/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Penge, - eller mangel på samme
Fra : epidedymittis
Vist : 637 gange
200 point
Dato : 01-06-06 11:40

Jeg skal betale 5000kr i husleje I DAG, og jeg har INGEN penge. Jeg har lige fundet ud af, at jeg åbenbart er bagudbetalt en måned på det arbejde jeg lige er begyndt på.

Kan jeg gå ned i banken, (Nordea) og låne 5 - 6000 kr / noget kassekredit / studielån?

Hvis ja, får jeg pengene / lånet / overtrækket med det samme?

På forhånd tak!!!

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 01-06-06 11:43

hvis du har et ok forhold til din bank, så vil de da hjælpe dig omgående..

se at komme afsted *SS*

good luck

Henrik

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 01-06-06 11:44

Hvis det er din normale bank og du ikke har misbrugt dem - så skulle du kunne få et lån på 5ooo kr. De kan blive udbetalt med det samme, når du har skrevet under.
Der burde jo ikke være problemer med tilbagebetalingen, når du har et arbejde, vel??
En kassekredit er absolut også en mulighed, den kan også laves med det samme.
Studielån tager længere tid.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-06-06 12:11

Ok. Hvor meget kan sådan en kassekredit laves på, og hvordan er reglerne med tilbagebetaling og renter?

Kommentar
Fra : me67

Dato : 01-06-06 12:21

Størelsen på kassekreditten og hvordan du ønsker at tilbagebetale på der er noget du finder ud af med din bankrådgiver.

Mit bedste råd: Tag ned og snak med dem.

Venligst ME67

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 01-06-06 13:23

En kassekredit fungerer på følgende måde

Du aftaler med banken et beløb du har som rådighedsbeløb, samt løbetiden. Dernæst kan du hæve frit til du når maximunsgrænsen på aftalebeløbet, du kan selv bestemme hvor meget du vil nedsætte gælden med, når du haret evt. overskud, eller lave en fast aftale om et mdr. afdrag. bare du når af afvikle kreditten inden udløbstiden. Ulempen ved en kassekredit, kan for nogle være, at hvis man f.eks låner 10.000 har afdraget f.eks 5.000 kr. og så lige mangler nogle penge, at bruge af kassekreditten igen. Jeg kan ikke huske rentesatsen, men den kan du nok se på din banks hjemmeside.

Et studielån kan ikke komme på tale, når du er på arbejdsmarkedet, først den dag, du kommer på f.eks su

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-06 13:24

Ps

Har banken bare 15 min.s tid til dig idag, har du også pengene med det samme

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-06-06 13:54

Tak for svaret Nordsted1.

Stærkt mand! Det er det jeg gør!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-06 14:05

Du betaler "kun" renter af det beløb du skylder på kassekreditten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-06 14:07

hej igen igen igen.... husk at medbringe dine lønsedler, når du går i banken

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-06-06 12:58

Lønsedler.. heh..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-06 13:02

sedler på din almisse så, banken vil jo da gerne se, at der kommer nogle penge ind på kontoen engang imellem