/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Provokerer pressen og politiet?
Fra : ram2
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 13-12-02 06:40

Mener I ikke, at pressen og politiet har fortjent lidt uro og ballade i forbindelse med EU topmødet.

Jeg synes godt man kan sige, at begge institutioner har gjort et stort og flot stykke arbejde for at fremprovokere uro.

Det ville næsten være synd hvis de blev skuffet.

Ram2

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 10:19

Fortjent - naaah det ved jeg nu ikke, men jo - tit får man jo det man beder om, hvis man beder hårdt nok .....

jeg håber ikke der kommer nogen ballade, men at det kan forløbe stille og roligt, men det ved vi jo allesammen meget mere om når der er gået et døgns tid endnu.

De evt. demonstrationer der kommer har jo været planlagt længe - spørgsmålet bliver jo så bare hvordan politiet "tackler" det .... og at de er kommet videre og denne gang har en strategi i modsætning til Nørrebro i forbindelse med valg til EU.
Som var i ...ææhhh 92 ( var det ikke i 92 *G* )

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 13-12-02 10:20

Hej ram2

Pressen og politiets adfærd er sikkert blot et produkt af den såkaldte "tidsånd".
Selv om det var Sovjetunionen, der tabte den kolde krig - så var det åbenbart den
sovjetiske mentalitet, der vandt.
I hvert fald kan man ikke afvige særlig meget fra den på bjerget gældende holdning, før
man bliver opfattet som mere eller mindre kriminel.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Spejdermand

Dato : 13-12-02 14:34

Grunden til at politiet er så synlige som de er er fordi der ved de seneste mange EU-topmøder altid har været voldelige demonstrationer, og en af politiets opgaver er at forhindre vold......
Pressen hopper med fordi de skal skrive et eller andet, og selvfølgelig håber på at der bliver balade.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 13-12-02 15:45

Det er da klart at pressen ønsker ballade, så de får solgt noget mere. Jeg syntes det er fint at politiet er så meget til syne, og håber så på at DE også kan bevare overblikket og at der ikke er en eller anden indkaldt "bonderøv" fra det mørkeste jylland, der skal vise sin magt og pludselig glemmer alt det han er ved at lære på politiskolen, for det kan meget nemt være det som tænder gnisten, og så har vi balladen.

Foreløbig efter det sidste jeg hørte i KBH. Radio 15.30 går det stille og fredeligt, og lad os håbe det fortsætter, så hele verden kan se at i Danmark kan man godt demonstrere UDEN vold, det ville være så flot et signal at sende til verden.

PS. Er selv fra landet så tag ikke det med B.R. og jyder for alvorligt.

God weekend

med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 13-12-02 16:30

Nu er der jo flertal for EU, og det EU gør. Derfor synes jeg ikke demonstranter skal lave ballade på "folkets" vegne, for de har ikke folket bag sig.
Desuden har de jo fri adgang til at demonstrere fredeligt, gå med bannere, holde offentlige møder mm. Dette kan de ikke holde sig indenfor, de skal smadre... det går nok ud over McDonalds igen, for en amerikansk burgerkæde har enormt meget med EU at gøre???
Der er mange politifolk på gaden, men det er jo nødvendigt for at sikre ro og orden.
En lille pudsig ting, så i nyhederne til middag billeder fra en demonstration. De demonstrerende var svøbt i huer, halstørklæder og andet, så de ikke kunne ses. Hvor svagt er det, at man ikke tør lægge ansigt til sine meninger!!!

Lidt til at starte debat... hehe...

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 18:00

ja, det er en flok snotforkælede møgunger fra forstæderne med over-middelklasse forældre, det er sgu svært at tage dem særligt alvorligt ..... og apropos MacDonalds - det er ligeså for mig ret svært at se sammenhængen mellem EU og McDonalds - samt at man kaster med brosten efter heste....

det er næsten ligeså dumt som når grandvoksne mennesker i Greenpeace får den fikse idé bare at lukke 5.000 mink ud fordi " det er så enormt synd for dyrene" at 5.000 mink så ikke sådan lige efter et liv i fangenskab kan finde føde er ligemeget - bare man har fået afløb for nogle totalt pladderhumanistiske tendenser.

