/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvem er serius her på KANNDU ?
Fra : kissan
Vist : 1793 gange
500 point
Dato : 01-06-06 19:41

Knus fra

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-06 19:49

øh?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 19:54

Kun 50% her hos mig.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-06-06 19:56

Det' der ikk nogen der hedder!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-06 19:57

Ehm... Kissan, mener du seriøs??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-06 19:59

eller Sirius?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-06-06 20:03

Eller måske serous?

Hvis det er 'serious' du mener så er det mig du skal have fat i! JEG er serious..i hvert fald sådan til husbehov

Selvknus fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-06 20:08

Serius - en KANDUt?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-06 20:18

Ham mureren i storkøbenhavn er serius.
Han arbejder ikke i sort, det gør skorstensfejeren.

Kommentar
Fra : MKW

Dato : 01-06-06 20:19

Tror nok, der skal stå 'serious' Altså 'seriøs' på dansk...

Det har jeg hemed bevist, at jeg ikke er, da jeg er med i en debat, om hvordan et enkelt ord skal være... så...

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-06-06 20:21

Tænker på ""ALVORLIG"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-06 20:23

Hver ting til sin tid

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-06-06 20:27

MIG! Men ingen tager mig alvorlig!

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-06-06 20:27

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-06-06 20:30

HELLER IKKE MIG AKLE

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 20:34

Men for nu at være lidt alvorlig.
Du har sat spørgsmålet her i Kandu kategorien.
/ Forside/ Interesser / Andre interesser /Kandu.dk/ Spørgsmål
Iflg. Kandu teamet er denne kategori beregnet til dette:
Citat
Hej alle

Kandu.dk gruppen er oprettet til at komme med ideer og forslag til kandu.dk, ikke til at skændes indbyrdes. Vi herinde hos kandu.dk sidder og læser alle de indlæg som kommer i kandu.dk gruppen, og vi gider ikke at spilde vores tid med at sidde og læse alt dette mudderkast. Brug gruppen "smalltalk" i stedet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-06 20:45

Serioust:
Kandu, kandu ikke lave en kategori, der hedder "beklædning"?
Spørgsmål om tøj, sko og lignende dukker op på de særeste steder, ---Kandutter er vist alle af hankøn...

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-06-06 20:45

Hvis i kan fjerne mig fra KAN I ,Så Er i velkommen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-06-06 20:53

Naaah..Kissan, ingen hverken kan / skal eller vil fjerne dig fra nogen som helst steder.
Vi ka' li' dine knus og er vilde med dine solstråler så du har værs'go' at blive hvor du nu engang er

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 20:59
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 21:06

Sorry den er slettet igen. >>> http://www.kandu.dk/spg89064.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-06 21:24

kissan

Er du ved at holde udsalg !!!!!

Du stillede også et spørgsmål til 500 point i går. Er du ved at forlade kandu?

Alvorligt ment, så synes jeg det er en forkert fremgangsmåde. Hvis du er træt af kandu, så holder du da bare en pause og vender tilbage når du synes tid er.

Det er jo ikke alle brugere på kandu, der elsker hinanden

De fleste har fået på puklen af andre brugere. Det fik jeg også, da jeg var ny, men det skulle da ikke forhindre mig i at fortsætte. Jeg får stadig på puklen, men jeg sidder jo bare bag min skærm og kan ikke rammes

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-06-06 21:24

TAK VIL DU
BLIVER LIDT ENDNU:
Er bare lidt trist over at der er nogen der får andre til at blive"dumme?"
KNUS FRA KISSAN

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-06-06 21:47

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-06 21:55

Seriøs

MIG selvfølgelig

men det kommer selvfølgelig an på spørgsmålets karakter hvordan ens kommentarer blir.
Der er jo forskel på, om X er ked af det og søger råd fordi motoren er brændt sammen i den gamle Ford Taunus, eller om Y vil vide hvor man kan købe lappegrej til sin 10 år gamle lolitadukke, som ellers aldrig har givet problemer siden han købte den brugt i den blå avis for 50,- med garanti for at den var garanteret aidsfri

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-06 21:59

Citat
Er bare lidt trist over at der er nogen der får andre til at blive"dumme

Altså hvis det er de verbale tæsk du fik af AJ forleden, så skal du bare lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet...........og du bestemmer selv om det skal være højre eller venstre og i hvilken rækkefølge

mvh dova

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-06-06 22:22

Jeg troed at det var et hyggeligt sted på Kandu

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-06-06 22:43

Det er det osse Kissan - det kan du se i denne tråd

Jeg har sq osse fået verbale tæsk og jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om det er dém der er såååå fint pakket ind der er de værste - eller dem som HR AJ kommer med..smidt lige ud af møgbunken uden dikkedarer overhovedet?
Jeg kan ikke li' dem der er pakket ind - men jeg ka' nu heller ikke li' dem der ikke er pakket ind - men fælles for begge kategorier er at DE ER SÅ FLØJTENDE LIGEGYLDIGE - idet det er fremmede mennesker som overhovedet ikke kender mig, der kommer med dem. Mennesker som overhovedet ikke har en kinamands mulighed for at greje hvad jeg er for een...

Egentlig har jeg ondt af dem der får tilfredsstillelse ved at 'tryne' andre, for det er som regel dém der ikke tør en skid i virkeligheden - men de er ÅHHHH så modige og nogle Fandens karle når de blot bliver fri for at se folk i øjnene
Vorherrebevares for dem - spring op og fald ned over dem, de er så uendeligt ligegyldige

Jeg MÅ altså lige kommentere den 'seriøse' Dova:
Altså Dova...dén dér med Lolitadukken.......

Knaus herfra (går lige over til lidt fremmedsprog).

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-06 22:47

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-06-06 23:03

Har brug for en kategori-klub der kan kaldes HYGGEKROGEN, som kun er for rare og "dumme" mennesker. Så vil jeg straks tilmelde mig - vil du også?
MVH Akle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-06 23:15

Jeps!

Kissan - du må sqtte lade os andre i stikken mht. de få skvadderpander, der i dén grad mangler pli og respekt overfor sine medmennesker!

Sammen er vi stærke

Nemlig!

MosterHanne

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-06-06 23:23

Nemlig!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-06-06 23:40

Er vi allerede 3 medlemmer i vor nye HYGGEKLUB?
MVH Akle

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-06-06 23:42

fire!

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-06-06 23:44

Yes

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-06-06 23:48

Velkommen til solskinsklubben ?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-06-06 23:49

Jeg tæller og tæller til 5. - BRAVO OG VELKOMMEN !!!

