/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Parabol-kanaler
Fra : Mr3xS
Vist : 605 gange
30 point
Dato : 29-05-06 18:50

Vi har netop købt hus, hvor der ikke er kabeltv (fællesantenne), men kun parabol. Er der reelt andre alternativer end Viasat?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-05-06 18:58

Ja, jeg mener da stadig der er noget der hedder Canal Digital.

det er også en udbyder af parabolkanaler.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-06 19:32

Vi har Canal Digital, udmærket udbud.
Bl.a. Kina på kanal 93

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 29-05-06 19:40

Min kæreste VIL have TV3... Så Canal digital er vel udelukket...

Hvad med TvDanmark?? Jeg syntes ikke jeg kan finde den i nogen af pakkerne på Viasat (eller Canal Digital for den sags skyld..)

Jeg går ud fra at TV2 er via alm. antenne.. Er der andre kanaler der går via alm. antenne?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 30 point
Dato : 29-05-06 22:27

Hvis du (eller rettere kæresten) VIL ha' TV3 så er der ingen vej uden om Viasat når det skal være via parabol... desværre - og du bliver også nødt til at købe som minimum Viasat Basis 12 mdr.:
Abonnement til 1.188 kr. samt kortafgift til 1. halvår - 990 kr. - 2. halvår 389 kr. i alt 2.567 kr.

Så kan man næsten ligeså godt hoppe på Viasat Sølv i stedet for den meget amputerede basis-pakke.
** 169 kr. pr./md. gælder for det 1. år ved 12 mdr.'s abon. Ved 6 mdr.'s abonnement er prisen 199 kr./md. Ved 6 mdr.'s abonnement er prisen 199 kr./md.

Viasat Sølv
12 mdr.:
Abonnement til 2.028 kr. samt kortafgift til 779 kr. i alt 2.807 kr.

jf. www.viasat.dk

- men det er edderbrodereme dyrt, synes jeg... og jeg lever i bedste velgående uden TV3 (end)nu efter det blev til en landbolig

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-05-06 22:32

TV Danmark 1 og 2 er det der nu hedder Kanal4 og Kanal5 - og de udvydes vist kun af Canal Digital ... så vil du ha' det hele, så må du til lommerne.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-05-06 22:39

Og så skal du selvfølgelig have en digital parabolreceiver.

Det gammeldags analoge system dur ikke mere

mvh dova

Kommentar
Fra : werter

Dato : 29-05-06 22:43

Jeg har måtte anskaffe 2 parabolmodtagere for at kunne se både Viasat og Canal Digital (http://www.canaldigital.dk/) . Men kan dog bruge en fælles parabol - med to hoveder.
TVDanmarks to stationer ligger på Canal Digital og hedder nu "4" og "5".
Her ligger også den københavnske lavbudgetkanal DK4, som på en måde er den mest seriøse af dem alle sammen - måske lige bortset fra DR2, - som i øvrigt forefindes både på Viasat og Canal Digital.
Vl h Werter

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 29-05-06 22:58

Jeg havde samme problem, jeg ville gerne have tv3 og discovery. Dette er imidlertid ikke noget problem, jeg har købt begge dele, det vil sige BÅDE VIASAT og CANAL DIGITAL, men istedet for den gratis digitale satmodtager der følger med til VIASAT købte jeg en lidt større model hos min forhandler der har kortlæser til begge typer kort.. derefter ringede jeg til Canal Digital og bestilte et års abonnement og en gratis modtager og lagde derefter den gratis modtager op på loftet og satte kortet over i den modtager jeg fik fra VIASAT. det virker fint.

MEN hvis du ringer til Canal digital og siger at du vil gøre dette så SVÆRGER de på at dette ikke kan lade sig gøre.. De siger hårdnakket nej selvom jeg fortæller dem at jeg står og ser på at det virker i min stue. Det samme for VIASAT - de siger at modtageren ikke kan opdatere kortet.

Men jeg er nu ikke så glad for fjernbetjeninger og ekstra fyld i min stue, og jeg gider ikke skulle skifte modtager frem og tilbage hver gang jeg vil skifte kanal.

Du skal bare sætte kortet i maskinen, stille den på canal plus og så slukke den i 20 sek, så tænde igen og efter et par sek er der billed på(står i vejledningen til din gratis modtager alt sammen)

Hvis du har lyst til dette kan jeg bevise det via webcam

desværre kræver det jo abonnement på en masse kanaler som jeg aldrig ser

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 30-05-06 08:05

gd
Det kunne være interessant at vide hvilken mottager du købte? (mærke)
Nilsen

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 30-05-06 08:23

Tak for alle svarerne.. Det lyder som om at jeg må satse på Viasat.. Det er da bare irriterende at man sådan skal låses fast fordi der ikke er fællesantenne i et område...

Jeg ved ikke endnu hvilken modtager der står i det hus vi overtager (vi overtager først om 2 uger), men jeg kunne se at der var installeret en parabol med 3 hoveder...!

Hvad egentlig med TV2 Zulu?

Kommentar
Fra : werter

Dato : 30-05-06 09:16

TV2Zulu - og Charlie ...og "4" og "5" og DK4 hører alle til "Digital-familiens" (vistnok) billigste "pakke"
vl h Werter

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 30-05-06 16:06

Min Modtage er en Strong 8700, men der er jo nok lavet en nyere model siden jeg købte.

viasat oplyste dengang at de kun understøtter en Strong 8500. Og når man bestiller abb. hos Canal digital skal man oplyse stel/serie nummer og der kan de SE på nummeret at den ikke er en af deres - derfor valgte jeg at få en gratis.

Godkendelse af svar
Fra : Mr3xS

Dato : 26-06-06 13:37

Tak for svarerne til jer alle.