/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
THM fil
Fra : timeglas
Vist : 4983 gange
200 point
Dato : 29-05-06 16:32

Hej

Jeg har overført nogle billeder samt filmklip som jeg har taget med mit digitale sony kamera til min pc. Filmklippene kan jeg så se i den software som fulgte med kameraet "cyper shot viewer", men spørgsmålet er at de fylder jo meget sådanne filmklip og jeg har derfor brændt dem over på en cd-r og nu kan jeg ikke se dem med almindelig medieafspiller. Jeg kan heller ikke se dem i "cyper Shot viewer" programmet, da den kun acceptere importerede filer.
Hvordan afspiller man THM filer og hvad er det for en fil?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 29-05-06 16:55

Du kan prøve at downloade divX. Det er et program som kan afspille flere slags "film". Du kan hente det på www.divx.com... Håber det virker...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-05-06 16:58

THM filerne er "thumbnail" filer som bruges af både CANON kameraet til at vise et "preview" af et filmklip på kameraet (billede), samt i CANON softwaren til at vise samme preview billede på PC skærmen.

Du kan roligt slette dem hvis du ikke bruger CANON softwaren på PC'en når de er overført.

mvh berpox

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 29-05-06 17:11

Hej.
Så vidt jeg har kunnet finde ud af, er en .thm fil enten en "thumbs-mark" (altså et miniature billede af det originalebillede, som bruges i nogle wievere til at vise filens indhold uden at åbne filen) eller en tema-fil til en mobiltelefon.
I dit tilfælde vil jeg tro, at det er filer som er lagt på din skive af dit brænder software, for at en DVD afspiller kan vise en eller anden form for oversigt, inden du starter det dias show, som brænderprogrammet sikkert har lavet på CD'en.
Hvilket brænder software har du brugt, og hvordan var det indstillet, da du foretog brændingen?
Hvis du har en dvd afspiller, så prøv lige at smide cd'en i den, og se om der ikke skulle være et dias show på den.

Vh
Finn

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 200 point
Dato : 29-05-06 18:28

du har ikke brug for thm filerne på sony.
og der må være noget galt med din brænding,
mine videoklip fra sony cybershot H1 virker alle steder, også på cd-r afspillet på almindelig dvdafspiller..

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-05-06 19:28

OK - om det er SONY eller CANON - de smider begge THM filer sammen med videoklippene - og hverken kan eller skal normalt bruges til noget når først de har forladt kameraet.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 05-06-06 17:48

Tak for svaret natmaden. prøver at brænde dem over via nero burner på en anden måde end som data brænding.

mvh timeglas