/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Point - hvorfor?
Fra : fisherprice
Vist : 793 gange
500 point
Dato : 02-06-06 19:17

hvorfor går folk så meget op i de skide kandu-point

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-06-06 19:27

Det var et supergodt spørgsmål, jeg er helt ligeglad med hvor mange point hver enkelt får og svarer da også alle selvom de måske "kun" sætter 20 point på højkant for et svar.

Mange hilsner fra

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-06 19:36

Jammen gør folk da det. ...................gør du - siden du sætter så mange på højkant.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-06-06 19:46

Jo nogle gør, - for hvis man ikke har points nok til alle de spørgsmål man gerne vil stille, - er der jo ikke nogen, der vil svare på dem.
Derfor er det godt at have mange points at tage af, - så alle I som er meget kloge i forhold til alle os andre, - kan blive hjulpet igennem verden.
Ammitz

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-06 20:00

Jeg og mange andre svarer på spørgsmål, ud fra om det er interessant, ikke om der er poit på højkant.
At vi er en del der driller hinanden omkring disse point er en anden sag.
Emesen/Eyvind/e.c

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-06 20:25

Jeg tror det er meget overdrevet, at folk skulle gå så meget op i de point.

meget af det er kun for sjov, som Eyvind også skriver.

og jeg gør ikke forskel på, om det er et spørgsmål til 500 eller 10 point, hvis det er noget jeg prøver at svare på.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-06 20:28

Fordi du lokker med 500 points.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 20:47

Prøv at søg,,,,,,,så får du sgu svar på tiltale.
Gælder også TIPS.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 02-06-06 21:29

det drejer sig om et spørgsmål mellem fisherprice og mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-06 21:38

Ok ok ................................hopper af her.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 02-06-06 21:40

sov godt Eyvind *s* og god pinse også til jer ander

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-06-06 21:53

Tak i lige måde Thyfoon

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 02-06-06 21:58

fordi vi er krigs liderlige hehe...

konkurence mennesker i alt almindelighed.

Peter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-06 21:58

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-06-06 22:50

Tjah! Nogle går op i point fordi de ikke får anerkendelse nok af deres partner, andre fordi de ikke vandt i lotto, andre igen fordi de er ligeglad med points og skriver det gang på gang måske i håb om at få spørgsmålsstilleren mere venligtsindet når han/hun kommer til pointuddelingspunktet, andre går op i point fordi de kan li satanisme og gerne vil ende på et pointtal der indeholder 666, andre igen fordi de gerne vil vinde månedens spørgsmålstegn, andre fordi de gerne vil ligge øverst, foran alle andre, og så er der dem der gerne vil hjælpe indenfor de katagorier de er gode til, og dermed nærmest per automatik får point.

Personlig tilhører jeg alle ovennævnte grupper alt efter hvad jeg er i humør til!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-06 23:31

Det er da ikke alle som går op i point, de er rare at have til at stille spørgsmål for, point som optjenes ved svar kan ikke bruges til andet end chancen for at vinde måneden dims, jeg læser mange spørgsmål, og mener at blive klogere af at læse andres svar når jeg skriver, er det når det er et emne som interesserer mig og som jeg ved lidt om, eller bare for at blande mig (smalltalk) de fleste gange aner jeg ikke hvor mange point spørgeren har sat på

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 03-06-06 13:29

Gør folk nu også det - jeg synes da ofte det skinner igennem, at man er ligeglad - har da også set nogle svare og samtidig fortælle spørgeren, at det ikke er nødvendigt, at sætte så mange points på højkant, da de fleste svarer blot for at være hjælpsomme

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 03-06-06 14:06

som thyfoon skriver så bunder spørgsmålet i noget mellem thyfoon og mig.

Jeg lavede et spørgsmål til 200point og udvidede senere mit spørgsmål og smed ekstra point i. Svarene fra thyfoon var gode og hurtige (som om Thyfoon sad og ventede på at få lov til at svare - og det er helt fint). Da spørgsmålet så have kørt noget tid begynde jeg af thyfoon at blive bedt om at afslutte mit spørgsmål - selv om jeg ikke følte det var tid - og der blev lidt spydigt spurgt om hvem der mon fik alle de dejlige point.
Da jeg så lukkede mit spørgsmål - til "fordel" for Thyfoon - gik der noget galt således der kun blev uddelt halvdelen af pointene.

