/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
33`Hansa
Fra : Seipe
Vist : 646 gange
300 point
Dato : 29-05-06 22:45

En tidligere arbejdskollega, som jeg kontaktede tidligere på telefon. Han havde lidt travlt
fordi han stod midt i aftensmaden, så syntes dog at han skulle træde et skridt til siden og ikke
fortælle hans nye kone hvor han lige har stået.
Men han fik da fortalt mig at han havde efter hans kone døde af det der Store C, at han også
havde købt en Hansa 33`
Hvad er det for en dutsejler?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-06-06 00:15

Tager du pis på os..eller har du taget et eller andet
Det er fuldstændig sort snak

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 01-06-06 06:57

Nej, Mangorossa, jeg hverken tager pis på jer eller har taget noget.
Men efter finlæsning kan jeg da godt se at jeg har brugt for mange
udtryk, som kollegerne umiddelbart ville forstå, og vel også nogle
udtryk fra lokadialekt, som mange andre ikke lige kender.
Ja, det er naturlivis min tanketomhed, og undskylder gerne for det
og kommer så her med en oversættelse.
At stå midt i aftensmaden, er jo ikke noget Flemming rent fysisk har gjort,
Men var igang med at lave aftensmad, og derfor ikke lige havde tid
til en længere hyggesnak, men ville ringe tilbage ved lejlighed. Ved lejlighed
kan for Flemmings vedkommend godt være 3-5 måneder.
Flemming blev enkemand for 6-7 år siden, hans nu afdøde kone døde af
Cancer (Kræft) dermed forklaringen på mit udtry med det store C
Det var en fordanskning af det amerikanske udtryk : "She lost her battle with
the big C"
Det var en GLAD Flemming, lige at få givet en hilsen, som jeg var blevet bedt
om af en tredje kollega at give videre. Dette med, når man tilfældigt møder en tidligere
mangeårig kollega kommer Dette spørgsmål hurtigt frem : Har du forresten
hørt noget til hende/ham og hvordan går det mon med den eller den.
Og det var i den forbindelse jeg ringede til Flemming og fik at vide at han
foruden lige at være gået på pension ( han blev 65 år I marts i år ), var forholdsvis
nygift, han havde mødt en barndomskæreste, som også var blevet alene.
Han havde forøvrigt også lige købt en 33 fods Hansa, og troede at jeg selvfølgelig
vidste hvad en 33 fods Hansa ( en lystbåd [dutsejler] ) er for en, men 33 fod er
da en pænt stor båd for 2 pensionister.
Hilsen svend

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 300 point
Dato : 01-06-06 14:28

oki..så forstår jeg bedre..

Jeg ved desværre ikke hvad det er for én, men håber du får et svar herinde.

Dejlig historie forøvrigt.

Godkendelse af svar
Fra : Seipe

Dato : 27-06-06 11:51

Tak for svaret mangorossa.
Der kommer jo nok ikke flere svar, men jeg har fået Flemmings
e-mail adresse så jeg har sendt ham en emil, og får vel nok et
svar engang. Men som nygift og pensionist tilbringes tiden nok
mere i båden end ved computeren!
Tak for din interesse.
Seipe.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-06-06 13:19

jamen selvtak..teløk med dit giftemål og ja det er uden tvivl sundere at tilbringe tiden på båden end ved puteren..både for dit helbred og ægteskabet...vel at mærke hvis din kone gider både!

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 28-06-06 13:50

Jo, nu er det jo ikke mig der har købt båd og er blevet gift, men Flemming.
De skulle have mødt hinanden i Marinaen i Glyngøre, så mon ikke begge parter
er interesseret ibåde.
Hej
seipe.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-06-06 15:51

oki..du skal nok skrive det lidt mere udførligt, du er meget nem at misforstå på skrift