/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikoner på skrivebord
Fra : Kljio
Vist : 736 gange
50 point
Dato : 01-06-06 19:20

Heysan.

Mine ikoner på skrivebordet plejer at have klar baggrundstekst, Så der F.eks står "Dene compter" direkte på baggrundbillede men nu er det lavet om og jeg har fået en grå baggrund til hvert ikon.
Hvordan gør man den gennemsigtig igen??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-06 20:06

Højreklik på skrivebordet, så er du inde på Egenskaber Skærm.

Klik på knappen Avanceret, derefter på fanebladet Element.

Her finder du, det du søger.

Hanne

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 01-06-06 20:16

Ja det er nok der inde omkring men synes ikke jeg kan vælge Gennemsigtig, klar eller ligende??

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 01-06-06 20:37

1. Højreklik på Denne computer og vælg Egenskaber.
2. Klik på fanen Avanceret.
3. Klik på knappen Indstillinger under Ydeevne.
4. Sæt flueben i "Brug skygger til ikoner på skrivebordet".

//Kettedk

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 01-06-06 20:41

Du skal gå ind i kontrol panelet
start>indstillinger>kontrol panel

Vælg "system" og herinde fanen "avanceret"

Tryk på knappen "indstillinger" for ydeevne
Sæt flueben i "Brug skygger til ikoner på skrivebordet" og tryk "OK"

Du kan også bare vælge at sætte hak i "Juster til bedste udseende" hvis din PC ellers er hurtig nok. Så bliver det hele meget pænere

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 01-06-06 20:42

>eller følg kettedk's løsning...
Du var for hurtig der kettedk

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-06-06 21:00

Hvis ikke det hjælper, så prøv at Højreklikke på Skrivebordet - Egenskaber for Skærmen, derefter tager du fanebladet Skrivebord - Tryk så på fanebladet Web, hvis der er nogle flueben fjerner du dem og trykker på Ok

Håber det afhjælper dt problem!

Clou

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 01-06-06 21:09

Nu har prøvede jeg bare lige det der med juster til bedste udseende og nu er ikoner blevet blå.... hvordan får man valgt den "farve"der hedder klar eller gennemsigtig for det virkede ikke rigtig det andet der, for der var allerede flueben i.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 01-06-06 21:37

du skal bare vælge den der hedder
"Brug skygger til ikoner på skrivebordet"

Den fjerner den ensfarvede baggrund

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-06 01:21

Det er sandsynligvis clou der har løsningen, men måske har du ikke visningen Lås elementer med webindhold, når du højreklikker på skrivebordet, den linie mangler hos mig, siden jeg skiftede grafikkort til NVIDIA, du kan checke om der er flueben i webindhold ved vælge Egenskaber, når du højreklikker på skærmen, vælg fanebladet Skrivebord gå ned og klik på Tilpas skrivebordet, der vælger du fanebladet Web, derinde fjerner du alle flueben, klikker Ok og Anvend og Ok en gang til, det burde løse problemet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-06 10:30

Højreklik på et tomt område på skrivebordet - egenskaber - fanebladet skrivebord - klik på tilpas skrivebord - vælg fanebladet web og se om du kan fjerne flueben der - det burdet rette problemet

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 02-06-06 17:56

Nu har jeg prøvet at gå ind under web og se om der var nogen flueben jeg kunne fjerne, det var der ikke. Har os prøvet at gå ind under kontrolpanel, system, avanceret, Ydeevne men der er allerede et flueben ved "brug skygger til ikoner"..... Har i en sidste mulighed??

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-06-06 18:17

Den eneste løsning jeg så har er at systemgendanne tilbage til, hvor det ikke var sådan!

Clou

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-06-06 19:03

Den ér der et sted! Jeg har prøvet det for længe siden.

Nu bliver jeg stædig - findes, det skal den!

Hanne

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-06-06 19:14

Hanne - Jeg havde den også selv, men der brugte jeg vejledningen jeg satte på længere oppe.

Har du prøvet at skifte dit baggrundsbillede for at se om problemet stadigvæk er der?

Clou

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 21:13

http://www.steenmartinsen.dk/programmer/index.htm
TransText
Plejer at klare de mindre problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-06 22:18

har du prøvet:

højreklik på skrivebordet - egenskaber - udseende - vælg effekter og enten standard eller cleartype

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 02-06-06 23:02

Har du prøvet at gøre sådan som jeg skriver ?

//Kettedk

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 05-06-06 17:24

Undskyld vente tiden. har prøvet at skifte baggrundsbillede men det hjalp ikke, det gjorde det heller ikke at vælge "standard" eller "Clear" under effekter. Har os prøvede alle de muligheder hvor man skal ind og sætte flueben under fanbladet web. Gav heller ikke noget resultat da jeg prøvede muligheden fra Kettedk. Underligt noget der virker så simpelt, driller så meget.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-06 00:47

hvilken baggrundsfarve har du på skrivebordet ??? Det ER sådan at du skal bruge skygger - men din baggrundsfarve kan drille

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-06 01:00

prøv da så :

højreklik på denne computer - vælg egenskaber - vælg avanceret og herunder finder du ydeevne og klikke på indstillinger - nede i det felt der indholder en masse muligheder sætter du så flueben i brug skygger til ikoner på skrivebordet

håber det så er ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-06 01:03

ps.. husk at klikke anvend og genstarte (genstart er ikke altid nødvendig men det finder du ud af)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-06-06 23:11

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-06-06 23:25

WEB indhold.....
Download det, og gem.
Bagefter bruger du indholdet////som baggrund.
Lokal WEB dokument, hvis du har Words-
Så ligger det på din egen puter, og ikke på nettet.

Men ellers har den været til meget ADU uha da da,,,før.
Har selv prøvet det, og den er ikke så nem, som det lader til.
Afhængig siden, du henter det fra, ikke sikkert, de tillader,,,,gennemsigtigt.

God førnøjelse.
Og husk, at lave et gendannelses punkt, før du går videre med anstrengelserne.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-06-06 20:54

Nu hopper jeg af...

//Kettedk

Kommentar
Fra : Kljio

Dato : 09-06-06 23:01

Tak for hjælpen men tror lige jeg ligger det lidt til side nu, kan ikke få det til at funke.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-06-06 17:51

Har du prøvet transtext.