Sikke et ramaskrig der lød!!!!

Så for at rode bod på dette og forstå problemet nærmere lavede jeg dette spørgsmål til 500 point for at vise at jeg da ihf. var ligeglad med point. Jeg svarer nemlig - som det også ser ud til mange andre gør - ud fra hvad jeg ved og har interesse i og så for at hjælpe, point eller ej.
Jeg har mange gange svaret på spørgsmål hvor jeg ikke fik pointene, ikke fordi mine svar ikke var rigtige (det måske de eneste/mest rigtige set fra et ingeniørmæssig synspunkt), men fordi andre svar var det spørgeren ønskede at høre. Nå ja, og hva så? Jeg havde prøvet at hjælpe og det var nok for mig.

Jeg har nogle gange undret mig over visse svar. Svar som kunne tyde på at folk svarede netop for at få point, og at svarene ikke bundede i en viden men snarere blot gav indtryk af viden.
Jeg synes det er bekymrende hvis hjælp på denne side delvis afhænger af point og svarene måske ikke ligefrem er rigtige for svarene munder ofte ud i at spørgeren retter sig herefter.

Når det er sagt er der selvfølgelig også mange, mange svar - inkl. thyfoons i det aktuelle tilfælde - som er gode og rigtige.

Jeg vil lade spørgsmålet stå lidt endnu - pointene får vel også først betydning sidst på måneden....

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 03-06-06 14:09

som thyfoon skriver så bunder spørgsmålet i noget mellem thyfoon og undertegnede.

Jeg lavede et spørgsmål til 200 point og udvidede senere mit spørgsmål og smed ekstra point i. Svarene fra thyfoon var gode og hurtige (som om Thyfoon sad og ventede på at få lov til at svare - og det er helt fint).
Da spørgsmålet så have kørt noget tid blev jeg af thyfoon at blive bedt om at afslutte mit spørgsmål - selv om jeg ikke følte det var tid - og der blev lidt spydigt spurgt om hvem der mon fik alle de dejlige point.
Da jeg så lukkede mit spørgsmål - til "fordel" for Thyfoon - gik der noget galt således der kun blev uddelt halvdelen af pointene.

Sikke et ramaskrig der lød!!!!

Så for at rode bod på dette og forstå point-problemet nærmere lavede jeg dette spørgsmål til 500 point for at vise at jeg da ihf. var ligeglad med point.
Jeg svarer nemlig - som det også ser ud til mange andre gør - ud fra hvad jeg ved og har interesse i og så for at hjælpe, point eller ej.
Jeg har mange gange svaret på spørgsmål hvor jeg ikke fik pointene, ikke fordi mine svar ikke var rigtige (det måske de eneste/mest rigtige set fra et ingeniørmæssig synspunkt), men fordi andre svar var hvad spørgeren ønskede at høre. Nå ja, og hva så? Jeg havde prøvet at hjælpe og det var nok for mig.

Jeg har nogle gange undret mig over visse svar. Svar som kunne tyde på at folk svarede netop for at få point, og at svarene ikke bundede i en viden men snarere blot gav indtryk af viden.
Jeg synes det er bekymrende hvis hjælp på denne side delvis afhænger af point og svarene måske ikke ligefrem er rigtige, for svarene munder ofte ud i at spørgeren retter sig herefter.

Når det er sagt er der selvfølgelig også mange, mange svar - inkl. thyfoons i det aktuelle tilfælde - som er gode og rigtige.

Jeg vil lade spørgsmålet stå lidt endnu - pointene får vel også først betydning sidst på måneden....

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 03-06-06 14:10

ja, så skete det at mit indlæg kom med to gange - første gang i ikke gennemlæst udgave og andet gang i delvis gennemlæst udgave....