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 00:04

Knus,kram og godnat for idag

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-06-06 00:41

Prøv lige at lægge mærke til at de der "seriøse" båtnakker, ikke kommer ind i vores tyggegummi, hyggelige tråde..for de har ikke forstand på at hygge..derfor

[CITATEgentlig har jeg ondt af dem der får tilfredsstillelse ved at 'tryne' andre, for det er som regel dém der ikke tør en skid i virkeligheden - men de er ÅHHHH så modige og nogle Fandens karle når de blot bliver fri for at se folk i øjnene
][/CITAT]
Hvor er det godt formuleret...

Kissan..vi vil altså helst ikke undvære dig

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 02-06-06 00:49

Jeg vil også gerne være medlem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-06 01:43

Vi kan da alle være seriøse, når der bliver stillet seriøse spørgsmål de fleste af os kan også være det stik modsatte, hvis spørgsmålet lægger op til det Er der nogle der kommer med indlæg du ikke bryder dig om har du mulighed for, ude til højre i indlægget, at klikke på Blacklist, så kommer brugeren ikke med flere indlæg i dine spørgsmål
Hvor mange sole skal der til for at blive optaget i solskins klubben?

Bliv hos os kissan!!! Nu vil gå ind og accepteret et svar, i et et seriøs Foto spørgsmål, som jeg stillede for et par dage siden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-06 01:46

hov jeg vil også være med - jeg er definitivt en her på kandu - helt seriøst !!!

hmpfff - der mangler jo måneskins smiley - men så da

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-06-06 03:48

Jæ' ska' gi' daj måneskin, miritdk

Seipe - er du ikke dét i forvejen (ikk' særligt seriøst, hvis nogen skulle være i tvivl)

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 02-06-06 09:49

Jeg bakker også op om klubben, solskin eller ej

Lad nu ikke de sure opstød ødelægge glæden (og hyggen) ved at hjælpe andre herinde. Surt man ikke kan stemme folk ud, men gad vide hvor mange der så ville være tilbage herinde...

Og som vores allesammens dova sagde: ind ad det ene øre og ud af det andet

- Lars

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 02-06-06 09:50

Jo, camillasmoster. hele mit liv har jeg været medlem.

Svend

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-06 09:59

hov hov camillasmosterglad - du har glemt at tage dine trusser på Var det dig der hev solen ind tidligt i morges ???? Skønt

nyd nu vejret mens det endnu er godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 10:26

Jeg er nok den mest kanonseriøse bruger og karakterfaste alvorsmand her på kandu.dk

..og hyggekrogen hedder smalsnak : http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20608

I denne kategori er jeg selvfølgelig 'topscorer' ...helt seriøst !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-06-06 11:57

Dét tror da faen, molo, når du snakker med dig selv én masse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 12:02

Camillasmoster -> Jeg ka' sgu for dælen da ikke gi' mig selv påængår ...vel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-06-06 12:19

Hov..jeg er da osse med i solskinsklubben:

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-06-06 12:40

Nej, molo - nu tænker jeg jo heller i poænger - vel!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 16:08

Kamelensmutter -> Det gør jeg !!!

Bare for at vise hvor seriøs jeg er, vil jeg i aften overlade jer roret til fordel til en koncert med:
Citat
THE OTHERS = 22 PISTEPIRRKO (SF) -> http://www.22-pistepirkko.net/
GOODNIGHT MONSTERS (SF)
MICRAGIRLS (SF)

..på Loppen selvfølgelig

Jeg ringede til Afskylia Hygiejnen hvis ellers hun kommer sig over sit 'anfald' og når at få hentet sin astma-medicin ..så hun ka' få luft, for så ska' vi ud at danse mærkeligt hele natten

..sammen med min gode ven Joe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 16:12

Jaeh ja jaeeh.... Jeg ved godt det hedder:

..til fordel FOR....

..og ikke:

..til fordel TIL...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 16:15

Skulle I ha' glemt hvem Afskylia er?

Så er hun her : http://frip.dk/molokyle/temp/pirjo.jpg

</ALTANEN>

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-06-06 17:53

HEJ!
Skal vi tælle medlemmer?
Camillamoster Flach 77 vil.du kissan Seipe miritdk o.v.n ("fedter" sig ind med mange -e, det er nok med én) lawitt mangorossa ("faldt af i svinget" men skal natuligvis også med - plus mig selv . Det skulle blive i alt 9 medlemmer af - skins-klubben.
Er lidt i tvivl om molokyle contra Afskylia????! Sidstnævnte skal i hvert fald have skiftet navn inden medlemsskab kan accepteres i -skins-klubben, da navnet i sig selv er grusomt afskyeligt i forbindelse med klubbens formål, hensigter og omdømme.
Betingelser for medlemskab er: Seriøse, gode, ærlige, varme, rare, tossegode og reelle hensigter, udsprunget fra et ejegodt hjerte, - samt vedhæftet en sol eller to.
Føler nogen sig forbigået, så spring ud i foråret med lidt til spredelse af og ønske om, større medlemstal af POSITIVT INDSTILLEDE individer!
MVH Akle

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 02-06-06 18:29

Hej Kissan

jeg tror, at de fleste af os er alvorlige og seriøse eller til skæg og ballade alt efter hvordan spørgsmålene bliver fremstillet - så de fleste af os er både-og-og-hverken-enten-eller

Jeh har selv haft stor hjælp og fornøjelse af svar på dybt seriøse og personlige spørgsmål - men det er da ikke ensbetydende af, at jeg ikke selv har sendt fjollede spørgsmål og moret sig over andres

Det er vel KanDus force når det er bedst - der er plads til alle, oven i købet at det samme menneske ikke altid har behov for at være den samme.......

Hvis jeg vrøvler så er det fordi jeg lige er kommet hjem fra en skøn børnehavekoloni, hvor min stemme forsvandt - jeg trænger simpelthen til at udtrykke mig uden at nogen skal have det gentaget tre gange......

Og den der skriver "Hvad siger du" vil jeg sende mine lejemordere (59 børnehavebørn) ud efter, så kan I lære det kan I

Kissan slap af - KanDu er hjælp og underholdning, vanedannende bestemt, men ikke et liv

God Pinse - Knus Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 02-06-06 18:32

Molo-> jeg troede ikke, at du udleverede nogen på Kandu, så jeg går ud fra, at skønjomfruen ikke er Afskylia..........................................

Knus Ripley

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-06-06 18:56

Med dét navn, kan det jo ikke være skønjomfruen, væææl?

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 02-06-06 18:58

Aggh Hanne, er du sikker - det er altså Molo der skriver........

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-06-06 19:41

jeskagijersolskinskaje
er for et kort øjeblik siden blevet løsladt fra hospitalet, og hvad er det første, jeg gør ?(oppakningen står stadig og glaner på bordet) ind å kigge kandu igennem med som sædvanlig største fornøjelse og forventning. her stråler solen mens det p..... ned og er hundekoldt.
solskinsklubben .... lynmedlem her.