Vi har alle ret til at demonstrere ( og det er jeg stolt af ) men al deres hætteklædte fis, kan de godt spare mig for - af med hætterne og stå ved den holdning de nu engang har.
For jeg sætter pris på at leve i en verden hvor holdning og mening er en menneske-ret.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 13-12-02 19:00

Selv om du synes at pressen og politiet fortjener lidt ballade, så skal man da også tænke på at det ikke er dem det går mest ud over. Det er ofte helt uskyldige mennesker som forretningsindehavere og borgere i København, det går ud over. De har vel ikke gjort noget?? Vi må da håbe at politiet er der for at beskytte borgerne og ikke for at demonstrere deres magt. Jeg synes at det er trist at det er nødvendigt at der skal være så meget politi, men hvis politiet ikke er forberedt er det jo også galt ikk'. Jeg kan ikke forstå at demonstrationer skal medføre vold og hærværk. De demonstranter der føler sig provokerede af politiet burde slappe lidt af.
Det er ikke i orden at bruge vold eller lave hærværk fordi man føler sig provokeret. Det er da det jeg prøver at lære de 3-årige børn jeg passer til daglig!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 13-12-02 21:04

Man kan være for eller imod EU, det er sådan set ligegyldigt i denne sammenhæng. Det jeg har observeret er at man f. eks i TV2 morgentv hører en betjent sige, at han er sikker på at der vil være ro og orden, og at NGO grupperne holder deres aftale. Og så slutter han lige med: Meeen - hvis det skulle være så er vi NOK, og vi slår benhårdt ned på ethvert forsøg på uro.

En journalist fra et af tvprogrammerne rapporterer idag fra Sjællandsbroen, og siger: Der har været forbløffende stille (Jeg hørte en undertone af skuffelse i hans stenmme), og han fortsætter - men lad os nu se senere på dagen. I øvrigt skal der nok blive ballade, for det er jo også store julefrokost.

Jeg mindes en gammel historie:

"En af mine venner som er neger.......
Har du en ven der er neger? - De stjæler jo!!
Nej ikke ham her - Han har aldrig stjålet.
Ja ja. Bare vent og se".

Det er ikke fordi jeg sympatiserer med uromagere, men lad dem lave noget ulovligt før man dømmer dem. I øvrigt er det prisværdigt, at nogen gider stille sig op og demonstrere i den kulde, uanset om man er for eller imod hvadsomhelst.

Ram2

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-12-02 13:27

Som en demonstrant-leder fra Mellemfolkeligt Samvirke så præcist udtrykte det i et interwiev i Radioavisen d.d.: Pressens ensidige focusering på den vold der aldrig kom.

Politiets civile folk der for at infiltrere optrådte maskeret, - Bliver en ulovlig handling lovlig, fordi målet er at afsløre ulovligheder + mange flere småprovokationer.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-02 06:08

Til Bantam: Med fare for at blive noteret i PET's kartotek, kan jeg da sige, at vores lokale politistation kaldes den "Jyske Ambassade".

Der er klart en generel højreholdning indenfor politiet- i ordets negative forstand - .

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-02 09:38

On Fri, 13 Dec 2002 05:37:40 GMT, "ram2" <ram2.news@kandu.dk> wrote:

>Det ville næsten være synd hvis de blev skuffet.

Så synes jeg du skulle tage hen til en øde ø og lege med pressen og
politiet.

MVH

Martin Edlich

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-02 09:50

ram2 wrote:
> Mener I ikke, at pressen og politiet har fortjent lidt
> uro og ballade i forbindelse med EU topmødet.
>
> Jeg synes godt man kan sige, at begge institutioner har
> gjort et stort og flot stykke arbejde for at
> fremprovokere uro.
>
> Det ville næsten være synd hvis de blev skuffet.
>
> Ram2

Er du skeløjet eller stopper du bare, når du har ramt 2?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-02 10:45

d. 13/12/02 6:37 skrev ram2 på ram2.news@kandu.dk i artiklen
zoeK9.65281$HU.4973007@news010.worldonline.dk:

> Mener I ikke, at pressen og politiet har fortjent lidt uro og ballade i
> forbindelse med EU topmødet.

Nej.

