/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Link og tips
Fra : zonker
Vist : 442 gange
425 point
Dato : 12-12-02 18:34

jeg undres over den ekstremt dårlige kvalitet af de indlæg som senta og andre lægger for dagen.

Jeg troede at et forum som kandu.dk var mere end en opslagstavle for links i lange baner.

En hver klovn kan da finde ud af at sætte nogle links sammen og poste dem, men hvor i alverden er meningen med de links, når de slet ikke ledsages af nogen tekst overhovedet ?

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-12-02 18:54

Jamen, det er jo en sygdom mange steder hvor man ikke etablerer en vis form for censur ;-(

Der vil altid være nogle som slet ikke fatter at dette kandu.dk-system er opbygget således at man hjælper hinanden. Nogle bruger kun siden som pointjagt i en søgen efter gevinster...

Sørgeligt, men enig.

Henrik

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 12-12-02 19:02

Hej 'zonker'.
Jeg troede at du var død og borte, da vi ikke har hørt meget til dig længe. - Det var lige før, at vi måtte bede 'senta' om at forske efter dig.

Selvom vores klinger tidligere krydsedes, så vil jeg for engangs skyld give dig 100% ret. 'senta' og de andre har tilsyneladende sat sig på 'kandu' som deres foretrukne opslagstavle. Det er ret ensformigt for os andre, synes jeg, men det er de tilsyneladende bedøvende ligeglad med.

Du har ret i, at enhver jo kan skrive et link, og det er nok også det eneste, 'senta ' kan finde ud af. Jeg vil da mene, at det så ville være mere relevant, at søge på http://www.google.com/ - slægtsforskning. Men det er jo nok for ´svært og uoverskueligt.

Nå 'zonker', det er spildt krudt dette her. Det preller helt sikkert af på 'senta' og måske især fordi dit indlæg ikke er opført under slægtsforskning.

/Knud

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-12-02 19:08

Hej Zonker!

Der er nogen der ikke er til at stoppe! :)

Se bare her - du er ikke den eneste - der er lidt irreteret:

Direkte citeret:
http://www.kandu.dk/dk/tip/2357
Hold da kæft, hvor er jeg og flere andre træt af disse ubegavede, og uendelige serier af tips i slægtsforskning.

Er det ikke muligt at disse højt "begavede", specielt viv og senta, der konstant bombarderer os med disse fuldstændig ligegyldige tips, at udveksle mail-adresser, og så bare holde det for dem selv.

Ram2

Samme "tip" blev gentaget 5 gange af samme person - og det har ikke hjulpet!

Og så kan jeg se, at vi har fået CENSUR - fordi der er åbenbart blevet fjernet den del spørgsmål og tip bl.a. mod de mange dårlige tip.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-12-02 19:25

interessant oplysning. Sætter lige lidt flere point på højkant

Og tak for bemærkningerne, så man ikke er alene om det synspunkt.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-12-02 19:34

måske "off the record", men har fult op med dette tip. Sådan lidt humoristisk set for at sætte det hele i perspektiv :

http://www.kandu.dk/dk/tip/2503

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-12-02 19:35

pling pling gaveboden er åben, hævet med 100 til

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-12-02 19:55

Jeg er helt flov over at blive konfronteret med mit indlæg imod tips vedr. slægtsforskning. Det var "bøvet" at gentage det flere gange, men jeg var f.... så sur. I øvrigt har det jo ikke hjulpet et klap.

Ram2

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-12-02 20:06

Ærgeligt for det var jo ikke det der var ideen med dit udmærkede indlæg.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-12-02 20:09

Næh.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-12-02 21:19

Jeg er udmærket tilfreds med "bare" at få et link oplyst. Da jeg jo så får mulighed for at læse og lære noget om hvorfor et problem evt. opstår og hvordan det løses. Og det jeg har læst for at komme til en løsning, har i hvert fald jeg meget lettere ved at huske bagefter. Selvfølgelig kan jeg også komme ud for tilfælde hvor link-løsningen ikke giver mening for mig, men så kan jeg jo bare vende tilbage og bede om uddybende kommentarer og sige at i dette tilfælde er jeg "analfabet".

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-12-02 21:31

Der er dælme forskel på at få ét link eller 2, og så fuldstændig ensidigt blive tæppebombet med links, der kun er af interesse for en formentlig meget begrænset gruppe.

Ram2

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 12-12-02 21:37

Hej med jer...

Selom jeg er ret ny til den her side, så har jeg allerede tilsluttet mig den her klagesang, og indsendt den her mail til folkene bag :

Hej med jer derinde.....

Jeg er lige for nylig begyndt at bruge jeres side mere og mere, og har så sent som her til aften læst et indlæg under 25 seneste som jeg egentlig gerne vil tilslutte mig.
I har forhåbentlig modtaget mails e.lign med det samme budskab, men nu prøver jeg også lige.
Gør for guds skyld et eller andet med de ID..... der bliver ved med at fylde totalt ligegyldige slægtsforsknings-links på tips sektionen.
Det er spild af voksne menneskers tid, og jeres værdifulde serverplads

Ellers ok side....