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 02-06-06 19:49

Nåe jo tja? camillasmoster ( Hanne )
I en tidligere tråd skrev du "Jeg sidder i mit jomfrubur" så du må jo som sådan
have lidt mere viden om den slags end andre.
Jeg glemte i et tidligere indlæg lidt solskin, så det kommer her sejv om
det ikke er meget af den slags vi har haft heroppe på den rigtige side af
fjorden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-06-06 20:21

Ripley - nååhhja, havde liige glemt det

Godt husket, Seipe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-06-06 20:28

Citat
jeg trænger simpelthen til at udtrykke mig uden at nogen skal have det gentaget tre gange......

...........hva si'r du?

God Pingst som svenskarne si'r...ånnarligt ord.

Solskinsknus fra Dorthe.

HIT mæ poængarnø (moloskt ord)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 21:04

Tror du har svaret selv.
Du tager det meget, personligt.
Hvilket vil sige du er alvorlig
Men forummet er til for alle, NU IGEN.

Indtil du begynder at lægge tips ud, som mange kan bruge, men FÅ bedømmer.

Er det forresten din hund.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 21:15

Hej og velkommen i "VORESKLub"
Kunde være sjovt at lave en KOMSAMMEN ENGANG som moster gjorde
Nå,vi tage på Pinseferie et par dage,så kan i duer have en rigtigt god PINSE
De 500 tror jeg går til Moster Cammila
KNUS FRA KISSAN
[sol

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 21:40

Hvilken hund,Sofus

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-06-06 22:39

vi har jubileum! - Velkommen til aasemnissum
Vi er nu 10 medlemmer!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-06-06 22:41

Skal vi så ha' fest?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-06-06 22:55

Fint nok!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 23:10

TheRipley ->
Citat
jeg troede ikke, at du udleverede nogen på Kandu, så jeg går ud fra, at skønjomfruen ikke er Afskylia..........................................

ad. 1) Nope ..korrekt antaget !!!
ad. 2) Jo, det ér sgu så !!!

...men denne koncertaften gik TOTALT i 'Ged'

Vel ankommen til CA. var en Perker-stiv Joe mødt op og var ved at komme i klammeri med såvel loppens personale (...som havde skrevet mig på i 'døren' ), tilrejsende Finnere og alle unge piger i en radius af 100 meter (..han kan ikke se længere!), væltede alle parkerede cykler og var i det hele taget ikke til at komme i kontakt med.

Afskylia glimrede ved sit fravær

Snarrådig gik jeg midlertid på Wood'en og mødte der en ex-bolleveninde (=traditionel blues saxofonist og sangerinde) jeg ikke havde snakket med i 4 år og som for 3 mdr. siden havde forladt sin tilkomne og nu savnede MEGET tæt kropskontakt
Dette affødte en invitation til middag mm. i næste uge

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 23:10

Hej Cammila
Jeg prøver at få MURSTEEN med på den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 23:11

Alt ialt ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 23:14

Hvordan sender jeg de 500 uden at lukke tråden?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 23:21

TheRipley -> Selvfølgelig har Afskylia selv givet tilladelse til at hendes kontrafej lægges hér på Kandu.dk til offentlig skue

...præcis som hendes G-streng : http://frip.dk/molokyle/temp/pirjo_trusse.jpg

...eller Frk.Uro's tattoo : http://members.fortunecity.com/molo4/uro_dk.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 23:22

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-06 23:24

kissan -> Overlad trygt påængårnø til lille mig

Jeg ska' nok passe godt på dem

</>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 02-06-06 23:27

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-06 23:58

kissan du kan ikke give moster de 500 fede point, uden at lukke spørgsmålet, men du behøver heller ikke uddele lige nu tråden er stadig meget aktiv

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-06-06 00:13

Prut...

Skulle bare se om knappen virkede,
kan ikke lukke for MAIL`S
Heller ikke ved at fjerne benet, på FLUEN, altså.
Men gør et ynkeligt forsøg MERE.
Ha det

Og velkommen til øretæverne.

Som jeg engang "spøgede med" det burde koste penge herinde,,,,,,,,,,,
men det var nog en skiiiiiiide reklame øverst på siden, som vi har AF/vænnet sig til.
Tæt på dette År.

Men der

Later Pierce Brosman

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-06-06 00:21

Øhh, nu var det altså MIG der holdt den der Kandu-fest....

....
Citat
Kunde være sjovt at lave en KOMSAMMEN ENGANG som moster gjorde

Men jow... hvem tør?

Jeg siger bare...de er skøre altså.. de der kanduer!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-06-06 00:24

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 03-06-06 01:09

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-06 01:09

Jeg tør godt invitere på grill i vores baggårdsidyl eller stegepande indendøre...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-06-06 01:20

Hanne, hva nu hvis der kommer 50?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-06 02:04

Så stuver vi os lidt sammen - det bliver meget sjovere!

Jeg har haft 20 til tag-selv-bord på 16 kvadratmeter med skråvægge, så en lille slat mere........

Vi må se, hvor mange, der melder sig.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-06-06 02:16

Molo..held og lykke med den "dumme"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-06-06 02:23

Citat
Dette affødte en invitation til middag mm. i næste uge

Hhhhmmmm....gad vide om Molos forventningsfulde ansigt: mest omfatter "middag" eller "m.m."

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-06-06 02:29

dova..........hva tror du?

Han er jo single mand.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-06 05:53

Hvem inviterede hvem?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-06 09:28

Jeg blev inviteret af en sulten kvinde

..så hvem er dum og hvad er mad?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-06 14:20

Og du siger ikke nej til et gratis måltid mad

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-06 15:02

Krammemutter -> Det afhænger af, hvorledes måltidet bli'r serveret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-06 16:30

Uha, nu kommer vi til de små slibrige detaljer

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-06-06 18:23

jeg sender en bagudrettet tak til hilsenerne og det er da dejligt at være medlem nr. 10 i solskinsgrupen. der må være nogle, vi kan glæde med et strejf af de gyldne og varme.
sender gerne et strejf til molo for sin noble optræden. han har da osse bevist, at han passer godt på påængerne, da han strutter med et antal på 125.889. det er dog noget af et bevis.
og molo - jeg ønsker dig samtidig en rigtig god fornøjelse med middagen. mm lader vi stå i diskretionens tegn.
nåed må der da være muligt at kunne beholde for sig selv, selv om det er skønt at snage.
sidste gang jeg prøve at sende molo lykønskninger og pæn snak (3 gange) gik kandu ned.
venter frygtsomt og med nervøse trækninger.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-06 18:39

Bare rolig, Aase - vi er her!

Osse når molo er fraværende på en noget sulten måde

Molo - husk lige at give mine medfisk og mig mad, før du tager hjemmefra!