> Jeg synes godt man kan sige, at begge institutioner har gjort et stort
> og flot stykke arbejde for at fremprovokere uro.

Det er så din holdning.

> Det ville næsten være synd hvis de blev skuffet.

Hvorfor det? Kunne de hårdtarbejdende politi- og pressefolk ikke have brug
for en fredelig uge, hvor de kan slappe lidt af? Især mange politifolk har
rejst langt for at stå til rådighed for de københavnske og udenlandske
ballademagere, uden de selv har haft noget at skulle have sagt.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-02 13:35

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> wrote in message
news:zoeK9.65281$HU.4973007@news010.worldonline.dk...
> Mener I ikke, at pressen og politiet har fortjent lidt uro og ballade
i
> forbindelse med EU topmødet.
>
> Jeg synes godt man kan sige, at begge institutioner har gjort et stort
> og flot stykke arbejde for at fremprovokere uro.
>
> Det ville næsten være synd hvis de blev skuffet.

Det kan ikke udelukkes at politi-talsmænd bevidst provokerer - men det
giver ikke autonome nogen undskyldning for vold.
De hævder at "fordi samfundet ikke er godt nok, har de ret til civil
ulydighed" - det er rethaverisk, forurettet vås og hævn-mentalitet

(Som jeg søger at analysere i nedenstående filosofiske indlæg)

KOSHER, KANIBALISM AND UTILITARIANISM
Society should respect
superstition/irrationalPreferences
such as kosher eating and avoiding kanibalism,

A traditional division fn opinion on this, may be termed "Utilitarianism
ctr taste-leadership"(Bentham vs Kant)

Utilitarianism(greatest good for the greatest number) is attacked as
sacrificing weak minorities og being materialistic - this is not a fair
criticism

Political correct and fit for sentimental media political correctness
are
the duty-ethics of Immanuel Kant,
that assign to experts to deduce logically from dogma, that certain
deeds are good and other are bad.

The taboos against eating human flesh or non-kosher protein have no
scientific basement. Long time ago anti-cannibalism helped inhibiting
highway robbery from being driven by hunger in part
- at that time the taboo had a strong utilitarian advantage(just as
circumcision MIGHT have had hygienic advantages, long time ago).

Looking at Nazis utilizing Danish Jews in their politics, the human
costs were petty , kosher-like, including no risk of lives. Considering
the strong forces of war, that had priority to the German leaders, their
actions October 1943 were praiseworthy.

They deported to a getto 500 of which 50 very old were thus stressed to
a slightly earlier natural death.

8000 Jews had the inconvenience of traveling safely to Sweden, who the
top-German had made wellcoming them (like the Danes, the Swedes needed
to distance themselves from their 1940-42 role as a strong nazi-ally)

I consider the nazi harassment in this case to be petty compared to the
typhus epidemics of work camps which killed and which belong to the
major genocides of the century. No Dane had risk of such atrocity..

Knowing undisputed recent research, I comfortably wait for the knowledge
to be spread to Nizkor sites and the like, that missed Jews in Denmark
were always less than hundred ,
and that no heroic Danish effort was essential in twarting bloody
holocaust plans,
and generaly getting proportions in place.
Revenge has no dignity and should not continue to distort writing of
history.
The fact, that Nizkor has removed the FAQ about "1500 missed Jews", is a
sign of progress,
This often scientific organizations have people at top, who will
probably follow the advice from me, eventually, as has happened earlier

CASE: Two healty, and one close-to-death men in a boat, all of them
risking starvation, may decide to let the weak become food for the
healthy, thus having ONE RATHER THAN THREE DIE .To discuss such taboo
may lead to an evil spirit of the conversation, that might promote low
ethics and harmfull justification of egoism. Generally I consider the
discussion to be beneficial to the greatest good, since openness train
the intellect and help assigning fair value to the variables of future
realistic scenarios.When crisis arrive, instincts may govern, though,
but previous rational debate and analysis may help.

Leni Yahil "The Holocaust" 1990, Oxford confirm my representation of the
Danish Jewish Exodus 1943

Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N
Tel: 3586 1000
Fax: 001 815 364 4235
http://www.glistrup.com

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 18-12-02 12:32

Tak for svaret Rellom.

Ja det tror jeg også.

Ram2