/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bog med lommelærke..?
Fra : Grimstrup
Vist : 2243 gange
100 point
Dato : 01-06-06 20:33

Jeg skal have lavet mig en "udhulet" bod med plads til en lommelærke! Tvivler på det her er det rigtige forum, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle poste det... Hvordan laver man sådan en? Nogen der har gode ideer?

- Grimstrup

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-06 20:37

Kan du ikke bruge omslaget fra en stor telefonbog, hive indmaden ud, lime en træliste rundt i kanten, istedet for indmaden??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-06-06 20:50

Har ikke umiddelbart nogen løsning - men er lidt nysgerrig - hvorfor ???

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 01-06-06 21:06

Jeg ville købe en gammel tyk bog, som ingen gider at læse, i et antikvariat. Sådan en bog kan købes billigt.

De første sider i bogen ville jeg ikke gøre noget ved.

De næste sider ville jeg skære ud, så der var plads til lommelærken. Nu ved jeg ikke hvor fingernem du er, du kan vælge at skære i det format, som lommelærken har eller skære et "firkantet stykke" så der er plads til lommelærken.

Hvis du vælger det sidste, så husk at udfylde den overskydende plads med papir eller hvad du nu har. Det skal jo ikke rasle

Brug en hobbykniv og skær nogle sider af gangen. Det gør jo ikke så meget hvordan det færdige resultat ser ud, det er vel mere "indmaden" det kommer an på. Er det lidt skævt hist og pist bliver der ikke lagt mærke til det.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg tror at det skal bruges til en snydegave

Men det kan jo også være at Grimstrup skal gemme sin egen lommelærke

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-06-06 22:16

Jeg ville gøre som første dele ved ans.

Men så ville jeg klæbe midter bladene(siderne) sammen med at dyppe dem i meget tynd tapetkliste. Derefter vil jeg sætte dem i pres til det hele er tørt.

Herefter har jeg en bog med løse sider foran og bagved med en fast midtersektion.

I denne midtersektion vil jeg bore et hul og skære ud til flasken med en stiksav.

Til sidst vil jeg klæbe den bagerste del af bogen fast til midtersektionen.

Det er dog ikke så svært at pille bindet af en god gammel bog. Så kan man klæbe det på næsten hvad som helst.

Den lettste måde at demonteret bindet på er at åbne bogen og skære ind til den hule del af ryggen.

Den nye inderdel - monteres med et nyt stykke kraftigt papir der først limes på ryggen af inderdelen og tilsidst. klæbes bind og "rygpapiret" sammen. Og man har en ny bog.

Der er sikkert en hel masse om bogbinding på nettet...

god fornøjelse
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 01-06-06 22:17

Nemlig ;) skal til noget tema fest hvor jeg regner med den skal være en del af mit udstyr:)

Jeg prøver at gå ned og få en gammel bog eller to, og så går jeg igang! I kan få enb løbende rapport:)

- Grimstrup

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-06 22:26

Grimstrup

Køb du to billige gamle bøger. Så er der en du kan øve dig på.

Det skulle da ikke være nødvendigt at tage bogbindet af. Det er jo bare en joke, brug en hobbykniv og ikke en stiksav. Med hobbykniven kan du bedre styre det ved at skære i det antal sider af gangen, som du mener er passende.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-06 23:20

Tag den gamle bog og ryk de fleste sider i midten af bogen ud.

Lav en lille kasse/æske til lommelærken.

Lim resten af bogen (omslag og nogle side for og nogle sider bag) på kassen/æsken.

Volia

Oh, det var ellers liiige noget for mig at lave - prøv at se min campingvogn på www.123hjemmeside.dk/hannes-menageri

Moster

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-06 23:31

Grimstrup fik du gemt din lommelærke

Citat
I kan få enb løbende rapport

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 24-08-06 11:22

Tak for svaret.