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 03-06-06 14:30

det som er mellem mig og er fisherprice er ikke så meget point men han havde et par spørgsmål dem svart jeg på og så blev der ved med at komme ekstra spørgsmål ogderfor spurte jeg fisherprice om han ikke lukket spørgsmålet og oprette nye da jeg syntes dette ville være mest fair om det er 500 eller 10 point er lige gyldig bare man hjælper men det jeg blev sur over er at jeg yder en ekstra hjælpe ud over de spørgsmål han havde stilldet.

de var korekte gode og meget hjælpsom og langt ud over start spørgsmålnen men han gave kun 1* og dermen bliver point halvert det er også fair nok hvis det jeg havde skrevet ikke var godt eller ikke kunne bruge men han valgt at følge rådende og så syntes jeg ikke 1* er fair derfor følger jeg mig røvrendt ikke så meget for point skyld men mere for at man hjælper og så får man nærmste at vide dur ikke jeg syntes det var en hån i mod mig. derfor

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 03-06-06 14:47

ja, det er beklageligt at jeg i et øjebliks uopmærksomhed kom til at vælge den øverste muligt i stedet for den nederste og dermed uddelte 1 i stedet for 5 stjerner.

Men skal jeg forstå at man ikke kan have en dialog på kandu, men blot kan stille et spørgsmål og hvis denne giver anledning til nye spørgsmål så skal man oprette et nyt spørgsmål hver gang? - jeg valgte netop at gove flere point fremfor at lave ny spørgsmål... Må man ikke det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-06 14:50

Nu købte jeg lige spørgsmålet med thyfoon (så der fik du 50 eller 25 returpoint )

Det er sådan at når man giver under 3 stjerner for et svar udløser det kun halvdelen af de udlovede point, så det er jo nok det Thyfoon blir lidt mopset over, fordi han føler han har givet kvalificeret hjælp!
Udover det svarer han jo osse på en hel del tillægsspørgsmål.
Point er den eneste løn man får på Kandu, så når man som Thyfoon bruger meget tid på at hjælpe dig kan jeg på sin vis godt forstå han bliver lidt mopset over kun at få halvdelen af de lovede point! Gad vide hvad en supporter havde tjent hvis han skulle ha svaret på alle dine spørgsmål?

På den anden side er du spørgsmålsstiller og det er dig der suverænt bestemmer hvornår spørgsmålet blir lukket. Personligt ville jeg nok ha lukket noget før og så oprettet eet eller flere af dine tillægsspørgsmål i respekt for den hjælp man får her på Kandu!

Men giv da hinanden "hånden" da det her vist kun er misforståelser!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-06 14:53

Nå ok blander mig udenom! Kan se I er i dialog!

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 03-06-06 14:58

Det er det jeg mener. Jeg skriver netop også at svarene var gode.
Jeg lavede jo også delvis dette spørgsmål til 500 point for at give pointene/anerkendelsen til Thyfoon, men som skrevet også for at forstå dette point-ræs lidt nærmere.

Men jeg synes ikke jeg vil starte nye spørgsmål når det første kører og bliver besvaret - havde jeg begyndt på spørgsmål vedr. noget andet end netop garmin'en så havde jeg da lukket og lavet et nyt spørgsmål. Måske det er mig der er forkert på den, måske ikke. Men det er nu engang alt sammen et led i en og samme dialog og derfor efter min opfattelse samme spørgsmål - som så gradvis bliver flere point værd.

Omvendt kan man vel blot konkludere at næste spørgsmål man vil stille skal stilles bredt således man til en hver tid kan udvide spørgsmålet - nærmest starte med en klausul herom til interessede svarlystne kandu'er....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-06 16:06

nåh, jeg har været "normal-bruger" i 2½ år fordi jeg ikke ville være med i det point-ræs. Men efter omlægningen af kandu og fordi jeg savnede at kunne skrive tips så besluttede jeg mig til at prøve at blive superbruger.

Og jeg må da indrømme, at sidst på måneden så kikker jeg da på, hvem der er i toppen af "månedens bedste" og jeg holder da også øje med, hvem der vinder hvad.. Og det kunne da være skægt at blive begavet med ---et vaffeljern!!!

Og når det så er sagt, så må jeg sige, at jeg kikker mere på, om der er emner, som jeg måske har en viden eller en mening om. Hvor mange points, der er på højkant er jeg (næsten) ligeglad med. Jeg svarer jo også her, selv om du lige har sagt, at pointsene er til Thyfoon.

Selve lodtrækningen af månedens præmie er jo også lavet sådan, at det IKKE er den med flest points, der nødvendigvis vinder. Det kan sagtens være en, der står langt nede på listen. Ellers ville der nok være krig på kandu de sidste dage af hver måned.