Moster

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-06-06 20:28

herligt, at I er her, måske solskinsgruppen?
det gik åbenbart denne gang, var lige ved at tro, at jeg havde fået dårlig "ånde".
det er skisme træls, når man sidder der og skriverogskriverogskriver og OVENIKØBET gemmer,
og skidtet alligevel strejker og nægter enhver form for samarbejde.
aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-06-06 22:36

Ja, Aase, og så kan man komme til at gå glip af sådanne intelligente tråde, ikk'?!

Og det er ikke Kissan, jeg refererer til , men alle os andre

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 06-06-06 21:45

HEJ MED JER,HAFT EN GOD PINSE?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-06-06 22:30

Ikk' anderledes end andre weekender - bortset fra at jeg så pinsesolen (ikke dansende), fordi jeg skulle på de små pigers rum.. hi hi

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 06-06-06 22:52

Små pigers rum? er det bagagerummet du mener

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-06 02:57

På potten - se mig klemme mig ned i et bagagerum

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 07-06-06 11:15

Nej, nu troede jeg ikke du skulle klemme dig derned Men bagageRUMsmarkedet..det var det jeg troede du mente.
Men lige meget...videre

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-06 11:18

go' idé, mango

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-06-06 12:48

Dav igen.

Jåw tak, vi havde en god pinse, vi knoklede fra morgen til aften og nu er haven fin....ja altså ikke vores egen, den er knapt så fin men dog fin - men datter og svigerdreng 'inviterede' SMART! 'Moar, du har sikkert noget godt in the fryser? Tag det lige mæ - ikk?'

Jåwda selvfølgelig. Og klart nok til både den ene dag og den andne dag og klart nok til alle dagenes måltider...
Så - mens vovsen, farmanden, brormanden, husets frøken og hendes vedhæng knoklede med granit, havebasin, vandslanger og græsfrø, så stod moderen og swingede gryder og sørgede selvfølgelig for diverse kølige drikke, kaffe, varme hveder (fra the fryser) og deslignende.
Da vi tog hjem til os selv for at pinsehygge den sidste dag, gik der ikke mange timer før de var her og forståelsen for at 'moar' ikke liiiige havde flere spændende manuer på lager, var minimal, endda så minimal ot jeg endnu en gang måtte i gang med trylleriet - og så gik den pingst - herligt

Men nu er vi altså osse trætte, så nu skal dagene gå med hyggevanding i EGEN have, indkøb af de sidste planter i Bauhaus (anbefalelsesværdigt plante-indkøbs-sted!) - og så er der vist lige ca. 40 skjorter der burde stryges....

Jo, det går skam fint med Livets gang i Lidenlund.

Moster Glad....på potten? I bagagerum? Pinsesol der ikke danser...Hvad sker der lige her?

Solskinsknus herfra - til alle de søde.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-06 14:28

Det lyder som en rigtig opvartningspinse for dig - men du nyder det åbenbart

Du sender bare bud, så kommer vi og tømmer din fryser

Joh, ser du, Dorthe - det er, hvad der kan komme ud at bruge et mere moderat udtryk....

Jeg så pinsesolen stå op, men den dansede ikke, for jeg så den kun, fordi jeg skulle tisse....

Mango kørte vist ikke på alle ventiler dér

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-06-06 15:21

Moster Glad>

Jamn...tissede du på solen? (dælme højt...)

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 07-06-06 16:01

Vi var i Blåvand hvor "mur"Steen bygger sommerhus,Og Pinsesolen,tja den kikket da ind
lidtSå nu er jeg igang med at få min forsømte mammut og blomster til at stritte igen
KISSAN

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-06 18:22

Selvom mine vinduer trænger til en kærlig hånd, kan jeg alså godt se ud af dem, nå

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-06-06 18:49

kissan> Kan en mammut stritte?
De eneste mamutter jeg kender til, er dem der sidder inde i de dér kæmpeisterninger
Moster Glad>
Måske jeg skal begynde at nærstudere denne her??...

http://www.jyskordbog.dk/hjemmesider/index.html

Det må vel være en go' hjælp..

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-06-06 18:54

Åhh Blåvand? Er det det samme som Blåvandshuk eller -hug?

Der har vi været en enkelt gang på camping - du go'este det var godt nok DYRT - og så var det næsten lissom at være i Tyskland
Plus - der var overfyldt så vi havde en dags vandring til kiosken for at købe dagens avis. Til gengæld havde vi så fuld fornøjelse af at det var dragevejr og at pladsens kiosk solgte drager der var sådan nogle giga kæmpe uhyrer som sagde en masse når de fløj, av for en larm de kunne give fra sig.
Desuden var vores dreng nyopereret i begge storetæer og i 24/7 timers smertehelvede - plus vores pige savnede sit nye fritidsjob i vores lokale dyrepark, så jåwjåw, det var en fantastisk vellykket tur

Men - der var en dejlig strand og billedet af pladsen i campingbogen var smukt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-06-06 19:21

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-06-06 19:50

Jamen hej til hyggerøven

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-06 22:35

Ja do, kik do bar løs, do - do ve' ajnt forstå en hujende fis aliwel..

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 07-06-06 22:55

En mammut er en KÆMPE og skal have masser af vand"lidt svært når man
er i Blåvandshuk ja.Og ja ,når en mammut spirer så stritter den vel it

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-06 23:13

Was ist ein Mammut für ein ding? Alså så'en i haveøjemed....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-06-06 23:17

Jeg vil se et billede af en mammut

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-06-06 23:18
Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 07-06-06 23:19

Citat
Mango kørte vist ikke på alle ventiler dér

Hanne, det gør jeg sgu aldrig Der er en af dem defekt..det MÅ den være altså

Men, du er altså ikke altid lige nem at følge...man skal kende dig lidt altså

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-06-06 23:23

Hjælper sådan en her så slet ikke?

http://www.jyskordbog.dk/hjemmesider/index.html

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-06 23:39

Mammut i jysk ordbog?

Eller hjælp til mango?

Jeg vil sqtte have en mammut elefant stående ude i min gård!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-06-06 01:14

Mammutblad, den plante i verden der får de største blade. I nogen tilfælde kan bladene blive op til 2 meter i diameter....Og det har slet ikke noget med forhistoriske elefanter at gøre

http://www.blicci.dk/images/fotos/5u_roselil1.jpg

http://www.primafroe.dk/product.asp?intProdID=259

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 02:00

Hold ta opsedasse!

Tag bladet fra munden, Kim Larsen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-06-06 09:47

Pænt tak for information Dova

Jamen jeg havde da en anelse om at det drejede sig om indbagt hund - men inderst inde vidste jeg nu godt at det var rabarber

Gode billeder Dova - og et godt link til en god side (primafrø), den er røget i foretrukne. Der kan man bare se...der kan komme en masse godt ud af en kæmpeisterning med en indbygget elefant, plus indbagte hunde i rabarber....