KINGPIN_DK

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-12-02 22:24

Hej ....

er så flintrende enig med dig Zonker ( og andre ) der mener at disse tip om slægtsforskning er uendeligt kedelige - men de står da heldigvis under den rigtige kategori, og jeg gider slet ikke læse de tips mere - springer dem simpelthen bare over - men har da tidligere vinket voldsomt med en vognstang for førnævnte personer om at, de i det mindste kunne skrive noget relevant i stedet for bare at linke til GravBallemanden`s konfirmation osv osv osv osv ...... bliver endda sommetider heeeelt skræmt over at nogen seriøst kan bruge så meget tid på sådan et emne ..... med en ildhu som de lægger for dagen

Glædelig Jul fra Fnollerpige

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 12-12-02 22:48

Jeg syntes det er ligesom lidt i perioder der kommer sådan en omgang ligegyldige tips. På et tidspunkt var der osse en masse tips med links fra Melander, jeg ved ikke om det bare er for at score hurtige point, men man kan jo da bare lade være med at læse dem, hvis det er en katerogi der ikke siger en noget. Tror aldrig det helt kan undgåes

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-12-02 22:57

*GGG* - ja e.p´s tip om at kunne få sin egen diller støbt i alabaster gips og formet som en dildo var da en succes - *G hvis man skal basere det på det antal hits tippet fik - se det er kvalitetstip ....ikk!!

Fnollerpige

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-12-02 23:15

Hej Zonker

Interessant emme du her har taget op.......
jeg har selv længe været godt træt af alle de mærkelige tips, men som der er
skrevet i andre indlæg hva f..... skal man gøre ved det, kandu.dk har langt
om længe, selv kommet med et oplæg om hvad vi brugere ønsker der
evt. skal/kan gøre kandu.dk til et bedre forum at være.
tråden er her http://www.kandu.dk/dk/spg/8718

mvh.
Dk

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-12-02 20:07

Ja jeg har skrevet i et af hendes spørgsmål, så må vi jo se hvordan hun reagerer på det. Kommentaren kan findes her, den er måske en tand for grov ?? kommentar udbedes.... Og ja flere point på højkant.

http://www.kandu.dk/dk/spg/8911

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 13-12-02 20:51

Har læst 8911.

Hvis du fortsætter med den tone, kan jeg spå dig en fremtid i diplomatiet.

ram2

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 20:59

Hej Zonker .... en tand for grov !? Naaaah vel - tror ikke du der siger noget som andre ikke osse gerne ville sige .....
lad os så håbe der er effekt i dine ord.

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-12-02 20:59

Hej Zonker .... en tand for grov !? Naaaah vel - tror ikke du der siger noget som andre ikke osse gerne ville sige .....
lad os så håbe der er effekt i dine ord.

Fnollerpige

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 13-12-02 21:49

Zonker, jeg tror, du er ved at blive gammel.

Hvis du selv har en idé om, at du var grov i dit indlæg, så skulle du prøve at læse nogle af de indlæg, du kom med i dine 'unge' dage.

Sorry - det var ment i spøg. Nej du var, som 'ram2' skriver, meget diplomatisk. - Fortsæt med det.

/Knud

PS
Ha! Ha! Du brænder inde med dine point - ingen svarer dig. *S*

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-12-02 22:40

Gør kandu til et bedre forum....hmmm tjaaa hvorfor ikke, men hvorfor gør vi det så ikke, det eneste vi bestiller er at svine alt og alle til hver gang der kommer et tip eller spørgsmål vi ikke selv bryder os om. Er vi virkelig så egoistiske, at vi ikke kan se forbi vores egen næse. Jeg synes vi alle skulle tage og forbedre os, vise alle at vi er de gode og kloge mennesker vi går og siger vi er. Så kunne kandu være et fedt sted at være for alle.
Men selvfølgelig, nu er der jo kommet et tæller herinde, så kan vi jo følge med i hvor mange navlebeskuere der er herinde nu.

En eftertænksom tanke og en god jul til alle
mvh Melander

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 425 point
Dato : 13-12-02 22:52

Ja, man kan godt lade være med at læse de der tips man ikke har interesse i - og selvom om slægtsforsknings interessen lægger nogen af os uendeligt fjern, må man vel respektere at andre har interessen -
at stoppe de tips kan man ikke, men prøve at appellere til at noget af det da sagtens kunne samles - man kunne jo åbne sin Notepad og så "paste" dagens resultater og links ind der, og så en gang i døgnet eller en gang om ugen skrive tippet ( men det giver selvfølgelig ikke så mange tip-point )

Fnollerpige

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-12-02 02:39

I har begge fat i noget af det rigtige....

Jeg smider lidt mere benzin på .... ser ud som om det virker motiverende *S*

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-12-02 02:40

benzin=point

godnat herfra

Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 14-12-02 23:23

Tak for svaret Fnollerpige.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-12-02 23:39

Fy da føj da - med point *GG

tak Zonker glæder mig du finder min kommentar brugbar *G
måske min kommentar lige skulle ind som tip osse - måske nogen ville gøre som jeg foreslår, så vil noget da være opnået