/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hjemmeside
Fra : calista
Vist : 9258 gange
200 point
Dato : 01-06-06 09:00

webpage, hp eller hvad det nu kaldes i denne tidsalder...
Hvordan finder man frem til ejeren af en sådan? Kan det overhovedet lade sig gøre mere?
Der var jo engang, man bare kunne finde en "whois- server" og tjekke domænenavnet, hvor man så fik samtlige oplysninger om ejeren (- lige før man også fik skonummeret med!)
Men sådan er det vist ikke mere, vel??

Any klåge åger outthere, der kan hjælpe?

Tark på forhånd

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-06-06 09:15

Det kan du stadigvæk, f.eks. http://www.dk-hostmaster.dk/

Alle webhoteller har en domænechecker, som for det meste giver svar på "ejeren" af domænet iht til de oplysninger, der er indgivet til DK-Hostmaster.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-06-06 09:16

ps.

Her et godt alternativ: www.scannet.dk

Kommentar
Fra : calista

Dato : 01-06-06 09:31

Hjalp ikke.

Oplysningerne på lige det domæne jeg søger på, er ikke tilgængelige

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-06-06 09:44

så prøv avanceret søgning på whois på dk-hostmasters side.

Husk der skal tastes f. eks. kandu.dk (uden www) og mærkes i "radiobutton" "registrant".

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 200 point
Dato : 01-06-06 10:09

Man kan (endnu) vælge at være anonym mht. hvem der ejer/registrant på et domænenavn. Og kan du ikke se noget hos DK Hostmaster er det sådan det er.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-06-06 10:31

Citat
Man kan (endnu) vælge at være anonym

Ja, som privatperson kan du vælge at være anonym.

Så vidt jeg ved, skal kommercielle domæner være "navngivet".

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-06-06 10:48

brokke44> Læs hvad der står... Der står ENDNU... Inden for kort tid laves det om så alle er offentlige. Og hvis det er et firma er det vel ingen hemmelighed hvem der er domæneejer.???

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 01-06-06 11:57

Tak for svaret taliskoko.
Det var jo som jeg frygtede, at man ikke kan finde oplysningerne, hvis ejeren VIL være anonym.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-06-06 12:29

Ja, desværre er det sådan. Men som sagt ændres det. Jeg kan bare ikke huske datoen, men det kan
DK Hostmaster fortælle dig.

Kommentar
Fra : maxima51

Dato : 04-12-23 17:05

Tak for alle svar vdr. gulvvarme,og tryk i ekspansions beholder. Men jeg er desværre ikke blevet kogere