/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
næsten fuld blækpatron
Fra : tpjevser
Vist : 1032 gange
500 point
Dato : 30-05-06 00:25

har en lexmark all-in-one x5250. den sorte blækpatron er næsten fuld, men softwaren registrerer den som tom. hvorved patron defineres som ugyldig. findes der en måde at "fylde" den på så min patron stadig er gyldig?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-05-06 00:32

Hej.

Jeg har ikke kendskab til din maskine men jeg ved at når jeg, før i tiden (er gået væk fra det) brugte uoriginale patroner eller selv påfyldte, så blev påfyldningen ikke registreret og der blev indikeret for tom patron.
Jeg kunne dog bare printe videre.

Derfor - hvis det er uoriginale blæk og hvis printeren tillader dig at fortsætte printet, så blæs på hvad indikatoren viser.
I øvrigt kan man, i hvert fald på de maskiner jeg har haft, slå denne indikator fra så man slipper for alle de advarsler hver gang man skal printe.

Ovenstående gælder altså kun hvis du bruger uoriginale patroner/blæk

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 30-05-06 00:38

det er originale patroner.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-05-06 00:53

Nå for den da, jamen så prøv at reinstallere den?

Tag den ud og påbegynd 'skift blækpatron' og sæt den så tilbage på plads, mon ikke den så vil blive registreret som fuld.

Øv - printere har sq deres eget liv og personlighed, jeg synes altid man render ind i et eller andet problem, næsten uanset hvilken printer man har. Jeg har efterhånden haft mange forskellige og har lige nu bl.andet en stor laser - men ingen er problemfri

Men prøv engang at reinstallere patronen

Godnat og sov godt

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : elinrandrup

Dato : 30-05-06 08:44

Hej

Når du skifter en blækpatron i Lexmark all in one, skal du også notere for den patron som stadig sad der, som ikke var tom. derefter den nye. Ellers vil den ikke registrere det..

Mvh Elin

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-05-06 10:05

Bruger du din printer jævnligt, for blækken kan være tørret ud - måske den indikerer "tom" af den grund?

Moster

Kommentar
Fra : højlau

Dato : 31-05-06 11:58

Hvad angår tøret ud og eller pludselig tomme patroner, er det således at alle producenter af blækpatroner HP,Canon Epson osv. foreskriver at man enten bruger sin printer ofte eller kører rense proceduren 1-2 gange om ugen.
Og de er geniale, hvergang Du kører rens "spiser" den 3-7% af blækken der er i beholderen
Så går den hurtigere tom og de tjener lidt mere... Banditter.

Mine HP patroner koster kassen i originale ,men det luner lidt jeg pt. får ca.14 kr pr stk når de er tomme hos www.recycle-it.dk
mvh.
Højlau

Kommentar
Fra : bog

Dato : 01-07-06 17:39

tpjevser:Skal ind i løsningscenter
under vedligehold. Her sakl du givbe bedsked på at du vil instalere en ny patron.
og så er det bare at vælge det er en ny patron.

Den skulle os komem med den medelse hvis du tar patronen ud af printeren og sætter den igen
hvilken den gjorde med de Lexmark jeg har brugt.
Nu er det 2 år siden jeg sidst havde Lexmark.