/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Player og hukommelse
Fra : evigsommer
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 31-05-06 17:17

Hej!

Min Windows Media Player 10 sluger min hukommelse for vildt. Når den samme sang har kørt fx 10 gange i træk, kan jeg se i Windows Jobliste, at Media Player sluger omkring 152.000 Kb, og da jeg kun har 256 Mb RAM, så er jeg nødt til at lukke Media Player for at få et rimeligt arbejdstempo. Det er først lige sket. Ellers har der ikke været problemer, og jeg har kunnet køre alle mulige programmer som Word, Dreamweaver o.l. ved siden af Media Player. Hvad er der sket, og hvad er løsningen?

Mvh.

Klaus

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 31-05-06 17:43

Enten kan du installere noget mere RAM, eller også kan du benytte en anden medieafspiller,
f.eks. WinAmp, som kan hentes fra www.winamp.com

Eller også: Prøv at slå visuelle effekter fra i Media Player:
1. Højreklik der, hvor du kan se alle de mønstre osv.
2. Vælg Ingen visuelle effekter.
Dette burde nedsætte RAM-forbruget.

//Kettedk

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-06 18:19

Du kan prøve at udvide dit Virtuelle ram
Kontrolpanel/system/avanceret/ydeevne/avanceret/virtuel hukommelse/

Kører selv med 1200x2000 mb.

Klik på definer, for at beholde nye værdier.
Og klik anvend.

Ellers kan det være dine ram ikke bliver tømt, hurtigt nok.
Men plejer du at køre de store programmer, kunne det muligvis hjælpe, at gøre som ovennævnte.
Du kan altid lave tallene om.

Ellers skal du se efter hvordan din player er opsat.
Under funktioner/indstillinger.
Og eventuelt gendanne standarter.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-05-06 20:01

For ikke at sige/skrive, det kunne VEL ikke være virus du har fået
i forbindelse med noget du Downloadet.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-05-06 20:16

Men har selv samme programmer
og kan køre dem sammen, uden problemer, men starter jeg Adobe, så render jeg hurtigt TØR for hastighed, og det kan mærkes.
Men har før "jeg fik mere RAM" kunne køre dine/mine programmer-med 128 mb uden problemer, dog kan Adobe ikke starte op, det vil sige det kan det godt, efter en ½ time , eller deromkring.

Men har aldrig haft mit ramforbrug højere end omkring 550 mb,
og så er det ligemeget hvilke programmer jeg bruger.

Men de er ikke hurtige.
Måske fordi jeg bare har et standart bundkort

Men er du i tvivl, om hvilke programmer der stjæler dine ram ram eller hastighed
Så tryk CTRL+ALT+DELETE, der kan du se alle processor der kører og nruger krafter på din PC...
Men pas på med hvad du lukker ned.

Du kan også gå i start/alle programmer, og fjern alt der står der
bare slet det du ikke bruger.

Ellers kør KØR- indtast msconfig,,,,,,der kan du lukke de funktioner ned, du ikke vil have til at køre "dagligt" MEN, pas på...hvad du fjerner-kryds ved.

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 01-06-06 02:16

Hej igen!

Min WMP's brug af hukommelse øges langsomt og HELE tiden (det forstår jeg ikke) og ender som sagt på over 150.000 Kb. Det går meget bedre med WinAmp. Den kører uden problemer. Jeg har kørt virusscan med F-Secure, men den stopper ved en fil, der ligger i C/Windows/Downloads. Jeg har så lige kørt en AVG Antivirus på min PC. Den har ikke fundet virus. Har nu prøvet med 1200 gange 2000 Mb i virtuel. Men det er ikke bedre. CPU-brug er på 100 % efter 2 min. med WMP.

Klaus

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 01-06-06 02:18

Det er WMP, der står for 99 % af CPU-brug.

Klaus

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 01-06-06 20:31

Prøv at hente beta-versionen af WMP 11:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp?displang=da

//Kettedk

Godkendelse af svar
Fra : evigsommer

Dato : 14-06-06 10:47

Tak for svaret sofus.dk. Jeg valgte dog i sidste ende en formatering af HD og geninstallering af Win. Det gav en helt ny pc uden problemer.

Mvh.

Klaus