/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Regler indenfor reklamation!
Fra : rudik
Vist : 702 gange
40 point
Dato : 02-06-06 19:28

Nogle der kan linke til reklamerne for , hvad butikkerne må, og hvad de ikke må?!

læs det som jeg har skrevet her: www.profil.rudik.dk/Brugsen.htm

Det handler om Forkert reklamation af en vare. det er en princip sag, men en rimelig voldsom princip sag.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 02-06-06 19:31

linke til regler for, hvordan butikkerne må reklamere for deres vare. læg en kommentar, om hvad i syntes.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-06 20:14

Først og fremmest er Superbrugsen ikke så super...i hvert fald ikke med deres priser generelt.

Men derudover, skal vægtangivelserne selvfølgelig stemme overens, med det der står på pakningen af en vare, og så det der står på prisskiltet.

Men om du så reelt betaler for 150 eller 135 g. det aner jeg ikke.

men der er en regel om, at der også på et prisskilt, skal stå hvad varens kilopris er, og så burde du kunne regne det ud derfra, om du betaler for mere end du får.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 40 point
Dato : 02-06-06 22:27

I første omgang kan du jo henvende dig til coop, som superbrugsen er en del http://www.coop.dk/show_page.aspx?iMappeID=23&sSideNavn=Forsiden

Hvis det ikke hjælper kan du jo prøve forbrugerrådmanden eller forbrugerklagenævnet. Du kan finde links her http://www.forbrug.dk/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-06-06 22:31

forbrugerombudsmanden skulle der ha stået
Øh hvad er Riesen?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-06 23:17

Tedd

Riesen, det er da de der store karameller fra Storck

http://www.riesen.dk/

mvh dova

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 03-06-06 20:50

ja Riesen er karameller med chokoladeovertræk.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 03-02-07 16:37

Tak for svaret tedd.