Forøvrigt: Osse før jeg blev superbruger betød det noget for mig om mit svar blev accepteret. Simpelthen fordi det er da rart at kunne hjælpe nogen. Så jeg synes da også, at det er lidt ærgerligt hvis et spørgsmål hvor jeg har været i god dialog med spørgsmål-stilleren, -ikke bliver lukket, men bare "går død".. Men jeg synes altså, at det er spørgerens ret at lade spørgsmålet stå åbent.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-06 20:03

fisherprice

Er du bange for at blive blacklistet

Citat
thyfoon

Dato : 01-06-06 21:22

--------------------------------------------------------------------------------
fisherprice

Jeg må ærlig indrømme jeg følger mig røvrendt af dig jeg har hjulpet mere en dit spørgsmål lød på.

men at du kun giver en * for det som jeg syntes er en pæn store hjælp og får kun halvdele af point fordi du giver 1* har du ikke en dårlig smag ? det er sidste gang jeg har hjulpe dig og jeg overvjere at sætte dig på ignor med miter du laver en ny tråd hvor du giver de sidste point

Du er godt nok under pres

Ja ja, der er de brugere, som kan leve med at få et tak eller 10 point for svar på et spørgsmål.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-06-06 20:39

Fordi de er gode nede på anstalten...

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 500 point
Dato : 03-06-06 20:42

ans bare en fair bedømmelse det er alt hvad jeg ønsker

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-06-06 20:51

jamm, hvis du har lavet detteher spørgsmål for at give thyfoon points, så kan du da godt lukke, fisherprice?

Du gjorde en fejl ved at komme til at give én stjerne, og det gør du så godt ved at lave et nyt spørgsmål. No hard feelings.. Hvor svært kan det være..

Jeg ville da osse blive mere stødt over at få en eller to stjerner, end at spørgsmålet ikke bliver lukket eller en andens svar bliver accepteret.. Stjernerne er jo et udtryk for svarets kvalitet..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-06 21:12

En fair bedømmelse for et spørgsmål, der er lukket, kan du ikke få.

I dette spørgsmål kan du få 3-5 stjerner og 500 point.

Du kan få 250 point + 1-2 stjerner.

Så kan du jo vælge. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad du helst vil have.

Jeg kan godt forstå at fisherprice bliver sur, når en bruger skriver, at nu skal spørgsmålet lukkes og et nyt oprettes.

Jeg har læst den tråd igennem, som det drejer sig om. Jeg kan ikke se, at det er nye spørgsmål, der stilles, men blot en fortsættelse af det oprindelige. Det er vel fair nok.

Men det hele er jo op til fisherprice, hvordan dette spørgsmål skal afsluttes.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-06-06 01:42

Citat
Selve lodtrækningen af månedens præmie er jo også lavet sådan, at det IKKE er den med flest points, der nødvendigvis vinder. Det kan sagtens være en, der står langt nede på listen. Ellers ville der nok være krig på kandu de sidste dage af hver måned

Ja for pokker da, for ellers havde jeg vundet månedens dims 10 gange det første år jeg var på Kandu

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-06-06 06:54

så vidt jeg kan se lukker du alle dine spørgsmål når det drejer sig om points til emesen, kære ans samtidigt med du altid snakker om at spørgeren ikke behøver at lukke spørgsmål når folk spørger om spørgsmål skal lukkes! Kom med en ærlig mening om hvad du mener point betyder istedet for altid at snakke uden om! ok? Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvordan du egenligt står!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-06-06 06:57

Men det er måske ud fra devicen: Moral er godt men dobbeltmoral er bedre?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-06-06 07:01

Rent faktisk vandt jeg engang månedens brødrister! Rykkede for den efter 3 måneder men tror den endte med at komme i cirkulation igen! Jeg har hvertfald aldrig modtaget den!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-06-06 13:09

Det må da osse være nok med æren.......................

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-06-06 21:25

GIV mig dem,,,,,,,,trænger FATTIGT til mnd´s præmie TYR

Ellers tror jeg NÆPPE tedd/ andre, gad at svare på et spørgsmål, DER HAR VÆRET STILLET TIL elendighed.

At lægge noget HER......
Er som at give det væk,,,
Kandu og andre, bruger det andre steder.
Indtil videre MÅ de ikke videregive Mailadresser, men tænkt på EU.
Der kommer flere regler end Folketinget gider sætte sig ind i......

