/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Løbetid
Fra : 888
Vist : 914 gange
100 point
Dato : 29-05-06 21:46

Kommer en steriliseret hunkat i løbetid?
Det kan godt være det er et mærkeligt spørgsmål, men synes ikke rigtig jeg kan finde et præcist svar på nettet.....

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 21:50

Nej det gør den ikke, så bare rolig! Slut med mjaveri og stritten med måsen!

Kommentar
Fra : 888

Dato : 29-05-06 21:54

Hmm...godt så....min hunkat ér steriliseret, men er 100% sikker på at hun lige er kommet i løbetid. Hun mjaver, jamrer og ruller rundt og er ligeglad med os...

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 21:56

Hvor længe er det siden hun blev neutraliseret?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 29-05-06 22:01

30. sep. 2004...hun er fra maj 2001

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 22:10

Hmm... Det lyder mærkeligt... Især fordi det er så lang tid siden... Har hun vist tegn på det før også? For hvis ja, så lyder det til, at enten, så har dyrlægen gjort en fejl, eller så tror katten stadig at den er fertil. Men igen, det med at tro at den stadig er en "hel" kat, der plejer jo egentlig kun at være hankatte som ikke lige har fundet ud af at de er blevet "snittet"... Ellers, hvilken form for neutralisering er der blevet foretaget? Er det kun æggestokkene som er blevet cuttet, eller er hele livmoderen blevet fjernet? For hvis det kun er æggestokkene som er blevet snittet eller fået sat en klæmme på, så kan det ved mennesker godt (i meget sjældne tilfælde) "gro" sammen igen... Så hvorfor skulle det være så meget anderledes hos katte?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-05-06 22:10

din kat kan udemærket udvise tegn på løbetid uden at være det - det er dog sjældent

Der kan også være dufte hun bliver kulret med og får hende til at opføre sig som du beskriver

Kommentar
Fra : 888

Dato : 29-05-06 22:16

Har lige fået hende, men ham der havde hende før siger at hun har været sådan et par gange før. Har bare en faktura hvor der står sterilisation...ikke noget om hvilken slags

Accepteret svar
Fra : cjaab

Modtaget 110 point
Dato : 29-05-06 22:23

Hmm... Lyder som om du skulle tage dig en snak med din dyrlæge for at være helt sikker. Man ved jo aldrig om der pludselig kom noget ud af det... Og i værste fald en indbildt graviditet, som kan være ret hårdt for den lille forvirrede kat... Det kan jo selvf. også være som miritdk siger at der er nogle lugte som gør hende kullret, men ville nu hellere få det undersøgt nærmere hos en dyrlæge...

V. H.
Carina

Kommentar
Fra : 888

Dato : 29-05-06 22:29

Ok, ser lige tiden an Tak, indtil videre...

Godkendelse af svar
Fra : 888

Dato : 29-05-06 22:30

.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 22:50

Ja, gør du det Håber det hele flasker sig for dig og din lille kat..

Held og lykke!

V.H.
Carina

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-05-06 00:09

Håber sgutte at det er en af de der dyrlæger som snyder med behandlingen?

Hvad hedder din dyrlæge?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 30-05-06 22:12

Øhm, mener det var noget med Frijsenborg, i Hinnerup.....kvitteringen ligger ude i bilen, så kan ikke lige huske det...har ikke selv været der før....

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-05-06 22:25

Jamen det bedste ville jo nok være at kontakte dyrlægen og spørge ham om det kan være rigtigt? Der KAN jo være sket en fejl...

Kommentar
Fra : 888

Dato : 31-05-06 07:24

Har jeg gjort.....ska holde øje med om det sker hver 3. uge, for så skal hun opereres igen, selvfølgelig for min regning. Synes det er vildt ringe at de kan glemme noget derinde....godt nok er det et lille dyr, men det er da vildt synd hun skal igennem det igen

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 31-05-06 10:02

Det skal du da ikke batale for igen! Hvis dyrlægen har lavet en fejl, så skal han/hun da også selv sørge for at få rettet den! Det er jo en "vare" der er købt og betalt, så må der da vel også være noget reklamation på den slags også! For neutralisering er jo heller ikke billigt...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-05-06 19:59

Gu skal du da ej betale...det havde du da vel ikke tænkt dig, havde du?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 03-06-06 12:59

Ved ikke rigtig hvad der skal ske....det er jo flere år siden hun er blevet steriliseret-Kan man så komme og klage??