/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Tv-udsendelse om terror
Fra : Lequack
Vist : 501 gange
500 point
Dato : 29-05-06 23:09

Okay dette kræver muligvis et større detektivarbejde eller alternativt en lettere elefantisk hukommelse, men here goes..

For nogle år siden (årstal vides ikke, desværre) sendte DR, DR2 eller TV2 (så konkret kan det blive ) en udsendelse om rekruttering af landarbejdere til terrororganisationer, som følge af økonomisk ulighed pga EU's landbrugsstøtte (eller noget i den stil).

Fantastisk præcist? Da jeg desværre ikke selv har set programmet, men kun har fået denne super-beskrivelse, håber jeg, nogen kan hjælpe.

Hvad hed programmet og hvor blev det evt. sendt/hvem har produceret det?

Desperation dit navn er *snarlig eksamen og alt skal bruges NU* - svar modtages med glæde.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-05-06 23:22

Hej til dig.

Kontakt Danmarks Radio, mon ikke de gerne er behjælpelige?

Sig til dig selv - 'Hvad er det værste der kan ske ved at ringe til dem?' Svaret er at du kan få et 'nej'.
Skriv ikke mail men find et telefonnummer, på den måde får du den direkte personlige kontakt og måske vil den du får i tale oven i købet synes det er en interessant udfordring

DR får muligvis masser af henvendelser om forskelligt men mon ikke det meste foregår pr. mail - noget andet er en telefonopringning - prøv det

Personlig henvendelse er mange gange vejen frem.
Held og lykke med det!
Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-05-06 23:24

Hej igen.

På dette link, er der en masse af deres gamle dokumentarudsendelser - prøv at kigge det igennem, der er 80 stk.

http://www.dr.dk/search/Search.htm?top&searchpath=http%3A%2f%2fwww.dr.dk%2f&searchquery=gamle%20dokumentar

Mere venlig hilsen
Dorthe

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 29-05-06 23:27

Hej Dorthe

Ja, det ville jeg såmænd også have gjort (og har gjort tidligere, så jeg lider ikke af telefonskræk), hvis jeg havde haft nogle mere konkrete oplysninger. Men jeg ved, at de ikke kan stille meget op med det, jeg har at byde på. "En udsendelse, siger du? Om hvad?; hvornår er den sendt? Er den dansk produceret? Er den overhovedet sendt hos os?"

Til alt ovenstående kan jeg svare: "aner det ikke".
En hel sikker måde ikke at komme et hak videre på :D

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-05-06 23:28
Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-05-06 23:29

Du har muligvis ret i det du skriver ovenover - men prøv alligevel, så er det da forsøgt

Men jeg kigger videre, de links jeg satte ind er spændende, dem vil jeg selv kigge lidt mere på

God jagt!
Dorthe

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 29-05-06 23:37

Jo tak jeg prøver :) Tror måske, jeg er kommet lidt nærmere nu, men kan ikke helt greje det. Må kigge i morgen efter søvn hehe...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-05-06 00:58
Kommentar
Fra : jqb

Dato : 30-05-06 07:48

Eller

http://www.dr.dk/dokument/andersen/eu/fredensofre.htm

Men hvis det overordnede tema er rekruttering af landmænd til deciderede terrororganisationer, er det nok ikke den.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 02-06-06 12:21

http://www.dr.dk/dendyrestoette/terrortruslen1.shtm

mon ikke det her hjælper???????

Mikael