/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Fs1 4 gear please hjælp
Fra : Nick15
Vist : 975 gange
20 point
Dato : 30-05-06 20:59

Hej

Jeg har en yamaha 4 gear som ikk køre helt optimalt!

Jeg har købt en cyll:

Athena 43 mm alu cyll

Jeg har så kørt den til (300Km)

Men da jeg havde kørt den til og jeg havde prøvet et par gange at give gas så den kørte hurtigere en 30Km/t gik også fint nok men efter noget tid så gad den ikk mere og kan kun køre 40Km/t nu

Den hakker afsted når den får fuld gas og er ligesom den ikk for nok benz
Den hakker afsted og køre hurtigere og hurtigere men som sagt hakker!
Men har prøvet følgene

Skiftet dyse fra 150 til 210 og har også dyset ned (hjalp intet)
Stillet platiner om og om igen!
Skiftet toppakning til cyll
Skiftet bundpakning til cyll
Proppet flydene pakning i insugningen så den ikk skulle være utæt
Renset kabu - pustet alt igennem
Prøvet og sætte ny kabu på virker heller ikke samme problem

Har prøvet alt efter min mening!

Kan virkelig ikk se hvad der er galt!

Nogle forslag?

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 30-05-06 21:46

Hejsa, prøv at kontrollere at membranen slutter tæt. Det kan være problemet, særligt hvis du har købt en Portuna carbon membran, hvor jeg har oplevet at pakningen "svulmer" op når den bliver udsat for benzin.

Hilsen

Konsul

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 10 point
Dato : 30-05-06 23:29

Det kan være flere ting, men har du tjekket at benzinen løber hurtigt nok ud af slangen ned til karburatoren.
Hjælper det at give chokker?
Dysen skal være 180-190
Udstødningen er slem til at stoppe til, hvis du kører med for meget olie i benzinen, du skal kun køre med 2,5%, og alene for meget olie kan få den til at gå sådan.
Men det kan også godt være tændingen, specielt skal tændspolen oppe i stellet have god stel i de 2 skruer der spænder tændspolen fast.
Passer tændrørslængden til dit topstykke?
Har du skiftet tændrør.
Og har du kigget ind igennem svinghjulets huller medens den kører, der må ikke være blå gnist over platinerne?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-06-06 22:42

Jeg kan forstå at du ikke kunne bruge mit svar, du kunne jo bare have skrevet videre.
Men jeg vil så fremover undlade at besvare dine indlæg.
VH Palle Hansen