/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne ikon fra proceslinie?
Fra : Sygate
Vist : 1278 gange
165 point
Dato : 01-06-06 14:18

Jeg er lidt træt af at se på ikonet "safely remove hardware" ved siden af højtaleren og uret nederst i højre hjørne af min skærm.

Hvordan fjerner jeg det?

Jeg har ikke noget hardware tilsluttet ud over mit keybord og en mus.

Nogen der ved hvordan man fjerner det?

Det hjælper ikke at trykke på stop. Så kommer det bare igen ved næste starup.

Jeg har prøvet at skrive "msconfig" med jeg kunne ikke finde den under startup??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-06 14:21

højreklik på proceslinjen - egenskaber - tilpas - vælg skjul altid - så er du fri for at se det mere

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-06-06 15:08

Nårh ja
Men det kan jo også godt lade sig gøre at fjerne selve ikonet jo

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 01-06-06 15:32

Start-Kør-msconfig-fjern overflødige programmer under fanen Start

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-06-06 16:44

Jeg har prøvet at skrive "msconfig" med jeg kunne ikke finde den under startup??

Hvad kan den hedde?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-06 17:07

Det er en enhed du har tilsluttet via USB porten, som gør at du har bemeldte ikon

'safely remove hardware' er lavet for at sikre brugeren mod datatab ved fjernelse af externe lagerenheder som:

1.) Harddiskcase
2.) USB memorykey/-stick
3.) Camera memory
4.) iPod
5.) Creative Movu/-Zen MP3 afspiller
6.) mm.

Hvid du har en mus installeret via din USB port? Vil du også se dette ikon i systembakken (=systray)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-06 17:13

hvis du højreklikker og kigger - kan du så ikke se noget der hedder about ??? Det viser som regel hvad programmer hedder eller henviser til siden du kan hente det på

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-06-06 18:53

Hejsa

start >>kør regedit >>ok
gå til denne nøgle her
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]

opret en ny DWORD nøgle som skal hedde
EnableBalloonTips
sæt den til 0

hvor (0 = disabled, 1 = enabled)

du skal genstarte computeren før det træder ikraft

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-06 15:14

Tak for hjælpen. jeg må leve med det.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 165 point
Dato : 08-06-06 15:57

Du kan redigere den i kontrolapnel/administration/komponenttjenester.
Komponenttjenester/udvid menuen - Computere - udvid menuen - Denne computer, udvid menuen.
gå til DCOM+konfiguration find ""removable storage manneger""
klik på egenskaber.
Og her vil jeg ikke selv til at rode med noget.
Husk at skriv ned hvad du foretager dig.
Så du altid kan rette det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-06-06 16:07

Ellers er der kontrolpanel/administration/tjenester tilbage.
Kan være der er mulighed for slå den fra der.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 13-06-06 23:23

Tak for svaret sofus.dk.