/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Flytte layers?
Fra : Jaffe123
Vist : 449 gange
50 point
Dato : 29-05-06 21:29

Hvordan flytter man flere layers samtidig i Photoshop?
Jesper

Kommentar
Fra : dd8660

Dato : 29-05-06 21:42

Hvis du har CS2 kan du shift eller ctrl klikke på de lag du gerne vil flytte sammen. I CS og CS2 kan du også oprette et set (CS) eller group (CS2) fra layer-palettens pop-up menu. Så kan du klikke på gruppen (mappen) og flytte flere lag på samme tid. Sørg dog for at "Auto select layers" ikke er aktiv i options-paletten når du har valgt move tool. Den sidste mulighed for at flytte flere lag er at lænke dem sammen. I CS skal du klikke i de tomme felter mellem øjet og lag-ikonet - i CS2 kan du vælge lagene, som beskrevet først i denne besked og herefter klikke på kæde-ikonet nederst i layers-paletten.

God fornøjelse med flytningen

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 29-05-06 21:50

Jeg er ikke klar over hvad CS og CS2 er, men jeg hjar fundet frem til at linke dem sammen som beskrevet:
I CS skal du klikke i de tomme felter mellem øjet og lag-ikonet - i CS2 kan du vælge lagene, som beskrevet først i denne besked og herefter klikke på kæde-ikonet nederst i layers-paletten
Er det muligt at kopiere flere layers smatidig, for så at indsætte dem igen et andet sted på siden?
Jesper