(æææælsker denne tråd)

Knus herfra..til de søde

Kommentar
Fra : MKW

Dato : 08-06-06 09:47

Hvor er vi seriøøøøøøøøse her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-06 12:46

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-06 12:50

Ps. En lille kommentar til MKW:

Hva' med et nyt motto?

F.eks. det gamle af Mae West:
Citat
Skal jeg vælge mellem to onder?

Vælger jeg dét ...jeg ikke har prøvet før !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 15:29

Er der virkelig noget, den "dame" ikke har prøvet?

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 08-06-06 16:56

Tak for billederne Dova,ja den kan blive kæmpestor men kræver masser af vand,den dør nok for mig når vi nu er i Blåvand hele sommeren
Men lige nu stritter den da her og der

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-06 18:06

Camillasmoster -> MIG !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 18:35

Nåhh ja! Seføli! Molo dear

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 09-06-06 15:34

God weekend til alle jer
KISSAN

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-06 08:11

Intet går som præsten præddiker

Jeg var i Nordsjælland og besøge the1best og hendes tilkomne sammen med Frk.Uro og Finse.

'Bare følg efter dem på knallerten', var beskeden da jeg velankommen til stationen med cykel skulle køre ad landevejen og ud til deres hus. Jotak...

'Knallerten' kunne køre omkring firs

..og så røg kæden af min cykel. Nu sidder jeg med:

2 forstuvede fingere på venstre hånd.
1 TOTALT forstuvet højre hånd, som er vokset til størrelsen på en mellemstor Tivoli-ballon.
1 forstuvet højre skulder.
1 forslået kraveben.
1 bullen højre albue.
Hudafskrabninger hist og pist; knæ, albuer, hofte osv...
Større og mindre blå mærker, nærmest over det hele.

Dette har medført jeg desværre måtte aflyse min middags-sceance mm. hos Jazz sangerinden

..og jeg som ellers havde barberet ben og 'alt muligt'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-06 08:12

...selv når jeg kommer til skade er jeg seriøs

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-06-06 12:05

Ja, man kan forledes til at sige, at du er kommet seriøst til skade......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-06 17:09

Tak..

..for den beskedne medfølelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-06-06 20:55

Sådan er jeg så beskeden en person

Skete der noget med Mustangen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-06-06 08:16

Bortset fra en punktering og en bagagebærer der er slået en smule skæv, slap 'dyret' uden alvorlige skader og nævneværdige ridser. Jeg kastede mig jo også frygtløst under den for at den ikke skulle lide overlast.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-06-06 09:55

Dét kan jeg se for mig

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-06-06 17:16

Citat
Jeg kastede mig jo også frygtløst under den for at den ikke skulle lide overlast.

Nårrrh...se dét er Kjærlighed

Bortset fra dét (..Fru kammerherreinde...)..så lyder det til at have været en grum oplevelse

Men som altid kan man jo sige at 'det kunne have været gået meget værre' - en floskel som man altid bruger men det gør den jo ikke mindre rigtig.

I hvert fald kunne jeg næsten føle dine smerter da du remsede alle 'sårene' op.

Og neeeeeej......Moster Glad - jeg VED godt at man ikke skal ynke en hund - men nu er det altså Molo vi har hér - han er ingen hund - og når I andre mobber, så vil jeg altså ha' lov at være sød!

Trøsteknus til Molo herfra

Dorthe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-06-06 21:00

Nu vil jeg jo så påstå, at molo sagtens kan klare sig selv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-06 00:38

vil.du ...kysse nu?

Stærke Ipren (Iboprofen) 600Mg. + 2 alm. Panodiler og det er liiiige til at klare

..men mærker i alle regnbuens farver har meldt deres ankomst
..jævnt og yndigt fordelt ud over min lækre krop!

FLOT ..det der du

</AV>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-06-06 01:12

Citat
Nu vil jeg jo så påstå, at molo sagtens kan klare sig selv

jåwjåw DO - meeeeen lidt medynk skal man ikke kimse af, det kan vi alle sq godt bruge engang imellem

Du blev da osse ynket lidt da du havde fluen på besøg - så kom ikke her du

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-06-06 13:54

Åkæj vil.du , men jeg kan bedre tåle det

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-06-06 15:54

Ja MOLO han bliver bare frygtelig selvoptaget og får SÅHHHH ondt af sig selv...som kommer han bare og skal trøstes HELE tiden ....altså!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-06-06 17:05

Så blev der stille i mololejren.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-06 19:01

Selvoptaget ???

Må jeg liiiiige være her?

Jeg er såmen blot : Selv... -fed, -overvuderende, -visk, -glad og -god !!!

Nåeh... ja... og selvrensagende ..for resten

Stille i mololejren ???

TRO PÅ DET !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-06 19:06

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-06-06 20:40

molo - fik du liiige sorteper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-06 21:52

Selvhøjtidelig og selvsmagende plejer Frk. Uro at kalde mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-06-06 22:09

UHHHH - jamen jeg kan kun tilslutte mig de andre tøser

Molo er SÅ selvcentreret og SÅ så så.....jamen det ER han altså - samtidig er han jo vores allesammens hyggerøv

Jeg var udmærket klar over faren da jeg begyndte at ynke ham men jeg mener det er til at tackle - herregud tøser - er vi ikke de seje? Sårn en bette Molofis kan vi sagtens klare

Man skal ynke den som ynkes bør
men det' nu ej altid man, ynke, tør...
for nogen ta'r det jo som ren kritik
- som om de, et skadefro storgrin fik.
Og så er der dém - som vores Molo hér
han NYDER det - han tænker mer' mer' mer'

Nemmerlig

Ynkehilsener fra mig - som nyder at temperaturen nu er faldet til KUN 27 grader her

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-06-06 22:13

du tror du kan snakke dig fra alting Molo

Ja, det er hamrende varmt altså..og her vimser man rundt nærmest uden tøj...og påvirker det manden? nææææææææææh..der er bold!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-06 22:44

Varmen ..og et par poptøser, lader jeg mig nu ikke gå på af!

Jeg smider da bare tøjet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-06 22:47

Guuuuuuuuud.... er der fodbold?

Så tror jeg at jeg smutter på café og scorer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-06-06 22:50

Citat
Jeg smider da bare tøjet

jamen, det er jo det der ikke hjælper en dyt Molo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-06-06 22:55

Seføli er vi tøser da seje!

Hva' laver vi ellers herinde?

Ja jo, molo, jeg kan nu godt lide dig, hyggerøv - men ikke så meget, som jeg kan lide mig selv!

Men jeg sparer nu mine omgivelser for det syn for guder, at smide tøjet - men som skrevet - bli'r det nok ikke opdaget, for der bold! Stakkels molo.....

Anstændige Moster

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-06-06 23:02

Ja..se nu bare..jeg får overhovedet ingen medfølelse..

