/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Omformer > 110V/230V
Fra : Draco
Vist : 8839 gange
300 point
Dato : 01-06-06 23:21

Hej...

Jeg skal til USA her om ikke ret lang tid, så jeg ville lige høre om det er muligt at skaffe en billig omformer der kan lave 110 Volt om til 230 Volt... syns ikke rigtigt jeg kan finde nogen ude i butikkerne rundt omkring, og jeg synes heller ikke at jeg kan finde noget på nettet...

håber der er nogen der kan hjælpe..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 23:33

http://www.brinck.dk/
vælg "strømforsyninger til alle formål
til venstre > vælg 119 - 220 convertere
Brinck Elektronik
Frederiksborggade 42
1360 København K
Tlf : 33 11 15 70
Fax : 33 91 15 70
Email : sales@brinck.dk

Åbningstider
Mandag - torsdag
Fredag
Lørdag 10.00-17.30
Telefon (mandag-fredag) 10.00-16.00

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-06-06 06:34

e.c:
Det er den forkerte vej!!! de omsætter fra 230 volt til 110 volt.
Draco har brug for en der omstætter 110 volt til 230 volt.

De er ikke så lette at finde, men de findes. Hvad skal du bruge den til (hvilket apperat??)
De er rimeligt vigtigt at vide, hvor meget strøm (amp eller watt) de skal kunne levere.

MVH

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 02-06-06 07:35

Hej
Købte en hos AJ elektronik, Slotsgade, 3400 Hillerød. Brugte den i Caribien. Pris ca, 500,00 kr

Torben

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 02-06-06 09:58

Hej, lad endelig være med at købe den herhjemme for den er helt sikkert billigere i US!!!

Du kan købe dem i næsten alle store kæder/supermarkeder, f.eks. Frys, Best Buy, Safeway.

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 300 point
Dato : 02-06-06 10:05

Hej, de koster ca. 25$ for max. 100w og 50$ for max. 500w hos Outpost, der er Frys online butik, så samme pris i deres alm. butikker:

http://shop1.outpost.com/product/1763920?site=sr:SEARCH:MAIN_RSLT_PG
http://shop1.outpost.com/product/1777684?site=sr:SEARCH:MAIN_RSLT_PG

Så hvis du kun skal bruge den til små apparater der ikke trækker mere end 100w kan du slippe med ca. 150 kr istedet for 400-500 kr herhjemme...

Du kan finde en oversigt over Frys butikker her:

http://www.frys-electronics-ads.com/frys-store-location.htm

Men som sagt kan du finde dem til samme pris (eller måske endda billigere) et hav af andre steder 'overthere'

God tur!

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-06 10:07

Ja viskinge jeg lurede også lidt.......
men som jeg læser det går den begge veje.
110 <-> 220 Convertere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-06 10:10
Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 02-06-06 13:41

Og lad være med at købe den på nettet fra US. For det første er det for dyrt at få den sendt (hvis de overhovedet vil sende den) og for det andet kan det være den først ankommer længe efter du har været afsted...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-06 16:50

Det var også bare for at vise hvad de har der ovre.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 02-06-06 17:11

Undskyld e.c, mit indlæg var ikke ment sådan som det også kan læses Jeg har bare selv været ude for at en forsendelse tog 3 uger inden den dukkede op...

God weekend & Pinse til jer alle!

- Lars

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-06 17:14

Ok - alt vel og god pinse -

Godkendelse af svar
Fra : Draco

Dato : 03-06-06 17:17

Tak for svaret lawitt. Det var til en stor hjælp...

Vi venter bare med at købe den til vi kommer der over... :)