja så kan løget jo bruges til noget.

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-06-06 11:34

Tak for svaret dova.
Du var først.
Men staves sikkert som -fulla- skriver...På latin.
Tænker ikke på at fjerne dem, men har bare ikke set dem gennem flere år.
Og så var de der pludseligt.
God Pinse.