/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Mere tuning på CPI Hussar
Fra : Rexonspix
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 31-05-06 13:58

Hej.

Jeg har en CPI Hussar, som kører omkring 58 km/t.
Den har fået taget skiven, og så har jeg fået sat et 45 forrør på.
Er der andre muligheder at tune den på gratis, eller nogle ideer til noget andet?

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 31-05-06 16:35

hej.

du kan sætte en større dyse i den, det koster omkring 20 kr.
det er næsten gratis.
+ hvis du har en meget tyk toppakning, kan du med fordel skifte den til en tyndere af slagsen, fra f. eks pgo, eller fjerne pakningen helt.
det giver større kompression og du får hermed bedre optræk.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-06-06 20:40

Du må ikke fjerne pakningen, så er dit topstykke med garanti utæt bagefter.
Se efter på variomatikket om kileremmen kommer helt ud, eller kun halvt ud.
Der kan også sidde en skive beg koblingen.
Hvis din motor stiger i omdrejninger allerede ved 30-40 kmt, så er det enten dit variomatik, eller din gearing som den er gal med.

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 01-12-06 10:35

Janickd har tydeligvis ikke meget forstand på scooter.!
Skifte til større dyse?
Ja så skal den også have mere luft . !
Og så skriver han at man evt. kan tage pakningen væk.
Hvis man er heldig får man den startet uden pakning men den køre overhovedet ikk! :?
Ved ikk hvor du har hørt det henne Janickd ?
Men altså der er ingen af de der ting der får den til at køre hurtigere.

.---.---.---.---.---.---.---.---.---.

En måde der muligvis virker er at fjerne begrænsningen i luftfilteret.
Der sidder en lille "hane" på luftfilteret du kan hive op. Du kan ikke undgå og se den når du piller luftfilteret af.
Hvis du går ind på [www.thansen.dk] og kigger på deres luftfilter så tror jeg du kan se på billedet at der stikker en lille ting op fra luftfilteret.
Og den skal du hive op. Den er meget nem og få op.
Brug evt. en tang til at få den op med, da den kan have sat sig lidt fast hvis den har kørt langt.
Håber ikk du har gjort noget af det janickd har skrevet for det er ikke nogen smart idé .
Håber du kan bruge det til noget det jeg skrev.

Mvh Martin . c",)

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 02-12-06 13:15

Undskyld, men denne tråd er gammel og jeg har selv fået den tunet alleredet. Ellers tak

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-06 18:17

Så luk dog tråden!!

Godkendelse af svar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-01-07 11:17

Tak for svaret NoShyGuy.