/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvilken 2.5" HD skal det være?
Fra : lyhne1
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 01-06-06 08:12

Hejsa alle I Kanduer

Jeg har købt mig en Vosonic vp2160 hadrdiskbox med kortlæser, men pludselig bliver jeg i tvivl, om hvilken harddisk jeg vil være bedst tjent med..

Hvad skal jeg kigge efter? (udover pris )
Indtil videre, har jeg set på:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=185200 Seagate
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=101918 WD
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=194143 Samsung

Jeg overvejer dog også samme modeller i 100 Gb-versioner (WD evt. også i 120Gb)

Har I nogen erfaringer eller lign?

På forhånd Tak

Lyhne1

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 08:35

Jeg har en batteridrevet harddiskbox med kortlæser og der passer kun de tynde HD.
Om alle de nye er af den tynde model ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 01-06-06 08:45

Hej e.c
De må være maks 9.5mm.
Det er alle de nævnte, men tak alligevel

Lyhne1

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 12:27

Det næste du så kan kigge på er søgetiden hvor mit favoritmærke seagate er den "langsomste" med 12,5 ms mod de to andres 12 ms.
Men da du sikkert skal bruge det til at lagere billeder/film tror jeg ikke det betyder så meget med søgetiden.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-06-06 21:11

som jefg også vil foreslå. Tag den med den korteste søgetid og dernæst ville jeg vælge ud fra prisen.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 02-06-06 08:02

HEjsa. Søgetid er faktisk det samme på WD og Samsung.. Har lidt fravalgt Seagate, pga. Andres dårlige erfaringer i andre fora.

Samsung: har ATA 100 og 40 pins IDC stik.
Western D: har EIDE og 44 pinsIDC stik

Hvad er forskellen???

Lyhne1

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-06 18:51

Samsungen har det "normale" stik der passer til et 40 pins kabel som sidder på de fleste bundkort.
Hvad det er for et 44 pins kabel og EIDE forbindelse der er på den anden er jeg lidt usikker på. Jeg vil lig snage engang på nettet.
Køb du hellere Samsungen hvis ellers dit bundkort er af den type meed 40 pins alm idekabel.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-06-06 18:54

Et 44 pins EIDE kabel er et 40 pind med intern strøm indlagt. Dvs du skal have et specielt kabel hvis ikke det følger med.

Se forøvrigt mit link

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=62268#

Godkendelse af svar
Fra : lyhne1

Dato : 06-02-07 01:13

Tak for svaret Fijala.
Undskyld ventetiden..

Det blev en WD 120Gb..

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-02-07 16:34

Tak for point og held og lykke med din HD