Vil ikke kalde det en SPYWARE forening, men de SAMLER OPLYSNIGER om brugere.
Da de har ret til, ifølge deres indmeldeses regler,,,,, at videregive ALT, med COPYRIGHTS.
Hvilket jeg tvivler meget på.
Holder ikke vand.
Men Lyder sgu da PÆNT.

Tænk på det.....
Jeg har givet op....

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 04-06-06 22:43

hehe, syntes det her er til grin...

Børn, børnehaven åbner igen på tirsdag...

God pinse

Peter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-06-06 23:46

Tro Aldrig og gå altid over åen efter vand! Gå hjem og glem du har aldrig været her alligvel! Hvad fan mener du Sofus med alt det der sort snak?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-06-06 02:55

Citat
Tro Aldrig og gå altid over åen efter vand! Gå hjem og glem du har aldrig været her alligvel! Hvad fan mener du Sofus med alt det der sort snak?

Forventer du virkeligt et svar,
Eller kan du ikke huske mere, ligger gerne dit PM møjsvar til offentligt afHO/ØRING

Men du kan vel ikke huske hvad jeg skulle hakkes på oder..............................

kom igen............
Jeg plejer at srå ved mit ORD,,,,,,,,,
Men skulle du gå hen og væree medlem af min forpulede
familie,,,,,,,,,,,,,,,
så se´s vi på DNSAP hjemmeside.
Eller er du også formand for den lokale, i JUDEland, og for dem der ikke kan tysk,,,,,,,JYLLAND

Kan da godt forstå, at man BLAKKER dig......

Kom igen,,,,,,når du har noget du gider at sove over,,,,,,,,TIPS især.
Mange mennesker kan bruge,,,,, skidtet/lortet
Men altid en SKIDE komententar fra TEDD/ BJARN:D/KLAMME-----klumme ,,,eller andre der ikke er lige på det du snakker om,,,,,,,, så ja,jeg har blakket dig.....................
Men der kommer sikkert MANGE flere til, da du/I ikke kan styre et forum, med SKRÆK OG TERROR.
Og så ville jeg JO egentligtt------------ gerne DU/ANDRE--------gjorde mig mig til en hanrej-----
Eller har du virkeligt ikke andet at give dig til.

Du ved Hvor jeg bor, ellers er du meget velkommen.
Sieg Heil.............´

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-06-06 02:59

:-
Står på min ret til sige IGEN,,,,,hold min møgkat udenfor.
Eller har i ikke bedre at gøre med jeres FREMMEDHAD

FØJ

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 05-06-06 08:24

Sofus et gratis råd til dig..

PAS PÅ MED SVAMPE (man ved ikke helt hvad de gør)

Drik en masse vand og kontakt så 112 så de kan få dig udpumpet (lov mig du beder dem om ikke at suge resten af din hjerne med ud, squ ikke meget igen i forvejen.)

Peter

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 05-06-06 11:42

Endnu en gang må jeg beklage at jeg I skyndingen kom til at vælge den forkerte stjerne-række. Men omvendt, har jeg da nu set at der nogle der går mere op i point end andre og måske forstået problematikken nærmere.

En anden gang, Thyfoon, burde du ikke fare så meget i flint over nogle point, hvis det blot er anerkendelsen du er ude efter. Du kunne have ventet med at blive helt sur til jeg havde svaret på dit første og høflige spørgsmål vedr. point-uddelingen. Havde du ventet på svar på dette havde jeg kunne se fornuften!

Hvor om alting er, så vil jeg betragte det som glemt nu. Om du blacklister mig eller ej er op til dig, men synes måske det er en ærgelig måde at slutte debatten på.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-06 11:54

Jeg tror da ikke, at du nu vil blive blacklistet. Det blev jo afsluttet med 5 stjerner og 500 point.

fisherprice

Jeg ville som du blive sur over bemærkningen i dit tidligere spørgsmål. Måske jeg ville have reageret på samme måde, med 1 stjerne.

Men at lade mig true med en blacklistning for at få flere point, der havde jeg sat en stopper.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-06 16:00

Du skal ikke tage alting så bogstaveligt herinde, sofus! Mig bekendt har jeg aldrig været ude med riven mod dig! At jeg nogle gange ikke fatter en dyt af hvad du skriver skal jo ikke ligge dig til last!