/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Forsikring for børn over 18
Fra : elise
Vist : 4152 gange
100 point
Dato : 12-12-02 21:52

Hvad gør man i andre familier ang. forsikringer for hjemmeboende børn over 18? Når de bliver 18, får man jo et brev om, at de ikke mere er med på forældrenes - lader man de unge om selv at finde ud af det, eller hvad?????........

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 12-12-02 22:18

Du skriver ikke noget om hvilke forsikringer det drejer sig om, så det er lidt svært at give et korrekt svar. Derfor burde bente64 have holdt sig til at give en kommentar, men det er en anden snak

Du bli'r nød til at uddybe spørgsmålet. Hvilke forsikringer skrives der om i brevet, som du henviser til ? Det kan tænkes, at det skyldes dit forsikringsselskabs betingelser.

Mvh. Svend

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 12-12-02 22:21

Unge, der IKKE bor hjemme, er ikke omfattet af forældrenes forsikringer. Det er jeg meget sikker på. Da jeg en gang i tidernes morgen fløj fra reden var jeg IKKE forsikret for noget som helst, og tegnede derfor indbo/ansvar og fritidsulykke.
Hvis jeg husker rigtigt

Mvh. Svend

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 12-12-02 22:37

Ja undskyld det er rigtigt at jeg bare skulle have skrevet en kommentar. Men Elise kan jo bare afvise mit svar.

Jeg er faktisk sikker på at de fleste indbo/ansvars forsikringer dækker udeboende børn under 23, hvis de ikke bor/har boet sammen med andre.

MVH Bente

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 12-12-02 22:45

Hejsa - da jeg flyttede hjemmefra, dækkede mine forældres forsikring mig, til jeg var 21, men det var kun,fordi jeg boede alene... Fik nemlig dækket en sjålen cykel....

Accepteret svar
Fra : bente64

Modtaget 110 point
Dato : 12-12-02 22:46

Prøv at kigge på denne side, der står noget om unge og forsikring:

http://www.tryghedsraadgiveren.dk/?nodeid=97401

Bl.a at det jeg har skrevet om unge under 23 kun gælder unge under 21. undskyld.
Men det gælder altså også hvis man er flyttet hjemmefra og bor alene!

MVH Bente

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 13-12-02 04:10

Hej

På indbo/ansvarsforsikring er unge under 21 år dækket på forældrenes forsikring, både når de bor hjemme og ude.

Det der bliver sendt brev ud om, er vedr.: ulykkesforsikringen, for fra det fyldte
18. år, er man IKKE længere dækket på forældrenes forsikring.

Elise, du spørger om man så selv lader de unge finde ud af det eller hva'. Det er jo ikke nemt at svare på, men de skal i hvert fald have tegnet en ulykkesforsikring i deres eget navn. Om du så lader dem selv finde ud af det, eller du vil hjælpe dem, det er jo op til dig. Men jeg syntes da, at I bare skal ringe til forsikringsselskabet, så skal de nok hjælpe jer med det, det er jo det de er der for, og det er ikke noget kæmpe problem, der skal bare laves en ny police i barnets navn, og det tager ikke mange 5 minutter.
(har selv gjort det i mange år).

Med venlig hilsen
Mone

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 13-12-02 05:58

Tak for svaret bente64.
Jeg ved slet ikke noget om dette spørgsmål, så denne henvisning er helt fin - tak skal du have!
Venligst Elise