Her "går" man og gør sig til! ...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-06-06 23:35

For nogle er håbet grønt lissom banen de pløjer op for at komme først til bolden.......

Det ér synd for dig mango!

Men synes du ikke, du skulle have valgt et bedre tidspunkt ? he he he

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-06-06 00:00

Århhh Mango, jeg vil da gerne 'medføle' dig - men hva' der galt? Jeg skal nok ynke dig en hel masse men må jo liige vide hvad jeg skal ynke for?

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-06-06 06:49

Mango du har min dybeste medfølelse.....

Jeg husker stadig, da jeg som 15 årig skønjomfru sad og kissemissede med mir livs number One. Stearinlys i flasker, radioen kørende med skøn musik i baggrunden og så midt i seancen min elskede og jeg.

Jeg husker måske svagt, at musikken på et tidspunkt blev afbrudt af en eller anden, der snakkede, men jeg husker trydeligt, da min elskede, meget højt råbte ind i mit ene øre.....

Han kunne have set de vises sten, det skulle være os, for evigt og altid, nu skulle jeg have det at vide - han kunne.....

Men han råbte......"MÅL"

Knus Ripley - der senere var gift med han i 20 år og fik 2 dejlige børn med ham - men som bestemt ikke giver meget for mænds optagethed af fodbold........

PS. Det er selvfølgelig noget andet, hvis det er nogen hold, jeg gerne vil se

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-06 07:39

Jeg har nu ikke meget til overs for fodbold
Da jeg gik i skole blev jeg på fodboldbanen kaldt "spadserben" og til skolebal'ene var det altid vores center-forward der scorede de flotteste piger og fik lov at kysse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-06 07:45

Ps. Det sku' ik' undre mig en dyt om var ham, som blev gift og fik børn med TheRipley

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 14-06-06 07:58

Ka' være Molo, men så fik staklen da den retfærdige straf

Synd med styrtet, selvfølgelig lidt for dig, men egentlig mest for os andre, der havde glædet os til fortsættelsen på din føljeton.........

Nej slut med at være sommerpjattet - det ersynd for dig, jeg håber du fremover vil afholde dig fra det farlige cykleri....

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-06 09:45

Bløde madrasser i vejkanten overalt på de strækninger i det danske landskab hvor jeg færdes
..burde være et lovkrav !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-06-06 10:38

..og medvind på cykelstierne....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-06-06 11:33

Den medvind får en anden betydning, når det gælder fortove.........

Her bliver man kørt ned af cyklister, der mener, de har for lidt i hele gaden.

Er der nogle, der vil være med til en fodgængerkampagne, hvor vi går i vejen for cyklister på gaden - medmindre de allesammen er på fortovet - vi skal seføli fordele os begge steder - så ka' de lære det!

Se dét er seriøst!

Og jeg mener det faktisk! Nu kan det være nok...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-06-06 21:44

med list kan alt ske

YES!!! Jeg vandt!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-06-06 23:19

Øh mango - hvad?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-06-06 23:39

Du får altså ikke detaljer...ved godt at du lefler..

Jubler stadig....yes yes...!

Piger, det kan lade sig gøre...ihærdighed belønnes

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-06 04:39

Nåhhh, var kampen slut?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 15-06-06 07:10

virker mango ikke lidt fladtrådt her til morgen, fnis. endelig mål, mer' fnis.

molo, må vi ikke snart se dine farver, som nu må være på det højeste

blåvandshuk - egentlig et herligt navn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-06 09:40

Har fået en TOTAL fed idé:

En cykel med sele og 4 airbags

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-06 10:59

molo - dét kan jeg se for mig!

Go' idé!

Lad os se det!!!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-06-06 12:32

Jeg er aldeles frisk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-06 12:52

HA!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 15-06-06 15:51

... og det er da mig, som skal overdænges med påæng, mindst 10, for jeg har med garanti den rødeste næse.
aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-06 18:17

En seriøs solskoldning!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 15-06-06 18:47

nope - rocacea

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 15-06-06 18:48

sorry, yep - rocacea

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-06 19:29

Øhhh, rosen- etellerandet?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-06 20:16

Så molo - jamen, osse I andre -

Kik ind på www.123hjemmeside.dk/hannes-menageri og se et par gode forslag mht sikkerhed på cykel - kik i slopkisten - og gerne alle andre emner på siden.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-06-06 20:30

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-06 20:53

Camillasmoster -> Jeg har sendt dig en emil med et par billeder vedhæftet.

Hvad er en Slopkiste? Noget særligt jydsk?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-06 20:53

Camillasmoster -> Jeg har sendt dig en emil med et par billeder vedhæftet.

Hvad er en Slopkiste? Noget særligt jydsk?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 15-06-06 20:57

Så drager vi igen,igen og igen til Blåvandshuk imorgenSkønt med en mand
som mursteen der laver sommerhusOg herligt at i holder tråden ved lige
MANGE SOMMERKNUS + FREGNER

KISSAN

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-06 23:59

Jeg vil også i sommerhus

God weekend, Kissan!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 00:02

Molo - en slopkiste er sådan én, der var/er på et skib.

Her lægger man alt muligt i, små stykker tov, snor, ledning - diller og daller, som kan bruges til mange ting, når man ligger dér ude midt på det store ocean og ikke har en 7-11 i nærheden.

Så'en lidt lissom mit arbejdsværelse - bare i lidt mindre format

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-06-06 06:44

hanne, kom du bare nordpå.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-06 09:40

Idag skal jeg montere sele og airbag på Mustang'en efter de forskrifter der er indløbet i Slopkisten på: http://www.123hjemmeside.dk/Hannes-Menageri/

..og : Tak for den fine forklaring Camillasmoster

Jeg kan regne ud at nu om dage, hvor også kvinder står til søs, er følgende ting at finde i slopkisten:

Vatpinde
Vatrondeller
Pudder: Løst og fast
Makeup og makeupfjerner
Pincet
Hårtørrer
Skiftestiletter
Parlør
Solbriller i forskellige nuancer
Spillekort
Netstrømper
Fnugrulle
BH'er til enhver situation
Skohorn
Nål, tråd og saks
Vækkeur, sovebriller og morgenkåbe
Russkinsbørste
Mit livs novelle (Nr. 12 til 298)
Atlas
Propoptrækker
Talkum
Stearinlys
Skopudsegrej
Hårspænder
..og et Backgammon.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-06-06 10:53

du glemte tena lady og lady shaver

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 11:51

NU går der da vist Q i ham Molo dér
Hanneeeeeee - jeg var lige en smuttur i menageriet og så fik jeg den fantastiske ide at (mis-)bruge Kissans tråd hér (snige snige.....hun ka' alligevel ikke opdage det når hun befinder sig i Hukket )...

