/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
HJÆLP!
Fra : salacia
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 02-06-06 12:42

Jeg så Roomservice i går på tv2. kl.20.00... Dem der skulle lave de to mænds rum om, lavede en masse flotte lamper af balloner, sejlgarn og trælim. Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg skal gøre..? Fordi jeg glemte at kigge med da de lavede lamperne..

Skal man bare puste nogle aflange balloner op, smøre trælim på ballonerne og så vikle sejlgarn rundt om ballonerne?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-06 12:46

ja nemlig - det er et gammelt trick til at lave havelygter med Husk at ballonen skal punkteres når det er tørt

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 02-06-06 12:50

Du kan også anvende natriumsilicat (vandglas) til at binde trådene sammen med.
Det har den fordel at garnet samtidigt brandbeskyttes dan vandglas virker brandhæmmende.

Det bliver hårdt/skørt, når det tørrer op, er vandtæt og kan ikke ånde. Det kan give en fast overflade på lerpuds og andre ting, og det virker brandhæmmende.

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 02-06-06 12:51

Hej miritdk

Tak for dit svar :) Så det jeg skal gøre er bare at puste nogle aflange balloner op, smøre trælim på ballonerne og så vikle sejlgarn rundt om ballonerne (og selvfølgelig det du skrev)?

Det lyder jo rigtig nemt :)

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 02-06-06 13:07

du skal smøre sejlgarnet - tørresnoren ind i limen ( vi brugte at lægge snorene ned i en god omgang lim) - og derpå klistre på den oppustede ballon

du kan med held lave et mønster ved at lege dig frem - det kan komme til at ligne en kurveskærm.

-)

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 02-06-06 13:23

Her kan du se hvor meget, der er brugt for i materialer

http://roomservice.tv2.dk/?page=VISLISTER2&id=44&bolig=1

På samme side er det muligt at se før /efter billeder i kolonnen til højre Nørrebro Café.

Der er også et billede af lamperne

Godkendelse af svar
Fra : salacia

Dato : 02-06-06 13:36

Tak for svaret miritdk.