Nå menæhhh.....søøøøødeste Moster (plante-)Glad
- jeg er sææl ret go' udi planternes verden - men nu er jeg rendt ind i et problem
Min kusines mand har, i maaaange år, haft en helt fantastisk og kæmpe stor plante på deres terrasse, jeg har, efterhånden mange gange, fået en potte med et barn med hjem og jeg har, lige så mange gange, slået den ihjel (altså..ikke overlagt mord og heller ikke selvforsvar - men nærmere en form for 'misrøgt'). Kort sagt - det er IKKE lykkedes mig at holde dem i live...

Nu har jeg så endelig fundet sådan en - endda et pænt stort eksemplar og meget meget fin

Jeg MENER at han kalder den 'trompetblomst'? Den har nogle fantastiske store trompetformede gule blomster og de DUFTER ..ihhhh altså...af den fineste parfume. Bladene er (burde være) lidt lyse i den grønne farve og de er store og ret aflange.
Selve planten bliver ret stor, han tager den ind når det bliver koldt og overvintrer den, han tager masser af aflæggere af den og den kommer gladeligt igen i fuldt flor hvert år.

Jeg kunne jo bare tage knoglen og ringe til ham...meeeeen..det ville nu være rart at overraske ham med at 'jeg ka' sææl'

Hvad hedder denne blomst?
Hvordan skal den plejes?

Når jeg spørger, så er det fordi den, så småt, begynder at få lysere blade og det er et symptom jeg kender alt for godt og helst vil have kureret. Hvad gør jeg dog forkert?

piv

Knus, kram, fedtemadder og kjærlige tanker samt varme ønsker om et rigtig dejlig weekend,
fra Dorthe

Jajaja - jeg ved godt at jeg kunne oprette et spørgsmål men nu låner jeg liiiige denne her tråd, den er alligevel så langt ude i misbrug at jeg ved at jeg bliver tilgivet
(do får poænger hvis do ka hjælp!)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 12:23

Får jæ poænger for'et? Jamen, SÅ er jeg på pletten

Ja, alså, nu er jæ jo en vældig ekspert udi blomsterflor

Trompetblomst lyder for mig rigtigt - har hørt det før.

Har du givet den gødning? Står den i direkte lys eller mørke? Har den hule stængler? Hvis den har, skal du lade den selv suge vandet i en skål - ikke vande foroven på jorden.

Jeg kigger lidt i min blomsterbibel......

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 16:20

Hmm..nu' det jo ikke '20 spørgsmål til fessor' det her!

Meeeen.....ham eksperten har den stående på deres terrasse - sårn lige ved åbningen, så den får vel både sol og skygge. Aner ikke hvad han ellers gør udover at han er ski'ego' til det..

Det' jeg OSSE - altså bare ikke lige til den her

Foreløbig står den på vores terrasse, sårn lige i åbningen, så den får vel både sol og skygge (man aber jo efter ham). Vand får den hver dag og der er væk dagen efter (den suger selv fra skjuleren).
Bladene hænger men det gør de vist bare (mener osse at hans gør det). Blomsterne hænger osse, men det ved jeg at de skal (de er tunge). De dufter præcis som hans - darhjjjjjligt

Men....bladene begynder så, lige så stille, at blive lysere og det kan jeg ikke li'.

Nej, den har ikke fået noget gødning...endnu, det er ikke mere end godt en uge siden jeg købte den (Bauhaus, der køber vi næsten altid planter, buske og træer, det er altid fin kvalitet og frisk).

moi

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 16:23

Her er den sørme - jeg ved ikke om man må linke til et billede hvor der er personer på - men så UNDSKYLD på forhånd - jeg kender ikke til personen på billedet og har kun interesse i planten bag hende

Så hedder den altså TROMPETPLANTE og nu må det være muligt at finde noget læsestof

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 16:25

Nøøøøøj, se lige her Moster Glad - NU lysner det forude:

http://images.google.com/images?lr=lang_da&q=Datura%20candida&sa=N&hl=da&tab=wi

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 16:27

Datura candida

eller på dansk: englebasun

men jeg kan se når jeg googler at der findes flere trompeter - dette er åbenbart Englebasunen og den er der så osse nogen der kalder Trompetplante

Ihhh hvor blir man klog nu (tiltrængt her).

Knus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 16:56

"Nøøøøiii, de't for børn"

Hold da k..., hvor er vi goe!

Jeg snupped' lige en lur før blomsterbiblen - godt du brugte tiden fornuftigt, Dorthe

Mon du vander den for meget?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 16:57

Hvad er det for en person, du "snakker" om?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 17:05

akkeja akkeja, jeg glemte jo, i al min iver, at sætte linket ind - finder det lige igen

http://www.magepar.dk/Konkurrencesider/2003/august_resultat.htm

Det er præcis sådan en jeg har :)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 17:21

Dét er en ordentlig krabat!

Jeg sidder netop og leder efter en online blomsterbog - men ak!

Kun henvisninger til bøger.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 20:22

Ja den er stor, min 'konkurrents' er større, og det endda selvom han laver børn af den i mangevis HVERT år - utroligt

Hmm....jeg gør altså som der står man skal gøre, det eneste jeg kan komme på, er at den måske skal have en endnu større krukke - det tror jeg at jeg vil prøve næste gang der går have i mig.

Det bedste ved den er altså duften Man kan dufte den på lang afstand, det er sådan lidt hen imod liljekonvallens duft - meget spæd og dejlig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-06 20:44

MutterFit -> Her er en lille hyggelig side om nogen af de danske blomster:

http://www.natur-galleri.private.dk/Info blomster.htm

(Menuen sidder 'åndsvagt' nok nede i højre hjørne af siden!)

..eller prøv denne IP : http://83.91.20.168/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-06 20:50

Ps. MadamMim -> Sæt %20 i stedet for mellemrum i linket således:

http://www.natur-galleri.private.dk/Info%20blomster.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-06 20:51

Ps. MadamMim -> Sæt %20 i stedet for mellemrum i linket således:

http://www.natur-galleri.private.dk/Info%20blomster.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 20:52

Mind the pedestrian!

Nåh, det er molo - you could have foolet me

Er du stadig nogenlunde hel?

Taak for links - vil fluks checke dem ud!

Alså Dorte, hvor bor din nabo? he he - jeg æælsker blomster med dejlige dufte...

Jeg vil gerne have et barn med øøøh fra ham øøøøh hans plante....øhhh blomst

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 22:16

Altså Moster Glad, hvis ellers ikke mine skrevne ord var dig SÅÅÅÅ uendelig ligegyldige, så havde du, for længe siden opdaget at det er min kusines mand som har dette vidunder

Jåwjåw . de bor i Jylland

Meeeen..ve do hva...jeg FÅR min fine plante til at trives, jeg VED det (er osse begyndt at samtale med den!) - og SÅ...så snart det kan lade sig gøre, så får DO et barn af den! Det er IKKE en trussel - det er et løfte

Ehm...hva' ska' sårn en dæwl mon ha' af gødning? Jeg synes ikke jeg kan læse mig frem til det - mon man skulle prøve med ganske almindelig substral....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 22:25

Uuups! Det er nok fordi, at mænd er mig så inderligt ligegyldige............alså andres mænd

Ohh tak, Dothe, du er da en snuske.

Ja, i så fald vil jeg nøje holde øje med din Englebassuns ve og vel!

Jeg ville også starte med Substral.

Mine planter ude i gården har aldrig fået andet, hi hi, og de trives i bedste velgående.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-06-06 23:40

hvis ikke det er for sent at blande sig i englekoret, vil jeg søge råd hos en tidligere nabo, som har dette vidunder i sin have.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 23:47

Ja, det har også undret mig, at du ikke spurgte eksperten, da du fik "barnet"...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 10:01

Husk nu at Datura er vilde planter af natskyggefamilien som alle, ligesom for Inoxia og Stramoniums vedkommende, indeholder giftige alkoloider:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=9700295&dopt=Abstract

..so handle with care!

..og så hedder Datura Candida: Englebassun

..men Datura Mollis `Safford´: Engletrompet

Find lige ud af, hvad det egentlig er for en af disse i taler om:

Englebassun: http://www.blomhoej.dk/alpin-rhodo3/foto/stor/35m.jpg

Engletrompet: http://www.blomhoej.dk/alpin-rhodo3/foto/stor/52m.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 10:02

Husk nu at Datura er vilde planter af natskyggefamilien som alle, ligesom for Inoxia og Stramoniums vedkommende, indeholder giftige alkoloider:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=9700295&dopt=Abstract

..so handle with care!

..og så hedder Datura Candida: Englebassun

..men Datura Mollis `Safford´: Engletrompet

Find lige ud af, hvad det egentlig er for en af disse i taler om:

Englebassun: http://www.blomhoej.dk/alpin-rhodo3/foto/stor/35m.jpg

Engletrompet: http://www.blomhoej.dk/alpin-rhodo3/foto/stor/52m.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 19-06-06 23:41

Hej med jer alle mine solskinsvenner,kan se i har hygget jer imens vi var i blåvand.Dejligt.
Har ikke ret meget tid til at skrive,der er jo også min MAMMUT at tage hensyn til imens vi er hjemme på et kort visit inden vi drager til Hugget igenDen er begyndt at spire
Mange skinshilsner fra KISSAN

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-06-06 23:56

har den overlevet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-06 00:01

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-06-06 00:14

Den spirer noget så flot i en kæmpe balje,håber den overlever sommeren over.
Der skal en sø i haven til sådan en en,men det blir først til næste år vi får tid til DET
KISSAN

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-06 00:26

VI VIL SE BILLEDER AF VIDUNDERET !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-06-06 00:41

sender jeg imorgen,oke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-06 00:44

Ok. dét ser vi frem til

FLORA GIGANTE

</(MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-06-06 00:59

Ja, det ville da være dæjligt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-06 16:24

Heeeeeiiii.... kissan

Hva' bli'r det til ....med de dersens påængår ...du?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-07-06 23:55

Osse mig osse mig!

HIT!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-07-06 02:01

vil.du -> Snitterne af fadet du

Jeg tiggede først : http://www.kandu.dk/spg89060.aspx#969811

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-07-06 01:13

Do skal overheleho'det slet ikke bestemme noget som helst angående mine snitter Molo!

Ved do ikke at mænner med røde baller ikke har stemmeret?

I øvrigt kan jeg ikke hitte ud af hvilket af dine to links, der viser MIN trompetengel
Jamen den ligner altså dem begge to - men den har godtnok gule blomster....

OG - langt om længe viser den faktisk svage tegn på at befinde sig vel. Den har fået en slant substral - ikke ret meget og kun een gang..endnu.

Den fik en masse kæmpe knopper....som faldt af i massevis

Derefter fik den 7-8 almindelige knopper...som springer ud nu...håber jeg. De første 4-5 trompeter den havde, de sad flot omkring 5-6 dage før de faldt.

Men jeg tror sørme den vil overleve og den er osse vokset lidt nu

Dorthe/ nu med grønne trompetfingre...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-06 14:25

vil.du -> Lige meget om du eller trompetisten spinger ud først...

..så er det altså mine påængår det handler om
...og jeg sky'r intet middel for at hente dem i hus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-06 14:27

spinger ??? ...springer ...for dælen da også

(Jeg ved jo hvor meget du går op i stevafjel )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 10-07-06 15:38

Er lige på ferie hjemme hos mig selv,ellers i Blåvand det meste af sommeren
MEN hvem skal nu lige have POÆNGERNE ????
Dem med flest knopper???Eller stevafejl???
Eller måske en der der har den godeste Vits???
Eller et godt råd imod noget
KISSAN

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-06 16:33

Husk - glem ikke solcremen!

http://www.kandu.dk/spg89060.aspx

Molo - 09-07-06 23:24

Fortsat god ferie, Kissan!

Hanne

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 10-07-06 22:08

Uanset kriterierne..?, retfærdigheden..? og andet godt-folk..?
...så lemmer du bare påængårnø 'sofort' til lille mig

..således at retfærdigheden sker fyldelst

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-06 23:06

ha! retfærdighed?

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 10-07-06 23:07

Kan nu ikke stå få Molov,så de er dine

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-06 23:11

Kissan - du har fået solstik

øøøhh, hvem er molov?

Godkendelse af svar
Fra : kissan

Dato : 10-07-06 23:11

Tak for svaret molokyle.Det skulle jo slutte engang ikke???

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 10-07-06 23:15

Molov er lige med Molokyle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-06 23:30

Ve' det godt, Kissan - men jeg skulle lige mobbe lidt, fordi den bløøjede fik poængerne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-07-06 23:31

uuups! blåøjede.....

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 10-07-06 23:44

Skal vi starte forfra

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-06 23:56

Takker

Det var hygsomt

...er der så piger der vil kysse?

..no'en der vil ha' en smasker?

..eller sommerblomster?

Jamen så.... Værs'go' : http://birthe-lunau.dk/sommer/_sommer.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 11-07-06 00:44

sommerblomster ,ja.
Hvilken har du??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-06 12:13
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-07-06 13:15

Å' så sagde du sommer"blomster"

Puha, jeg tør sqtte prøve - bange for, at jeg bliver vild med det.....

Men en markbuket - dét er den smukkeste buket, man kan få!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-06 13:36

Nixen Bixen Cammilasmorder. Det er en vårbuket: http://www.ask-alex.dk/gfx/images/21878.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-07-06 13:59

Vårbuketter er også dejlige!

Hver vinter drømmer jeg om at fylde huset med forårsblomster en massé.